printlogo


کد خبر: 230333تاریخ: 1400/3/12 00:00
مصاحبه و خبر

 دیدار گاستون پاراژ با وزیر ورزش و جوانان
 سلطانی‌فر: ایران آماده میزبانی از رقابت‌های پاورلیفتینگ است
 وزیر ورزش و جوانان با رئیس فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ دیدار کرد. 
دکتر مسعود سلطانی‌فر در دیدار با گاستون پاراژ با اشاره به اثرات منفی شیوع ویروس کرونا در تعاملات ورزشی بین کشورها، اظهار امیدواری کرد با پایان یافتن این بیماری، فعالیت‌های ورزشی بیش از پیش گسترش یابد. 
همچنین در ادامه این دیدار وزیر ورزش و جوانان ظرفیت‌های ورزشی ایران در رشته پاورلیفتینگ را مورد توجه قرار داد و اقدامات صورت گرفته توسط فدراسیون جهانی این رشته را نقشه راه برای توسعه پاورلیفتینگ عنوان کرد. 
دکتر سلطانی‌فر در ادامه با اشاره به وجود علاقه‌مندان بسیار زیاد پاورلیفتینگ در ایران گفت: «با توجه به زیرساخت‌های مناسب رشته بدنسازی و پرورش اندام در ایران، این آمادگی برای میزبانی مسابقات آسیایی وجود دارد. 
سیاست ما حضور گسترده زنان در عرصه‌های ورزشی با حفظ ارزش‌های اسلامی است و در این راستا، زنان ورزشکار ایرانی با رعایت حجاب در بسیاری از رشته‌های ورزشی حضور فعال دارند و برای ایران افتخار کسب می‌کنند.»
 در این دیدار مهدی علی‌نژاد معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی هم حضور داشتند.
 
 
بخشنامه دولت برای حمایت از المپیکی‌ها
در فاصله کمتر از دو ماه مانده به بازی‌های المپیک، دولت نیازهای کاروان اعزامی به توکیو را مورد توجه قرار داده و ابلاغ بخشنامه در این زمینه را در دستور کار قرار داده است.
توجه دولت به کاروان ورزش ایران در بازی‌های المپیک و همچنین بازی‌های پارالمپیک در جریان شورای عالی ورزش و توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری ابراز شده است.
در جریان این نشست که در محل نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، اسحاق جهانگیری از تمامی دستگاه‌های ذیربط و وزارت ورزش و جوانان درخواست کرد تا کاروان اعزامی ایران به مسابقات المپیک و پارالمپیک هیچگونه دغدغه‌ای، کمبود و مشکلات نداشته باشد.
او همچنین گفت که به همه دستگاه‌ها طی یک بخشنامه سریعاً ابلاغ شود نیازهای کاروان‌های ایرانی هر چه سریع‌تر مهیا شده تا با خیالی آسوده به این مسابقات اعزام شوند.
این در حالی است که کمتر از دو ماه به آغاز بازی‌های المپیک در توکیو باقی مانده است.
سی و دومین دوره بازی‌های المپیک اول تا هفدهم مردادماه در توکیو برگزار می‌شود. برگزاری بازی‌های پارالمپیک هم برای ۲ تا ۱۴ شهریورماه پیش‌بینی شده است.

 


Page Generated in 0.0046 sec