printlogo


کد خبر: 230323تاریخ: 1400/3/12 00:00
دو قطبی ورزشی فلورنتینو پرز!
گرگ پیر ماتادور زیر تیغ انتقادات ...

سینا بیدمشکی
 
از سالیان دور تاکنون فلورنتینو پرز با خریدهای جنجالی و دستاوردهای ورزشی عظیمی که طی این سال‌ها کسب کرده است، به عنوان یک مهره بزرگ در عرصه مدیران ورزشی قلمداد می‌شود تا حدی که قدرت و نفوذ او به مباحث یارکشی و عدالت‌خواهی برابر یوفا هم ورود می‌کند اما نکته‌ای که قابل توجه است، افول تأثیرگذاری و تاج و تخت پرز در چند سال اخیر است.
 
فلورنتینو پرز دچار غرور و خود بزرگ‌بینی عجیبی شده است تا جایی که می‌خواهد تمامی امور باشگاه رئال مادرید را یک تنه پیش ببرد و در خرید و فروش‌های بازیکنان باشگاه دخالت می‌کند که بر خلاف گذشته خرید‌های او که غالباً با استعدادهای ورزشی برزیلی یا بازیکنانی که صرفاً نام بزرگی داشتند و تا به این جای کار عملکرد غیرقابل رضایتی از خود نشان داده‌اند، همراه بوده
 است.
 این مدیر باتجربه بر‌خلاف سال‌های گذشته که با خریدهای جنجالی، کهکشانی‌ها را خوشحال و امیدوار می‌کرد، در چند سال اخیر در نقل و انتقالات فوتبال اروپا ترکیب رئال مادرید را دستخوش تغییر خاصی نکرده است و همچنان به استخدام یک مدیر ورزشی مطرح و شناخته شده اعتقادی ندارد.
 فلورنتینو پرز در تصمیم‌گیری‌هایش عجولانه عمل می‌کند تا جایی که زین‌الدین زیدان به صورت مستقیم در رسانه‌ها به این موضوع اشاره می‌کند که پس از سال‌ها حضور در رئال مادرید احترامی که شایسته است از ریاست باشگاه دریافت نمی‌کند؛ همانطور که اساطیر سال‌های گذشته این باشگاه به این موضوع اشاره داشته‌اند؛ نیمچه احترامی که به آن اشاره می‌کنند و مدیر باشگاه رئال مادرید از آن غافل است. 
از قرار معلوم سرخیو راموس هم به این جمع اضافه خواهد شد و به احتمال بالا همانند دیگر اسطوره‌های رئال مادرید سال‌های آخر فوتبال خود را در رئال مادرید سپری نخواهد کرد! او همانند مدیران تیم‌های حاشیه خلیج فارس با هر پیروزی یا باخت ممکن است تصمیمش عوض شود و در جنجالی‌ترین اندیشه‌های اخیرش به گزارش روزنامه مارکا در حال تدارک دیدن بازگشت مجدد کارلو آنجلوتی به رئال مادرید است تا این مربی سکاندار جدید مادریدی‌ها لقب گیرد. همانطور که در گذشته با شرمندگی کامل زیدان را بازگرداند!
 این موضوعات تنها به این مسائل ختم نمی‌شود، فلورنتینو پرز، رئال مادرید و دیگر تیم‌های فوتبال اروپا را وارد بحرانی به نام تأسیس سوپرلیگ اروپا کرد که در ابتدای راه تمجید بسیاری از هواداران فوتبال را شاهد بود و قشر عظیمی از فوتبال‌دوستانِ جناح مخالف را در صف منتقدان خود می‌دید.
فلورنتینو پرز در این موضوع هم عجولانه رفتار کرد و با بی‌توجهی به مقوله مقدمه‌چینی در رسانه‌ها و جلوگیری از حضور جدی سیاسیون در واکنش به تصمیم او در فوتبال و قوانین و ساختار نه‌چندان محکم سوپرلیگ تصمیم به افشای رسمی این موضوع گرفت که با شکست سنگینی مواجه شده است که حاضر به قبول کردن آن نیست و همچنان رئال مادرید و یوونتوس و بارسلونا با یوفا در حواشی این تصمیم جنجالی غرق شده‌اند.
 مدیرعامل باشگاه رئال مادرید، بر اساس قوانینی که برای ریاست این باشگاه تنظیم شده است از حفظ جایگاه خود اطمینان کامل دارد.
او بخشی از اعتبار و اقتدار سابق را به علت شکست‌های اخیرش از دست داده است تا جایی که خاویر تباس، رئیس لالیگا به شدت او را زیر تیغ انتقاد خود می‌برد و از سمت مدیران فوتبالی دیگر هم مورد هجمه قرار می‌گیرد و افرادی که موافق با تصمیمات جنجالی اخیر او هستند، سکوت پیشه کرده‌اند.
این یک حقیقت است که ساختار جهانی فوتبال دچار مشکل است اما با ساختار سوپرلیگ این موضوع حل نخواهد شد و پرز با یک ساختار اشتباه نتوانسته جامعه فوتبالی اروپا را راضی کند تا جایی که مدیران تیم‌های اروپایی مدعی احترام به روح فوتبال شده‌اند.
 اگر رئال مادرید به این روند ادامه دهد و در کسب دستاورد و جام‌های فوتبالی همچنان دست خالی پیش برود و دو قطبی‌های پرز در نقل و انتقالات و استخدام مربی و حواشی همانند سوپرلیگ اروپا ادامه دار باشد، طولی نخواهد کشید که تاج و تخت پرز حتی با قوانینی که وضع کرده است از اختیارش خارج خواهد شد و شاید بازگشت کارلو آنجلوتی هم نتواند او را از این وضعیت نجات دهد و از مدار خارج شود!
 

Page Generated in 0.0056 sec