printlogo


کد خبر: 230328تاریخ: 1400/3/12 00:00
خبر

 دو ورزشکار سامبو امروز راهی ازبکستان می‌شوند
 دو ورزشکار سامبو به رقابت‌های قهرمانی آسیا در ازبکستان اعزام می‌شوند. رقابت‌های سامبو قهرمانی آسیا از روز جمعه (۱۴ خرداد) در تاشکند ازبکستان برگزار می‌شود که برای شرکت در این مسابقات، سعید مدنی در وزن ۸۸ کیلوگرم و علیرضا چراغی در ۶۷ کیلوگرم امروز (چهارشنبه ۱۲ خرداد) به همراه عباسعلی اکبری، رئیس انجمن سامبو عازم تاشکند می‌شوند. این مسابقات قرار بود سال گذشته به میزبانی اندونزی برگزار شود که به دلیل کرونا یک سال به تعویق افتاد.
 
 
نتایج تیراندازان ایرانی در تپانچه ۲۵ متر قهرمانی اروپا
پایان مسابقات برای ورزشکاران ایران
دو نماینده ایران در جدول mqs ماده تپانچه ۲۵ متر زنان قهرمانی اروپا تیر زدند. در یازدهمین روز از رقابت‌های تیراندازی قهرمانی اروپا که به میزبانی اوسیک کرواسی در حال انجام است، ماده تپانچه ۲۵ متر زنان انجام شد که ملی‌پوشان ایرانی در بخش  mqs (جدول نفرات اضافه) رقابت کردند. در این ماده هانیه رستمیان، ملی‌پوش المپیکی ایران با کسب امتیاز 18/581 در رده سوم و گلنوش سبقت‌اللهی با رکورد 14/580 در رده چهارم قرار گرفتند. در بخش mqs این ماده هفت ورزشکار حضور داشتند. در بخش اصلی تپانچه ۲۵ متر ورزشکار اتریش با رکورد 25/590 در رده نخست و نماینده روس با امتیاز 19/582 در رده هشتم به فینال رسیدند.
مسابقات تیراندازی قهرمانی اروپا از شنبه (یکم خرداد) به میزبانی اوسیک کرواسی آغاز شد و تا ۱۵ خرداد ادامه دارد. نمایندگان ایران نیز به درخواست الهام هاشمی، سرمربی تیم ملی تفنگ و قبول فدراسیون جهانی در این مسابقات شرکت کردند. به دلیل اینکه مسابقات برای ورزشکاران اروپایی است امکان حضور نمایندگان ایران در بخش اصلی مسابقات وجود نداشت. ملی‌پوشان ایران در تفنگ و تپانچه بادی، میکس تفنگ و تپانچه بادی و تفنگ سه وضعیت، میکس تفنگ سه وضعیت، تیمی تفنگ سه وضعیت زنان و تپانچه ۲۵ متر زنان مسابقه دادند و این مسابقات برای نمایندگان ایران دیروز به پایان رسید.
تیم ملی تیراندازی ایران که با ترکیب نجمه خدمتی، آرمینا صادقیان، فاطمه کرم‌زاده، مه‌لقا جام بزرگ، مهیار صداقت و پوریا نوروزیان در بخش تفنگ و جواد فروغی، هانیه رستمیان، گلنوش سبقت‌اللهی و سجاد پورحسینی در بخش تپانچه در دو گروه هشتم و بیست و دوم اردیبهشت عازم اردوهای تدارکاتی مجارستان و کرواسی شده‌اند با پایان این مسابقات به ایران می‌آیند تا خود را برای مسابقات جام جهانی کرواسی آماده کنند.
 
 
از سه پیشکسوت کشتی و دوومیدانی تجلیل شد
صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان مراسم تجلیل از سه اسطوره ورزش کشور در رشته‌های کشتی و دوومیدانی را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار کرد.
مراسم تجلیل از اسطوره‌های بزرگ ورزش ایران علی‌اکبر حیدری پیشکسوت کشتی، تیمور غیاثی و سلمان حسام پیشکسوت‌های دوومیدانی دیروز (سه‌شنبه یازدهم خردادماه) با حضور ابطحی مدیرعامل صندوق حمایت، کیومرث هاشمی رئیس سابق کمیته ملی المپیک، هاشم صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی، جمع زیادی از پیشکسوتان نام‌آور و همچنین نماینده فدراسیون پزشکی ورزشی با رعایت کامل موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در هتل ورزش (خانه پیشکسوتان ورزش) برگزار شد.
 ابطحی مدیر عامل صندوق حمایت در این مراسم با سپاس از حضور بزرگان عرصه ورزش گفت: «سپاسگزارم که شما بزرگان و ستاره‌های عرصه ورزش در خانه خود حضور پیدا کردید و خدا را شاکرم که هشتمین مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه ورزش با تمام محدودیت‌هایی که با شیوع کرونا در کشور وجود داشت با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.»
او در ادامه گفت: «من به فکر مردمی هستم که در خیابان‌های اطراف هتل ورزش زندگی می‌کنند و نمی‌دانند چه گوهرهایی در این سالن هستند که اگر می‌دانستند این سالن جای سوزن انداختن نبود. امیدوارم در این هتل ورزش که خانه شما پیشکسوتان است از این به بعد شاهد مراسم‌ باشکوه‌تر و جشن‌های بسیاری با حضور شما عزیزان باشیم.»

Page Generated in 0.0048 sec