printlogo


کد خبر: 230338تاریخ: 1400/3/12 00:00
عاقبت امتناع از حضور در نشست‌ خبری
20 هزار دلار جریمه برای مجیدی و باشگاه استقلال

فرهاد مجیدی در بسیاری از نشست‌های خبری پیش از بازی‌های لیگ برتر حاضر نمی‌شود و دستیارانش را به کنفرانس می‌فرستد. این رفتار مجیدی گاهاً در نشست‌های بعد از بازی نیز انجام می‌شود و سرمربی استقلال از حضور در نشست پس از بازی‌های نیز خودداری می‌کند. در لیگ برتر بابت رفتار‌هایی که سرمربی استقلال انجام می‌دهد هیچ‌گاه جریمه‌ای در نظر گرفته نمی‌شود در حالی که قوانین داخلی نیز تأکید می‌کند که سرمربی تیم‌ها در نشست‌های قبل و بعد از بازی شرکت کنند اما در لیگ قهرمانان آسیا ماجرا کاملاً متفاوت است و کنفدراسیون فوتبال آسیا جرایم سفت و سختی برای خاطیان و باشگاه‌های‌شان در نظر می‌گیرد. 
شاید مجیدی تصور می‌کرد با ادامه این رفتار‌ها در لیگ قهرمانان آسیا مثل لیگ داخلی با بی‌توجهی مقامات آسیایی مواجه شود اما تازه‌ترین احکامی که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا صادر شده نشان می‌دهد نه تنها مجیدی بلکه باشگاه استقلال هم به دلیل بی‌توجهی به حضور سرمربی‌اش در نشست خبری با جریمه مواجه شده است. در حکمی که آمده می‌خوانیم: «فرهاد مجیدی سرمربی استقلال به دلیل عدم حضور در مصاحبه پیش از بازی با الدحیل قطر مبلغ 10 هزار دلار جریمه نقدی شد. مجیدی باید مبلغ 2500 دلار را در مدت 90 روز آینده به AFC پرداخت کند. بقیه مبلغ 7500 دلار در صورت تکرار این رفتار لازم‌الاجرا است. باشگاه استقلال نیز به دلیل عدم حضور مجیدی در نشست خبری پیش از بازی الدحیل مبلغ 10 هزار دلار جریمه نقدی شد. باشگاه استقلال موظف است مبلغ 2500 دلار را در مدت 90 روز پرداخت کند و بقیه مبلغ در صورت تکرار لازم‌الاجرا است.»
 با توجه به اینکه مجیدی برای نخستین بار مرتکب چنین خطایی شده کنفدراسیون فوتبال آسیا بخش اعظمی از این جریمه را به حالت تعلیق درآورده و فقط خواستار 2500 دلار شده است. برای باشگاه استقلال هم همین شرایط حاکم است اما سرمربی استقلال باید دریابد که لیگ قهرمانان آسیا مانند بازی‌های داخلی نیست که به سادگی از حضور در نشست‌های خبری سر باز بزند. شاید اگر سازمان لیگ در مقابل بی‌توجهی سرمربی استقلال قرار می‌گرفت، او خودش را موظف می‌دانست که در لیگ آسیایی هم از هرگونه تخلف خودداری کند.
 
مصاحبه علیه AFC کار دست وریا داد
کنفدراسیون فوتبال آسیا برای وریا غفوری، کاپیتان استقلال نیز جریمه در نظر گرفت. دلیل جریمه کاپیتان استقلال اعتراض به برنامه‌ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شده است. در حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا علیه وریا چنین آمده است: «وریا غفوری کاپیتان استقلال به دلیل مصاحبه بعد از بازی با الشرطه عراق و بی‌اعتبار کردن مسابقه مبلغ 5 هزار دلار جریمه شد. طبق حکم AFC کاپیتان استقلال باید مبلغ 1250 دلار را در مدت 90 روز به کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا پرداخت کند و در صورت تکرار این رفتار بقیه مبلغ 3750 دلار قابل اجرا است.»

Page Generated in 0.0049 sec