printlogo


کد خبر: 230337تاریخ: 1400/3/12 00:00
پیروز قربانی: تیم ملی صددرصد صعود می‌کند
نیمکت مجیدی چرا اینقدر خالی است؟ز

مهدیه دریابیگی  

استقلال روزهای خوبی را سپری نمی‌کند! استعفای هیأت مدیره این تیم به خاطر حضور مددی در استقلال نشان می‌دهد که چقدر بین رؤسای این تیم چند دستگی وجود دارد و نکته اینجا است که در قبال همه این مشکلات هم افرادی که تصمیم‌گیرنده هستند سکوت کرده‌اند و قرار نیست کاری بکند. استقلال البته شانس آورده که به خاطر بازی‌های تیم ملی، لیگ تعطیل است وگرنه بازتاب این اختلافات می‌توانست روی کارآیی استقلال نتیجه منفی داشته باشد. در خصوص تمام مشکلات اخیر استقلال و همچنین بازی‌هایی که تیم ملی در پیش دارد با پیروز قربانی همکلام شدیم.
 
چند روز پیش هیأت مدیره استقلال به دلیل اختلافاتی که با مدیرعامل داشت استعفا داد و این استعفای دسته‌جمعی با واکنش‌های زیادی مواجه شد، نظر شما در خصوص تصمیم اعضای هیأت مدیره استقلال چیست؟
 من فقط یک سؤال دارم. اگر قرار بود عمر دولت چند سال دیگر هم دوام داشته باشد باز هم دست به چنین کاری می‌زدید و یا اینکه با توجه به شرایط فعلی این حرکت را انجام دادید؟! چرا الان یادتان افتاد که باید استعفا دهید؟
پس نظرتان این است که این استعفا کاملاً صوری بوده است؟
 بالاخره اینطور استنباط می‌شود. مشکل ما عدم ثبات در مدیریت است. وقتی روابط حرف اول را می‌زند و در هیچ کاری ضوابطی در کار نیست همین می‌شود که می‌بینید. بهتر است که دیگر در خصوص این مسأله صحبت نکنیم چون همه چیز واضح است.
عملکرد مجیدی را تاکنون چطور ارزیابی کرده‌اید؟
 استقلال بهترین بازیکنان لیگ را دارد و در این شکی نیست اما در یارگیری بالانس نشده است یکی از مشکلات تیم هم این است که مجیدی خودش تیم را نبسته است! اما روندی که او شروع کرده، روند بدی نبوده است و یک مقدار استقلال پیشرفت کرده است اما نکته اینجا است که نتایج آسیا نباید ما را گول بزند و استقلال از نظر فنی نیاز به کار دارد.
 اما نکته اینجا است که اگر استقلال در لیگ برتر و جام حذفی نتیجه نگیرد به طور حتم این تیم با کادرفنی فعلی ادامه نمی‌دهد، اتفاقی که طی سال‌های گذشته افتاده است و می‌توان اینطور تصور کرد که مجیدی برای اینکه فصل بیست و یکم هم باشد باید حتماً نتیجه بگیرد.
مشکل فوتبال ما همین نتیجه‌گرایی است. برای همین ورزش ما به جرقه‌ها ربط دارد. در بعضی از ورزش‌ها که مثل والیبال کار اصولی شد نتیجه‌اش را دیدیم و اگر بخواهیم پیشرفتی در فوتبال هم داشته باشیم باید این نگاه سطحی را از آن برداریم.
فکر می‌کنید این شرایط برای استقلال مهیا باشد؟
نه، شما مشکلات و مسائل استقلال را می‌بینید و شرایط برای مربی مهیا نیست تا به نتیجه برسد.
گفته می‌شود که قرار است دستیار خارجی به کادرفنی استقلال اضافه شود، نظرتان در این خصوص چیست؟
 من یک انتقاد به مجیدی دارم و حالا که در کنار استقلال به عنوان مربی قرار نگرفتم به راحتی می‌توانم این انتقاد را مطرح کنم. چرا نیمکت استقلال اینقدر خالی است؟! در تیمی که بیست و هفت بازیکن دارد حضور سه مربی کم است. باید مربیانی به مجیدی کمک کنند که تمام مسائل را رصد کنند.
با وجود مشکلاتی که هست می‌توان امیدوار بود که استقلال در لیگ برتر و جام حذفی نتیجه بگیرد؟
 من امیدوارم این اتفاق بیفتد و خدا کند در جام حذفی استقلال به قرعه خوبی بیفتد. استقلال اگر قرعه خوبی داشته باشد می‌تواند قهرمان شود و به عنوان یک استقلالی امیدوارم این اتفاق بیفتد.
تیم ملی وارد مسابقات مقدماتی جام جهانی شد و خیلی‌ها معتقدند با حضور بازیکنان بزرگی که در تیم ملی هستند نباید برای صعود مشکلی وجود داشته باشد. نظر شما در این خصوص چیست؟
 فوتبال اصلاً انفرادی نیست که با حضور چند بازیکن خوب همه چیز تمام شده است. تیم ملی نیاز به بازی تدارکاتی داشت و اسکوچیچ هم فرصت زیادی برای اینکه با این بازیکنان کار کند، نداشت. به هر حال برای نتیجه گرفتن همه عوامل مهم است و شاید سرمربی تیم ملی با مشکلاتی هم در این زمینه مواجه بوده است.
خیلی‌ها معتقدند حریف اصلی ما تیم بحرین است.
 اما من معتقدم که حریف اصلی ما تیم ملی عراق است ولی تیم ملی بازیکنان خوبی دارد. امیدوارم که هر چهار حریف را شکست دهد.
شما فکر می‌کنید تیم ملی بتواند صعود کند؟
 صددرصد به نظر من تیم ملی می‌تواند صعود کند.

Page Generated in 0.0056 sec