printlogo


کد خبر: 230354تاریخ: 1400/3/12 00:00
تاریخ‌سازی سرنا ویلیامز در پاریس

سرنا ویلیامز پرافتخارترین بازیکن حال حاضر در دنیای تنیس زنان، از تجربه یک کابوس زودهنگام در رقابت‌های رولان گاروس گریخت.
این تنیسور آمریکایی در اولین بازی شبانه تاریخ رقابت‌های اوپن فرانسه، در دور نخست، مقابل ایرینا کامیلا بگو از رومانی به میدان رفت و در پایان در دو ست متوالی حریفش را شکست داد. او ست اول را به زحمت و در حالی که حریفش پا به پای او امتیاز می‌گرفت، با نتیجه 7 بر 6 برد اما ست دوم را آسان‌تر و با نتیجه 6 بر 2 به سود خود به پایان رساند.
امسال برگزارکنندگان رقابت‌های اوپن فرانسه اقدام به برگزاری برخی مسابقات به‌صورت شبانه و زیر نور پروژکتورها کرده‌اند؛ اقدامی به تقلید از رقابت‌های اوپن آمریکا و اوپن استرالیا با هدف ایجاد هیجان و درام بیشتر برای هواداران، هرچند که به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی در پاریس (منع تردد پس از ساعت 21 در پایتخت فرانسه)، بازی ویلیامز و رقیب رومانیایی‌اش در ورزشگاه خالی برگزار شد.
خالی بودن ورزشگاه اما به ضرر تنیسور 39ساله آمریکایی تمام شد چراکه او در اولین ست بازی مقابل حریفی سرسخت که امتیازات از دست‌داده را جبران کرد و بازی را به تای‌برک کشاند، به زحمت افتاد. بگو در ادامه با نتیجه 6 بر 4 پیش افتاد و ویلیامز خوش‌شانس بود که توانست به بازی برگردد تا در نهایت ست اول را ببرد و با فریادش سکوت ورزشگاه خالی را بشکند.
ویلیامز که سه‌بار قهرمان رقابت‌های رولان گاروس و 20بار دیگر قهرمان گرنداسلم‌های دیگر شده است، فقط یک قهرمانی دیگر می‌خواهد تا به رکورد مارگارت کورت به‌عنوان دارنده بیشترین قهرمانی در رقابت‌های گرنداسلم برسد. او در ست دوم بازی‌اش با اعتماد به نفس بیشتری بازی کرد و بر خلاف ست اول بدون هیچ مشکلی به پیروزی رسید.
ویلیامز از سال 2017 که آخرین قهرمانی‌اش در گرنداسلم‌ها را در اوپن استرالیا کسب کرد، چندبار دیگر به یک‌قدمی رکورد کورت رسید اما هر بار ناکام ماند تا حسرتش برای فتح یک گرنداسلم به‌عنوان مادر ادامه داشته باشد. او در از آن زمان تا کنون در 5 گرنداسلم شرکت کرده که آخرین آنها اوپن استرالیا بود که در مرحله نیمه‌نهایی آن حذف شد. ویلیامز در دور دوم اوپن فرانسه با یک رقیب رومانیایی دیگر به نام میهائلا بوزارنسکو که رتبه 174 جهان را دارد، مواجه می‌شود.
 

Page Generated in 0.0054 sec