printlogo


کد خبر: 230295تاریخ: 1400/3/12 00:00
مقدماتی جام جهانی

ملی‌پوشان در قرنطینه ماندند تا پاسخ تست اعلام شود
بحرین از ایران، عراق کامبوج و هنگ‌کنگ جدا شد!
تیم ملی فوتبال ایران از ششم خرداد اردوی خود را در جزیره کیش آغاز کرد و روز دوشنبه (10 خرداد) طبق زمانبندی اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا راهی شهر برگزاری مسابقات شد.
البته پیش از ترک کیش، واکسیناسیون اعضای تیم ملی که فاز نخست آن بیستم اردیبهشت‌ماه انجام شده بود، با تزریق دومین دوز واکسن به سرانجام رسید تا ملی‌پوشان با خیالی آسوده راهی بحرین شوند.
ملی‌پوشان سرانجام از ساعت 15:00 با پرواز اختصاصی کیش‌ایر جزیره کیش را به مقصد منامه ترک کردند و پس از پرواز 40 دقیقه‌ای، در بدو ورود طبق پروتکل‎های بهداشتی مورد تست PCR قرار گرفتند و سپس راهی هتل دیپلمات ردیسن بلو هتل شدند.
پس از ورود به هتل، هرکدام از اعضای تیم در اتاق‌های جداگانه مستقر و قرنطینه شدند. طبق آیین‌نامه برگزاری مسابقات ترک قرنطینه تخلف محسوب می‌شود و اعضای تیم‎‌ها در صورت ترک اتاق مورد مجازات قرار خواهند گرفت. به این منظور پذیرایی میان وعده و شام تیم‌ها در اتاق‌های‌شان انجام شد.
نکته عجیب استقرار هر چهار تیم ایران، عراق، کامبوج و هنگ کنگ در این هتل است اما تیم میزبان در هتل دیگری حضور دارد!
 
AFC  میزبانی چین را به امارات داد
به دلیل محدودیت‌های کرونایی در کشور چین، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت میزبانی گروه نخست مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا را به کشور امارات منتقل کند. AFC دیروز(سه‌شنبه) به صورت رسمی این خبر را تأیید کرد.
به این ترتیب تیم‌های سوریه، گوام، مالدیو، چین و فیلیپین در شارجه امارات به مصاف هم خواهند رفت.
«داتو ویندزور جان» دبیر کل AFC با قدردانی از فدراسیون فوتبال امارات گفت: «این دوره برای همه اوقات بی‌سابقه‌ای است و من به نمایندگی از AFC می‌خواهم از فدراسیون امارات به خاطر موافقت با میزبانی مسابقات گروه A مقدماتی آسیا تشکر کنم. تعهد امارات برای میزبانی مسابقات در این مدت کوتاه منجر به روحیه درک و برتری سازمانی آنها است و ما اطمینان داریم که آنها بهترین محیط ممکن را برای تیم‌ها و بازیکنان فراهم می‌کنند.»
تیم ملی فوتبال ایران در گروه سوم این رقابت‌ها قرار دارد. ایران در کنار بحرین، عراق، هنگ کنگ و کامبوج در کشور بحرین بازی خواهند کرد.
 
 
 تقویم پیشنهادی نقشه‌ راه باشگاه‌ها برای فصل آینده
جزئیات نقل و انتقالات نیازمند مصوبه است
 فریبرز محمودزاده، رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران در مورد پنجره سوم نقل و انتقالاتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای باشگاه های حاضر در یک شانزدهم لیگ قهرمانان در نظر گرفته گفت: « AFC با توجه به شرایط کرونایی و اینکه فاصله زمانی ایجاد شده بین دو مرحله مسابقاتی لیگ قهرمانان زیاد است مجاب شده که پنجره نقل و انتقالاتی سومی برای باشگاه‌های صعود کرده در نظر بگیرد.  مدیران فدراسیون و سازمان لیگ  فوتبال ایران از قبل در جریان چنین تصمیمی بودند و بر همین اساس هم جلسات کارشناسی متعددی در روزهای گذشته در سازمان لیگ برگزار کردیم تا تاریخ پیشنهادی تقویم مسابقاتی و نقل و انتقالاتی را با هماهنگی همین پنجره نقل و انتقالات سوم از طریق فدراسیون به فیفا اعلام کنیم.»
او توضیح داد: «اکنون تمامی تیم‌ها چه آنهایی که در مرحله یک شانزدهم لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند چه تیم‌هایی که در رقابت‌های لیگ برتر 1401-1400 حضور دارند می‌توانند بعد از تأیید نهایی تقویم پیشنهادی نقل و انتقالاتی و مسابقاتی از سوی فیفا نقشه راه خود را برای فصل آینده ترسیم کنند. بازه زمانی نقل و انتقالاتی پیش فصل حداقل 40 روز است که تیم‌ها می‌توانند در این زمان به جذب بازیکن برای فصل آینده اقدام کنند و فرصت مناسب هم برای قرار گرفتن بازیکنان در فضای تیمی بر اساس سلیقه مربیان وجود دارد.»
محمودزاده با اشاره به سیستم TMS  گفت: «براساس قوانین باید تقویم‌های پیشنهادی هر سه لیگ حرفه‌ای، آماتور و لیگ بانوان به فیفا برای اعمال در سیستم TMS   ارائه شود و نمی‌توان فقط تاریخ یکی از این مسابقات را به فیفا ارائه کرد. اکنون منتظریم تا این تقویم پیشنهادی مسابقاتی و نقل و انتقالاتی ارائه شده به تأیید نهایی فیفا برسد.»
رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران در مورد اینکه در سایر موارد مانند تعداد سهمیه‌های لیگ برتری و ... تغییراتی در نقل و انتقالات فصل آینده انجام شده یا نه، توضیح می‌دهد: «فعلاً تقویم پیشنهادی نقل و انتقالاتی به فیفا ارائه شده و در مورد چگونگی، تعداد و نوع بازیکنان (داخلی و خارجی) و تعداد سهمیه‌های بازیکنان لیگ برتری در آینده و با توجه به مصوبات هیأت رئیسه سازمان لیگ فوتبال ایران و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تصمیم گیری خواهد شد.»
 
 
 

Page Generated in 0.0065 sec