printlogo


کد خبر: 230325تاریخ: 1400/3/12 00:00
۲ مدافع بدون لغزش و اشتباه
مرتضی پورعلی گنجی تجربه بیشتری دارد، محمدحسین کنعانی‌زادگان خود را در ترکیب اصلی تیم ملی صاحب جایگاه می‌داند، مجید حسینی مدافعی قابل اعتماد است و تجربه‌های موفقی هم دارد و شجاع خلیل‌زاده به تیم ملی نرسیده که نیمکت‌نشین باشد، بلکه آماده و مدعی است

مازیار گیلکان
 
 انتخاب 2 مدافع وسط تیم ملی برای دراگان اسکوچیچ ساده نیست. او ۴ مدافع فوق‌العاده دارد که انتخاب دو نفر از میان آنها دشوار است و شاید فقط شرایط درون اردو مشخص کند که آماده‌ترین بازیکنان میان این ۴ نفر کدام هستند.
بازی‌های تیم ملی در بحرین آنچنان حساس است که ۲ مدافع وسط تیم ملی اوج حساسیت را در عمر حرفه‌ای خود تجربه خواهند کرد. 
بازی‌ها برای فوتبال ایران سرنوشت‌ساز هستند و این حساسیت کار مدافعان را بسیار زیاد خواهد کرد و ممکن است استرس شدیدی را به وجود بیاورد. از این منظر تجربه و شجاعت به کار آنها می‌آید.
مرتضی پورعلی گنجی تجربه بیشتری دارد، محمدحسین کنعانی‌زادگان خود را در ترکیب اصلی تیم ملی صاحب جایگاه می‌داند، مجید حسینی مدافعی قابل اعتماد است و تجربه‌های موفقی هم دارد و شجاع خلیل‌زاده به تیم ملی نرسیده که نیمکت‌نشین باشد، بلکه آماده و مدعی است.
دراگان اسکوچیچ با 2 نفر از این ۴ نفر استحکام میانی دفاعش را تضمین می‌کند و البته سلیقه او و شرایط حریف و ویژگی‌های بازیکنان در اردو تعیین‌کننده است، وگرنه هر ترکیب 2 نفره‌ای از میان این ۴ مدافع در ذهن ما مقبول به نظر می‌رسد.
تیم ملی بازی‌های تدارکاتی نداشته که هماهنگی بین این مدافعان در انتخاب آنها برای ترکیب اصلی تعیین‌کننده باشد. زوج هم‌باشگاهی هم در تیم ملی نداریم و در بازی‌های ملی هم هماهنگی بین دو مرد ثابت نبوده و اینها کار را برای انتخاب سخت می‌کند و اسکوچیچ را شاید دچار تردیدهایی کند. بنابراین اردوی آخر تیم ملی و مسائل روز تیم ملی تعیین‌کننده است و ذهن اسکوچیچ بر اساس آخرین اطلاعات به تصمیم قطعی خواهد رسید.
خط دفاع تیم ملی شاید مقابل هنگ‌کنگ و کامبوج کار سختی نداشته باشد اما دو بازی مقابل بحرین و عراق باید بدون اشتباه طی شود و این اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. 
جبران کوچک‌ترین لغزش بسیار دشوار است و باید با مدافعانی به زمین برویم که کم‌اشتباه باشند و بدون ریسک بازی کنند. باید امیدوار باشیم به قدرت دفاع و البته دل ببیندیم به بازیکنانی که بی‌شک تا پای جان در این ۴ بازی می‌جنگند.
 

Page Generated in 0.0055 sec