printlogo


کد خبر: 230356تاریخ: 1400/3/12 00:00
آلمان می‌تواند یکی از مدعیان باشد
هوملس: بازگشت به تیم ملی آرزویم بود

آماده‌سازی برای حضور در یورو 2020 رسیده و آلمان مثل همیشه مدعی است. ژرمن‌ها که یکی از 11 میزبان این تورنمنت هستند، 25 خرداد در نخستین بازی خود در گروه F در آلیانتس آره‌نای مونیخ با فرانسه روبه‌رو می‌شود؛ پرتغال و مجارستان دو تیم دیگر این گروه سخت هستند. آلمان امشب  ساعت 23:30 در یک دیدار تدارکاتی با دانمارک روبه‌رو می‌شود و دوشنبه آینده در آخرین بازی قبل از شروع یورو با لتونی بازی می‌کند.
یواخیم لوو که به پایان دوران مربیگری در تیم ملی کشورش رسیده، برای ایجاد ذهنیت پیروزی در تیمش بازیکنانی را دعوت کرده که مدت‌ها در ترکیب «دی مانشافت» حضور نداشتند؛ از جمله توماس مولر و متز هوملس. این دومی بعد از یک فصل نسبتاً خوب در بورسیادورتموند به اوج رسیده و حالا امیدوار است پاسخ اعتماد لوو را بدهد. او بعد از اردوی زیفلد باواریا به سؤال‌های خبرنگار فدراسیون فوتبال آلمان پاسخ داده.
 
از بازگشت به تیم ملی چه احساسی داری؟
خیلی خوشحالم که دوباره چهره‌های آشنا را دیدم. برای حضور در اردوی تیم ملی کمی استرس داشتم، شاید بیشتر از قبل. حالا هیجان‌زده‌ام. تمرین خیلی خوب بود و من مشتاق بازی برای تیم ملی هستم.
دوری از تیم ملی چطور بود؟
توماس مولر می‌گفت این یک باخت انفرادی است، من هم چنین احساسی دارم. واقعاً دردناک است، نمی‌توانم دروغ بگویم. یکی از اهداف شخصی من این بود که به تیم ملی برگردم ضمن اینکه بازی برای تیم ملی افتخار است. این نتیجه سختکوشی و انگیزه ما بود.
در تیم جا افتاده‌ای؟
مشکل خاصی نبود. فقط باید با بقیه بازیکنان هماهنگ شد. در طول شش ماه گذشته چندین تلفن و پیام داشتم. حدود دو هفته قبل از اینکه اسامی تیم اعلام شود، وضعیت روشن بود. لوو به من گفت در این تورنمنت خیلی کارها می‌توانم بکنم. این باعث شد هرچه سریع‌تر خودم را برسانم.
آمدن شما به معنای کنار رفتن بازیکنان دیگری است...
فکر نمی‌کنم. این موضوع بیشتر از بیرون تیم مورد توجه قرار می‌گیرد. من و توماس برای کمک به تیم آمده‌ایم و قرار نیست جای کسی را در تیم تنگ کنیم. این مسأله نیست چون همه ما می‌خواهیم تیم موفق شود.
این دو بازی را چطور می‌بینی؟
خیلی مهم است که این بازی را جلسه تمرین ندانیم. باید طوری بازی کنیم که می‌خواهیم در یورو باشیم. بازی‌های تدارکاتی ما قبل از جام‌جهانی 2018 خیلی خوب نبود. می‌خواهیم از دقیقه اول بازی با دانمارک با همان جدیت و کیفیتی باشیم که در یورو خواهیم بود.
نظرت درباره دفاع روی ضربات شروع مجدد چیست؟
این بستگی به بازیکنانی دارد که در اختیار شما هستند. قدرت من بیشتر در دفاع منطقه‌ای است، شما همچنین می‌توانید خودتان را با حریف منطبق کنید. در نهایت ترکیب دفاع منطقه‌ای و یارگیری نفر به نفر بهترین راه‌حل است.
همبازی شدن با آنتونیو رودیگر چگونه است؟
ما چند دفاع وسط خوب داریم و گزینه‌های زیادی برای بازی در این پست در اختیار مربی است. آنتونیو رودیگر ثابت کرده مدافع میانی فوق‌العاده‌ای است. هر وقت بازی چلسی را می‌بینم، او شاخص است. بازی در کنار مدافعی مانند او آسان است.
نقش خودت را چطور می‌بینی؟
می‌خواهم تمام توان و تجربه و استعدادم را به تیم بیاورم. من باید به‌عنوان رهبر تیم اینطور باشم و باعث شوم همه بهترین بازی‌شان را انجام دهند، حتی وقتی اوضاع روبراه نیست، نه اینکه خودم را پنهان کنم. غلبه بر اتفاقات ناخوشایند بخش مهمی از بازی در تورنمنت‌هاست.
سطح تیم را چطور ارزیابی می‌کنی؟
اگر بتوانیم کیفیت‌مان را در زمین نشان دهیم می‌توانیم از مرحله گروهی عبور کنیم. اوضاع از بیرون همیشه متفاوت به نظر می‌رسد چون کسانی که درگیر نیستند، گاهی غلط برداشت می‌کنند. تمرین‌های ما خوب بوده و کیفیت بالایی داشتیم. ما بازیکنان خوبی داریم که واقعاً به‌دنبال موفقیت هستند. مطمئنم می‌توانیم سطح خوب‌مان را به زمین انتقال دهیم.
منبع: DFB
 

Page Generated in 0.0051 sec