printlogo


کد خبر: 231310تاریخ: 1400/4/2 00:00
آلمان- مجارستان، گروه F، ساعت 23:30
به یاد فینال 67 سال قبل

آلمان هنوز از صعود به مرحله حذفی یورو 2020 مطمئن نشده و در بازی امشب در مونیخ باید نتیجه خوبی از مجارستان بگیرد. هر دو تیم بازی اول‌شان را باختند اما دیدار دوم امیدوارشان کرد؛ مجارستان قهرمان جهان را متوقف کرد و آلمان 4 بر 2 پرتغال را برد.
بازی شنبه در واقع زیباترین بازی یورو 2020 تا اینجا بود و آلمان با آنکه از میهمانش عقب افتاد اما با ارائه فوتبالی که یادآور بازی‌هایش در جام جهانی 2006 بود، امیدهایش برای صعود از گروه مرگ را زنده نگه داشت. ستاره این بازی روبین گوسنز بود که در فصل گذشته 12 گل و شش پاس گل در تیم دوست داشتنی آتالانتا به ثبت رسانده. او در فوتبال هلند رشد کرده و هرگز در بوندس‌لیگا بازی نکرده.
آلمان حالا صعود می‌کند اگر مجارستان را ببرد یا اگر مساوی کند و فرانسه در دیگر بازی این گروه نتواند پرتغال را شکست دهد. دی مانشافت اگر بازی‌اش را ببرد و فرانسه برنده نشود، صدرنشین گروه می‌شود تا برای چهارمین بار پیاپی از مرحله گروهی یورو عبور کند. قهرمان یورو 1996 در دو دوره بعدی از مرحله گروهی حذف شد و در یورو 2008 نایب قهرمان شد در حالی که در دو دوره اخیر تا نیمه‌نهایی رفته. شاید پایان رویایی دوران 15 ساله مربیگری یواخیم لوو در تیم ملی آلمان قهرمانی اروپا باشد.
مجارها هم بعد از تساوی با فرانسه امیدوار به صعود از گروهی شده‌اند که تصورش هم سخت بود. حالا اگر بازی امشب را ببرند و پرتغال به فرانسه ببازد، به عنوان تیم دوم صعود می‌کنند. حتی اگر ببرند و فرانسه ببازد، دومی با تفاضل گل تعیین می‌شود. اگر تیم مارکو روسی برنده شود و دیگر بازی به تساوی بینجامد، مجارها سوم می‌شوند.
این نخستین بازی رسمی دو تیم بعد از فینال به یادماندنی جام جهانی 1954 است که آلمان 3 بر 2 به پیروزی رسید.
 اخبار تیمی
تیم یواخیم لوو با برد مقابل پرتغال به خودباوری بالایی رسیده اما دو تا از بازیکنان قدیمی و به جامانده از تیم قهرمان جهان در سال 2014 برای اینکه به دیدار آخر و تعیین‌کننده برابر مجارستان برسند، با مشکلات جسمی مواجه هستند. توماس مولر ثابت کرد چرا لوو بعد از مدتی او را به تیم ملی بازگردانده اما مصدومیت زانوی ستاره بایرن‌مونیخ شاید باعث شود تا یک‌چهارم‌نهایی تیمش را همراهی نکند البته اگر آلمان به آنجا برسد. هم‌تیمی سابق او در بایرن، متز هوملس هم با آسیب‌دیدگی زانو درگیر است اما می‌تواند در ترکیب اصلی قرار بگیرد هر چند نیکلاس سوله آماده است اگر لازم باشد. لروی سانه، یک بایرنی دیگر، شانس زیادی دارد برای اینکه جای مولر را در ترکیب بگیرد.
مجارستان شاید ستاره خود را در خط حمله در اختیار نداشته باشد چون آدام ژالای باتجربه مجبور به ترک زمین در اواسط نیمه اول بازی با فرانسه شد به خاطر ضربه‌ای که به سرش خورد. اگرچه مارکو روسی اعلام کرد بیرون کشیدن مهاجم سابق شالکه از روی احتیاط بوده اما نمانیا نیکولیچ که در بوداپست جای او را گرفت، احتمالاً در این دیدار جانشین او خواهد بود و در این صورت پیتر گولاچی دروازه‌بان مجارها بازوبند کاپیتانی را به دست می‌بندد.
دانیل گازداگ، هافبک مجارستان هم به دلیل مصدومیت تورنمنت را از دست داد اما تیم میهمان نگرانی دیگری بابت آمادگی جسمانی بازیکنانش ندارد.
 
‌ترکیب احتمالی
آلمان: نویر؛ گینتر، سوله، رودیگر؛ کیمیش، گوندوغان، کروس، گوسنز؛ هاورتز، گنابری، سانه
مجارستان: گولاچی؛ بوتکا، اوربان، آتیلا ژالای؛ ناگی؛ نگو، کلاین هایسلر، شافر، فیولا؛ نیکولیچ، سالای
 

 


Page Generated in 0.0057 sec