printlogo


کد خبر: 231308تاریخ: 1400/4/2 00:00
پرتغال-فرانسه، گروه F، ساعت 23:30
طلسم رونالدو، انتقام فرانسه

 
پنج سال بعد از مبارزه در بزرگترین میدان قاره، پرتغال مدافع عنوان قهرمانی اروپا در آخرین بازی مرحله گروهی به مصاف نایب قهرمان یورو 2016 می‌رود. آبی‌ها با وجود توقف در دیدار با مجارستان همچنان صدر گروه را در اختیار دارند و سلسائو با باخت 4 بر 2 مقابل آلمان فعلاً در رده سوم است.
کریستیانو رونالدو چهار روز بعد از رسیدن به عنوان بهترین گلزن تاریخ جام ملت‌های اروپا، مقابل آلمان هم کار خودش را کرد و یک گل زد و یک پاس گل به دیوگو ژوتا داد اما در پایان بازی دلیلی برای شادی نداشت چون دو گل به خودی در فاصله چهار دقیقه به وسیله روبن دیاز و رافائل گریرو و دو گل کای هاورتز و روبین گوسنز باعث شد تیم فرناندو سانتوس نخستین مدافع عنوان قهرمانی اروپا شود که در یک بازی چهار گل می‌خورد.
پرتغال که در راه قهرمانی دوره قبل در مرحله گروهی حتی یک برد به دست نیاورده بود، در هفت حضور اخیرش در یورو از مرحله گروهی عبور کرده اما با حریفی روبه‌رو می‌شود که برای رونالدو خوش یمن نیست. رونالدو که اوایل فینال یورو 2016 به دلیل مصدومیت مجبور به ترک زمین شد، هرگز در شش بازی مقابل فرانسه گل نزده و شکستن این طلسم باعث می‌شود آمار گلزنی او در تورنمنت‌های بزرگ به 20 گل برسد و از میروسلاو کلوزه عبور کند تا یک رکورد دیگر در دوران پرافتخار او ثبت شود.
کیلیان امباپه، کریم بنزما و آنتوان گریزمان با فرصت سوزی در دیدار با مجارستان به توقف قهرمان جهان در دومین بازی‌اش در یورو کمک کردند اما تیم دیدیه دشان از دو بازی خود چهار امتیاز گرفته و با پیروزی در این دیدار به عنوان صدرنشین صعود می‌کند.
فرانسه در آبان گذشته با پیروزی یک بر صفر مقابل پرتغال در لیگ ملت‌های اروپا تا حدی انتقام شکست پنج سال قبل را گرفت، تنها گل آن بازی را انگولو کانته زد.
 
اخبار تیمی
پرتغال همچنان بدون ژوائو فلیکس و نونو مندز به کارش ادامه می‌دهد که نبود این دومی تضمین یک حضور دیگر برای رافائل گریرو در دفاع چپ است با وجود گلی که در دیدار با آلمان وارد دروازه خودی کرد. سانتوس احتمال تغییرات در ترکیب اصلی تیمش بعد از باخت بد در بازی دوم را رد نکرده و احتمالش زیاد است که رافا سیلوا و رناتو سانچز از این تصمیم بیشترین بهره را ببرند.
دشان در دقیقه 57 بازی با مجارستان عثمان دمبله را به زمین فرستاد اما مهاجم بارسلونا دچار مصدومیت زانو شد و اعلام کردند ادامه تورنمنت را از دست می‌دهد. مربی فرانسه هیچ نگرانی دیگری درباره وضعیت جسمی بازیکنانش ندارد چون بنژامین پاوار هم با وجود مصدومیت سرش در بازی با آلمان ناگهان آمادگی کامل برای بازی مقابل مجارها را به دست آورد.
لوکاس هرناندس باید به دفاع چپ برگردد بعد از آنکه در آخرین بازی در تصمیمی شگفت‌انگیز لوکاس دینیه آنجا بازی کرد. رسانه‌های فرانسوی گزارش داده‌اند پاوار و آدرین ربیو ممکن است جای خود را در ترکیب اصلی از دست بدهند و به جای آنها ژول کانده و کورنتین تولیسو از ابتدا در زمین باشند.
 
‌ترکیب احتمالی
آلمان: نویر؛ گینتر، سوله، رودیگر؛ کیمیش، گوندوغان، کروس، گوسنز؛ هاورتز، گنابری، سانه
مجارستان: گولاچی؛ بوتکا، اوربان، آتیلا ژالای؛ ناگی؛ نگو، کلاین هایسلر، شافر، فیولا؛ نیکولیچ، سالای
 

 


Page Generated in 0.0044 sec