printlogo


کد خبر: 230352تاریخ: 1400/3/12 00:00
نخستین بازی فدرر در گرنداسلم‌ها بعد از 500 روز
پیروزی شماره 363 اسطوره

راجر فدرر تقریباً 500 روز در هیچ مسابقه‌ای در گرنداسلم‌ها شرکت نکرده بود اما در بازگشت به بازی‌های بزرگ نشانه‌ای از ضعف بروز نداد. تنیسور 39ساله سوئیسی و برنده 20 گرنداسلم در پیروزی 3 بر صفر برابر دنیس ایستومین ازبک و صعود به دور دوم اوپن مطمئن، آرام و مسلط بود. او تعداد پیروزی‌هایش در گرنداسلم‌ها را به عدد 363 رساند و رقابتی نزدیک با سرنا ویلیامز دارد که او هم در اولین بازی خود ایرینا کاملیو از رومانی را شکست داد. تنیسور آمریکایی 39ساله برای نخستین‌بار در رولان گاروس در شب مسابقه داد.
فدرر که آخرین‌بار در باخت نیمه‌نهایی اوپن استرالیای 2020 به نوواک جوکوویچ، در یک گرنداسلم بازی کرده بود، بعد از پیروزی گفت: «من شروع خوبی داشتم و از ست اول خوب سرویس زدم. راه‌های مختلفی برای گرفتن امتیاز برایم به وجود آمد در حالی که در ژنو مقابل پابلو آندوخار اینطور نبود. فکر می‌کنم در این بازی دستم بازتر بود، تمرکزم بالاتر بود و ریتم درست را خیلی زود پیدا کردم. از نظر ذهنی هم مسابقات ژنو آماده‌ام کرد.»
فدرر دو هفته قبل نخستین مسابقه‌اش در کلی کورت‌ها را بعد از دو سال انجام داد و به آندوخار باخت و بعد از آن دیگر بازی نکرد. آندوخار یکشنبه‌شب شگفتی بزرگی خلق کرد و دومینیک تیم، شانس چهارم قهرمانی که دوبار به فینال رولان گاروس رسیده را 3 بر 2 شکست داد در حالی که دو ست اول را باخته بود.
فدرر در سال 2020 دوبار به درمان زانوی آسیب‌دیده خود پرداخت و حالا در بازگشت چهارمین بازی خود در مسابقات ATP را انجام داده است. او امیدوار است چند مسابقه در فرانسه بدهد تا آمادگی لازم را برای تورنمنت‌های چمنی پیدا کند که گل سرسبد آن ویمبلدون است و دو هفته بعد از فرانسه شروع خواهد شد. فدرر هشت‌بار در ویمبلدون قهرمان شده و در سال 2019 به فینال رسید اما نتوانست برابر جوکوویچ به پیروزی برسد.
فدرر در حال حاضر با 20 قهرمانی در گرنداسلم‌ها با رافائل نادال -که به‌دنبال چهاردهمین قهرمانی‌اش به رولان گاروس آمده- برابر است و جوکوویچ با 18 قهرمانی پشت سرشان نفس می‌کشد. فدرر که به گفته سرنا ویلیامز، بهترین تنیسور مرد تاریخ است، در دور دوم فرانسه با مارین چیلیچ کروات و قهرمان سال 2014 اوپن آمریکا روبه‌رو می‌شود.
منبع: فوربز
 

Page Generated in 0.0040 sec