printlogo


کد خبر: 230358تاریخ: 1400/3/12 00:00
مربی جدید، تغییرات زیادی در بایرن می‌دهد
ماتئوس: ناگلسمان باید قهرمانی را یاد بگیرد

لوتار ماتئوس، اسطوره بوندس‌لیگا بر این باور است که بایرن‌مونیخ در فصل بعد تغییرات بزرگی خواهد داشت. یولیان ناگلسمان، مربی جدید بایرن از فصل بعد روی نیمکت این تیم می‌نشیند. این مربی 33ساله آربی‌لایپزیگ را ترک کرد تا جانشین هانسی فلیک شود. فلیک هم راهی تیم ملی آلمان می‌شود و جای یواخیم لوو را می‌گیرد.
فلیک در 18 ماه هدایت بایرن، هفت قهرمانی به دست آورد، از جمله دومین سه‌گانه تاریخ باشگاه را، که البته این افتخار تبدیل به شش‌گانه هم شد. ناگلسمان کار سختی برای پر کردن جای خالی فلیک دارد و ماتئوس بر این باور است که مربی جدید بایرن باید هم سریع بیاموزد که چه کار انجام دهد و هم اینکه سبک خود را به بایرن بیاورد.
ماتئوس می‌گوید: «به نظرم او باید تیم را به‌صورت کلی تقویت کند، نه‌فقط بازیکنان را. اگر بایرن را در دو سال گذشته با فلیک دنبال کرده باشید، دیده‌اید که از سیستم 1-3-2-4 استفاده می‌کرد. این سیستم بایرن در هر بازی بود، ولی با ناگلسمان، تیم عوض خواهد شد. تیم او مرتباً از دفاع سه‌نفره به چهارنفره و حتی پنج‌نفره حرکت می‌کند. گاهی او با دو مهاجم بازی می‌کند و گاهی هم تنها با یک مهاجم. این روند در بایرن تغییر خواهد کرد و او باید حمایت بازیکنان را مانند هانسی فلیک داشته باشد. در این صورت در مونیخ روزگار خوبی خواهد داشت.»
از دید ماتئوس، در بایرن همه چیز پیرامون پیروزی است. ماتئوس هفت‌بار قهرمان بوندس‌لیگا و سه‌بار فاتح جام حذفی شده و با قهرمانی کاملاً آشناست. اما ناگلسمان باید ذهنیت قهرمانی را در بایرن بیاموزد. این مربی سابق هوفنهایم و لایپزیگ هنوز قهرمانی در مسابقات مهم را تجربه نکرده است و دستاورد او محدود به راهیابی این دو تیم به لیگ قهرمانان و رساندن لایپزیگ به مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات می‌شود.
ماتئوس می‌گوید: «بایرن باشگاهی خاص در آلمان است. این را می‌توانید در تاریخ بوندس‌لیگا ببینید. وقتی پیروز می‌شوید، حضور در بایرن رویایی است. بهترین شغل دنیا برای ناگلسمان این است که مربی بایرن باشد، چون همه از او حمایت می‌کنند و باید هم قهرمان شود. او تاکنون قهرمان نشده و باید این را بیاموزد.»
حضور ناگلسمان بزرگترین تغییر روی نیمکت تیم‌های آلمانی است، اما تنها تغییر نیست. هفت تیم از هشت تیم برتر فصل 21-2020، فصل را با مربیان جدیدی آغاز خواهند کرد و تغییرات گسترده‌ای در بوندس‌لیگا اتفاق افتاده است. در این میان، شش تیم مربی فصل بعد خود را می‌شناسند. مارکو روزه از بوروسیامونشن‌گلادباخ به بوروسیادورتموند رفته، آدی هوتر از آینتراخت فرانکفورت جدا می‌شود تا جای روزه را بگیرد، اولیور گلاسنر از ولفسبورگ هم جانشین هوتر می‌شود و جراردو سوانه، مربی سابق یانگ بویز هم راهی بایرلورکوزن خواهد شد. جسی مارش هم با جدایی از سالزبورگ به لایپزیگ می‌رود. حضور مارش در تیم سابق ناگلسمان برای ماتئوس جذاب است. او از بازگشت این مربی آمریکایی به لایپزیگ می‌گوید: «اوضاع بایرن دیدنی است، اما تماشای اینکه چه اتفاقی در لایپزیگ می‌افتد هم جذاب است. مربی جدید آنها از سالزبورگ به لایپزیگ برمی‌گردد؛ جایی که پیش‌تر دستیار بود. ما ماجراهای زیادی در بوندس‌لیگا داریم؛ نه‌تنها در میدان، که روی نیمکت هم از این داستان‌ها زیاد است. شاید این ماجرا جذابیت واقعی را در تابستان رقم بزند. تغییرات مربیان در بوندس‌لیگا بی‌تردید تیترهای زیادی را در دو ماه گذشته به خود اختصاص داده است.»
 

Page Generated in 0.0053 sec