printlogo


کد خبر: 230327تاریخ: 1400/3/12 00:00
ماجراجوی بزرگ در قلب دفاع
الماس کرجی

سام ستارزاده
 
سیدمجید حسینی را می‌توان یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های حال حاضر برای قلب خط دفاع تیم ملی دانست. شاید وی در قیاس فنی، با مرتضی پورعلی‌گنجی و شجاع خلیل‌زاده که هر دو در اوج فوتبال خود قرار دارند هم‌طراز باشد اما سن مجید، او را از تمام رقبای هم‌پست خود متمایز می‌کند. 
مدافع سابق استقلال و ترابزون‌اسپور، چهارمین بازیکن لیست دراگان اسکوچیچ است اما ۱۳ نمایش درخشان در تیم ملی ثبت کرده و هر بار به میدان رفته به گونه‌ای ظاهر شده که گویی تجربه تعداد بسیار بیشتری بازی ملی را با خود یدک می‌کشد. پختگی و آرامش بالای مجید حسینی نشان می‌دهد که اگر وی از ریل ترقی خارج ‌نگردد، او ذخیره تیم ملی برای دست‌کم ۸ سال آتی خواهد بود.
به‌عنوان یکی از معدود بازیکنان فعلی فوتبال ایران که رده به رده در تیم‌های ملی پایه درخشیده تا به پیراهن تیم بزرگسالان برسد، مجید حسینی می‌تواند در آینده‌ای نزدیک حتی یک گزینه ایده‌آل برای تصاحب بازوبند کاپیتانی یوزپلنگان پارسی باشد. وی هرچند مانند حسین کنعانی و مرتضی پورعلی‌گنجی کمی کمتر از ۱۹۰ سانتی‌‌متر قد دارد اما نه‌تنها روی هوا تبحر سرزنی بالایی دارد تا تیم‌ملی مقابل حملات هوایی رقبایش بیمه به‌نظر برسد، بلکه از قابلیت بازی روی زمین قابل‌توجهی نیز برخوردار است. بازی‌سازی از خط دفاع، هنری است که پس از پژمان منتظری، شاید کمتر کسی با کیفیت سیدمجید حسینی توانسته آن را در تیم‌ملی به‌نمایش بگذارد.
مدافع متعصب کرجی سه فصل رؤیایی را در یکی از سرشناس‌ترین و استعدادپرورترین تیم‌های ترکیه گذراند. هرچند فصل آخرش تحت‌الشعاع پیشنهادهای متعددی گذشت که نه‌تنها او را به فکر برای ترک ترکیه انداخت، بلکه باشگاهش را نیز با درآمدزایی از فروش وی وسوسه ‌کرد، کمتر به کار گرفته شد اما اکنون خود طرفداران‌ ترابزون می‌دانند که چه مهره ارزنده‌ای را از دست داده‌اند. ترابزون برای جانشینی مدافع شماره ۵ خود در بازار لیگ جزیره به‌دنبال بازیکن می‌گردد و مجید نیز پیشنهادهایی از قطر و بلژیک گرفته تا یونان، ایتالیا و انگلیس را بررسی می‌کند.
حال، چهار دیدار ملی سرنوشت‌ساز پیش روی الماس کرجی خط دفاع تیم ملی است. بازی باصلابت مقابل بحرین و عراق، نه‌تنها راه صعود ما به دور بعدی مقدماتی را هموار خواهد ساخت، بلکه فرصت‌های طلایی برای پیشرفت در لیگ‌هایی با سطح بالاتر از سوپرلیگ ترکیه و البته قطر و بلژیک را در اختیار مدافع شایسته و جوان تیم ملی قرار خواهد داد.
 

Page Generated in 0.0051 sec