printlogo


کد خبر: 230353تاریخ: 1400/3/12 00:00
چرا زن شماره 2 تنیس دنیا از اوپن فرانسه کناره‌گیری کرد؟
امواج سهمگین اضطراب

نائومی اوساکا از اوپن فرانسه کنار کشید. تنیسور شماره 2 دنیا حاضر نشد در کنفرانس‌های خبری مسابقات شرکت کند به همین دلیل 15هزار دلار جریمه شد. او یک روز پس از این جریمه، این مسابقات را ترک کرد.
او که چهاربار فاتح گرند اسلم‌ها شده است گفت به‌دلیل اثر این نشست‌ها روی سلامت روانش، حاضر نیست در آنها شرکت کند. اوساکا پس از برد دور اول مقابل پاتریشیا ماریا تیگ با رسانه‌ها در کنار زمین مصاحبه کرد، اما در نشست خبری پس از بازی حضور نیافت.
این کار اوساکا باعث شد جریمه شود و مسئولان هر چهار گرنداسلم دنیا به او هشدار دهند که نادیده گرفتن «تعهدات رسانه‌ای» ممکن است باعث شود او را از مسابقات کنار بگذارند و در رقابت‌های آتی هم از او دعوت نکنند.
اوساکا گفت پس از فتح اوپن آمریکا در سال 2018، دوره‌هایی طولانی از افسردگی را تجربه کرده است و نیاز به دوری از جنجال‌هایی دارد که در این هفته به‌پا شده است.
این تنیسور ژاپنی حالا از رولان گاروس کنار رفته است می‌گوید: «به نظرم بهترین چیز برای تورنمنت، بازیکنان دیگر و سلامت خود من این است که از رقابت‌ها کنار بکشم تا همه بتوانند روی تنیس در پاریس تمرکز کنند. چند روز پیش تصور نمی‌کردم اوضاع به این شکل پیش برود. هدفم هم این نبود. من هرگز نمی‌خواستم باعث شوم توجه‌ها به این دلیل به سمت من جلب شود. می‌پذیرم که در زمان مناسبی این کار را نکردم و پیامم را می‌توانستم آشکارتر برسانم. مهم‌تر اینکه نمی‌خواهم از اصطلاح سلامت روان به‌سادگی و به شکلی پیش‌پاافتاده استفاده کنم. حقیقت این است که پس از فتح اوپن آمریکا در سال 2018، دوره‌های طولانی افسردگی را تجربه کرده‌امو واقعاً به‌سختی با این موضوع کنار آمده‌ام. حضور در نشست‌های خبری باعث می‌شود امواج سهمگین اضطراب به سراغم بیاید. من آدمی نیستم که ذاتاً اهل سخنرانی در مقابل همگان باشم. من واقعاً مضطرب می‌شوم و برایم سخت است که همیشه تلاش کنم بهترین پاسخ‌ها را پیدا کنم و بگویم. در پاریس احساس آسیب‌پذیری و اضطراب داشتم و فکر کردم بهتر است از خود مراقبت کنم و در نشست‌های خبری شرکت نکنم. به نظرم مقررات اینجا واقعاً منسوخ شده‌اند و می‌خواستم روی این نکته تأکید کنم.»
اوساکا همچنین گفت به سازمان‌دهندگان اوپن فرانسه نامه نوشته و در آن عذرخواهی کرده و گفته پس از تورنمنت در نشست‌های خبری حضور خواهد یافت.
 

Page Generated in 0.0055 sec