printlogo


کد خبر: 230347تاریخ: 1400/3/12 00:00
حمله شدید به زیدان
خنجر در قلب زیزو

باشگاه رئال‌مادرید پس از انتشار نامه سرگشاده زیدان ترجیح داد سکوت کند و با توجه به محبوبیت زیزو بین هواداران -چه به‌عنوان بازیکن و چه به‌عنوان مربی- جواب انتقاد تند او را ندهد. روزنامه ورزشی آ.اس چاپ مادرید هم که نامه زیدان به‌طور اختصاصی ابتدا در این روزنامه منتشر شد، نه از در حمایت از زیدان وارد شد و نه از در انتقاد از او. اما روزنامه «مارکا»، دیگر روزنامه ورزشی چاپ مادرید، احتمالاً به‌دلیل نزدیکی به باشگاه رئال‌مادرید و احتمالاً به‌دلیل انتقاد زیدان از توجه خبرنگارها به مسائل حاشیه‌ای در انتهای نامه‌اش بشدت به زیزو تاخت. برای نمونه « رائول وارلا» در یادداشتی در مارکا با تیتر «زیدان از پشت به رئال‌مادرید و فلورنتینو پرس خنجر زد» نوشت: «درست زمانی که تصور می‌شد فکس لیونل مسی به باشگاه بارسلونا برای درخواست رسمی جدایی از این باشگاه، جنجالی‌ترین سند در تاریخ معاصر فوتبال اسپانیا باشد، زین‌الدین زیدان نامه‌ای سرگشاده برای هواداران رئال‌مادرید نوشت که در آن دلایلش برای سومین جدایی از باشگاه را توضیح داد.
زیدان این نامه را با نیش‌خندی به تیز و بُرندگی یک چاقو نوشت؛ چاقویی که آن را برای از پشت خنجر زدن به رئال‌مادریدی‌ها و مخصوصاً رئیس‌ آنها و دوست خودش فلورنتینو پرس استفاده کرد. عدم اعتماد، افشای اخبار داخلی باشگاه، حمایت ناکافی و نبود یک پروژه... چیزهایی بودند که زیدان به‌خاطرشان از پرس گلایه و به‌عنوان دلیل جدایی‌اش از رئال‌مادرید عنوان کرد. او هیچ چیزی که در آخرین ماه‌های حضورش در رئال‌مادرید بر خلاف میل او رقم خورده بود را از قلم نینداخت. همه این موارد در حالی بود که او تمام تلاشش را برای کسب افتخاراتی دیگر در لالیگا و اروپا انجام داد اما در نهایت نتوانست جام دیگری به ویترین افتخارات رئال‌مادرید اضافه کند.
فلورنتینو الان باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد پشت یک بیانیه مصنوعی از سوی باشگاه مانند همانی که برای اعلام خروج زیدان پس از یک جلسه‌ 30 دقیقه‌ای با او منتشر شد، پنهان شود یا اینکه مانند ماجرای پافشاری‌اش بر زنده بودن سوپرلیگ اروپا، جلوی دوربین ظاهر شود و دلایلش در مورد اینکه چرا سمبل باشگاه که اتفاقاً او را هم خیلی قبول داشت و در رقم خوردن موفق‌ترین عصر تاریخ کهکشانی‌‌ها نقشی کلیدی ایفا کرد، تصمیم به جدایی گرفت را توضیح دهد.
این‌بار زیدان حرف دلش را زد و آن را از طریق رسانه‌ها به اشتراک گذاشت؛ رسانه‌هایی که البته به آنها هم به‌خاطر سؤالات حاشیه‌ای‌شان در جست‌وجوی جنجال‌آفرینی درباره او و تیمش حمله کرد. این رویداد‌ها در یک بازه چند هفته‌ای که رئال‌مادرید از لیگ قهرمانان حذف شد، حذفی شرم‌آور را از جام حذفی به دست آلکویانو تجربه کرد و و در نهایت نتوانست اتلتیکومادرید را از صدر جدول پایین بیاورد، روی هم انباشته شد. سختی‌های هدایت یک تیم کم‌مهره هم به دردسرهای او اضافه شد تا در نهایت فصل را بدون جام به پایان برساند و مهم‌ترین دستاوردهایش نایب‌قهرمانی در لالیگا و حضور در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان به لطف قرار گرفتن در نیمه آسان قرعه‌کشی باشد.
خروج زیدان از رئال‌مادرید در گذر زمان مانند یک رویداد شیطانی ضروری بود. باشگاه تصمیم گرفت مسیر متفاوت را طی کند. این اتفاق یک پایان دو سر باخت برای هر دو طرف بود؛ برای باشگاه به‌خاطر اینکه ندانست چگونه باید دل بهترین مربی‌ تاریخش را به دست آورد و برای بهترین مربی تاریخ باشگاه به‌خاطر اینکه ندانست چگونه خودش را با شرایطی که پیش رویش قرار می‌‌گرفت، تطبیق دهد. شاید ورود کیلیان امباپه به تیم می‌توانست بهترین مسکن برای این سردرد باشد اما تمام غروری که برای رئال‌مادرید با گذر از چنین فصل سختی حاصل شده بود، با یک نامه، نامه زیدان از بین رفت.»
«کارلوس گونسالس» نیز در یادداشتی با عنوان «خیانت دوم زیدان به فلورنتینو پرس در رئال‌مادرید» نوشت: «زین‌الدین زیدان با انتشار نامه‌ای سرگشاده از رئال‌مادرید خداحافظی کرده که در آن بشدت به فلورنتینو پرس تاخته... زیدان گفته از رئال سپاسگزار است، اما حالا برای دومین‌بار پشت پرس را خالی کرده؛ مردی که بزرگترین حامی او در رئال بود.
اولین‌بار در سال 2018 بود که او پس از فتح لیگ قهرمانان مقابل لیورپول، به شکلی غیرمنتظره رئال را ترک کرد. به این ترتیب بود که پرس و رئال مجبور شدند دست به ابتکار عمل بزنند و خولن لوپتگی را به خدمت بگیرند. اعلام حضور لوپتگی باعث شد او در روزهای منتهی به جام‌جهانی از سمت مربیگری اسپانیا برکنار شود.
تصمیم زیدان باعث مشکلات جدی برای رئال شد، چون او خیلی دیر به باشگاه خبر داد که می‌رود. این‌بار هم همین انتقاد را می‌شد از زیدان داشت، اما با بیانیه اخیر این مربی می‌توان گفت پرس این‌بار از رفتن او غافلگیر نشده است.
او احتمالاً انتظار داشت زیدان مانند سه سال پیش به‌صورت ناگهانی از رئال جدا شود، اما انتظار این را نداشت که زیدان نامه‌ای منتشر کند که در آن اینچنین به رئیس باشگاه توهین کند.
زیدان هیچ انتقادی از خود نداشته است، اما حمایت باشگاه و پرس را زیر سؤال برده و اتهامات تندی به پرس زده، از جمله اینکه رئیس باشگاه اطلاعات محرمانه را به رسانه‌ها داده تا زیدان را خراب کند.
پرس در سال 2018 می‌توانست خشم خود را نسبت به زیدان ابراز کند، اما این کار را نکرد و چند ماه بعدتر که اوضاع در رئال خوب پیش نرفت دوباره به او اعتماد کرد. اما این مربی فرانسوی دوباره از رئال جدا شد و این‌بار به شکلی تلخ‌تر.
این دومین خیانت زیدان است و این‌بار اوضاع وخیم‌تر است، چراکه با این نامه همراه بوده است. پرس بزرگترین حامی زیدان روی نیمکت رئال بود و در زمانی به او اعتماد کرد و او را به رئال آورد که رزومه این مربی خالی بود.
چه حق با زیدان باشد و چه نه، این کار او خوب به نظر نمی‌آید. این بهترین روش برای خداحافظی با کسی نیست که برای زیدان ارزش بالایی قائل است.»
 
 
ژسوس، استرلینگ و لاپورت به‌دنبال جدایی از سیتی
شورش در سیتی
چندین بازیکن منچسترسیتی از فرصت بازی کم‌شان در این تیم ناراضی هستند و از اینکه در تابستان به تیم دیگری منتقل شوند استقبال می‌کنند. با وجود قهرمانی در لیگ برتر و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان در پایان یک فصل خوب دیگر، به نظر می‌رسد عده‌ای از بازیکنان از اینکه نقش زیادی در تیم ندارند، خوشحال نیستند. «آتلتیک» گزارش داده گابریل ژسوس، رحیم استرلینگ و آیمریک لاپورت از جمله ناراضی‌ها هستند و برخی دیگر از اعضای تیم هم حس مشترک دارند؛ این یعنی ممکن است در هفته‌های پیش‌رو یک خانه‌تکانی اساسی در سیتی به وجود آید.
در این گزارش آمده گروه معترضان به جدایی از سیتی در این پنجره نقل‌و‌انتقالات تابستانی فکر می‌کنند و حتی برای رفتن به باشگاه فشار می‌آورند. اینطور که پیداست سیتی هم بی‌میل نیست بازیکنانی را که نمی خواهند در اتحاد بمانند به تیم‌های دیگر واگذار کند.
اگرچه سیتی برای رسیدن به افتخارات بیشتر با اقتدار خودش را به فینال پورتو در این هفته رساند اما نارضایتی در میان برخی بازیکنان به خیلی قبل‌تر مربوط می‌شود و اوضاع همچنان تغییری نکرده است.
حالا که فصل به پایان رسیده سیتی برای یک ریخت و پاش دیگر در بازار نقل‌و‌انتقالات آماده است بخصوص با توجه به موفقیت بی‌سابقه‌ای که در لیگ قهرمانان به دست آوردند؛ انتظار می‌رود پپ گواردیولا با وجود این شکست بشدت مورد حمایت مقامات باشگاه قرار بگیرد. این تغییرات گسترده احتمالاً به خروج بازیکنانی منجر شود که آینده خود را جایی دیگر تصور می‌کنند. حالا که سرخیو آگوئرو، اسطوره باشگاه به‌طور رسمی از این تیم جدا شود، ژسوس می‌خواهد نقش بیشتری در خط حمله تیم داشته باشد، هرچند یک واقعیت آزاردهنده برای او این است که احتمال بازی‌اش در دیدارهای بزرگ زیاد نیست.
در گزارش اتلتیک آمده ژوائو کانسلو، رودری و حتی برناردو سیلوا هم کاملاً راضی نیستند. کانسلو، مدافع راست پرتغالی سال گذشته هم می‌خواست از سیتی برود و حالا که بیشتر کنار گذاشته می‌شود، این علاقه در او همچنان زنده است. رودری هم از پایان کار سیتی در این فصل راضی نبود. سیلوا هم با آنکه زمان زیادی برای بازی فرصت پیدا می‌کند اما نسبت به آینده‌اش در تیم گواردیولا مردد است. لاپورت هم آماده است به اسپانیا برگردد و برای بارسلونا یا رئال‌مادرید بازی کند. احتمال این انتقال در حال حاضر زیاد نیست اما سیتی از تمایلات این بازیکن آگاه است. دیلی‌میل هم هفته گذشته گزارش داد استرلینگ و ریاض محرز هم ممکن است بروند. به نظر می‌رسد سیتی به‌دنبال پالایش تیم است و این دو مهاجم می‌توانند مجوز خروج دریافت کنند. جدایی آنها البته به این بستگی دارد که سیتی پیشنهاد خوبی برای‌شان دریافت کند و آرسنال به جذب هر دو علاقه‌مند است هرچند باشگاه شمال لندن در حال حاضر شرایط جذب‌شان را ندارد؛ هم به‌خاطر وضعیت نابسامان اقتصادی و هم اینکه در رقابت‌های اروپایی حضور ندارد.
بارسلونا و رئال‌مادرید، هر دو مدتی است به استرلینگ علاقه دارند. سیتی هم برای جذب ستاره‌های مورد نظرش به پول نیاز دارد و هر پولی از فروش به دست آید برای این کار صرف خواهد شد.
سیتی مصر است جک گریلیش از آستون‌ویلا را به‌عنوان انتخاب اولش برای خط میانی به خدمت بگیرد. این انتقال اما شاید حدود یکصد میلیون پوند هزینه خواهد داشت و ویلا برای از دست دادن ستاره‌اش کوتاه نمی‌آید. همچنین در فهرست بازیکنان مورد نظر سیتی، هری کین مهاجم تیم ملی انگلیس و تاتنهام قرار دارد. این فوق‌ستاره گفته می‌خواهد در تابستان از تیم لندنی جدا شود اما سیتی باید برای خریدن او چیزی حدود 150میلیون پوند بدهد.
منبع: دیلی‌میل
 

 


Page Generated in 0.0068 sec