printlogo


کد خبر: 229864تاریخ: 1400/3/4 00:00
برنده کفش طلا، ستاره واقعی چلسی بود

 تاتنهام علاقه‌ای ندارد هری کین را به چلسی یا باشگاه دیگری واگذار کند اما آنها در هر حال چلسی را تبدیل به مقصدی جذاب‌تر برای کین ساختند. تاتنهام با پیروزی مقابل لستر، باعث شد که چلسی به فصل بعد لیگ قهرمانان راه پیدا کند.
توماس توخل، مربی چلسی، در دقیقه 92 بازی تیمش در ویلا پارک، با دستانش یک خط کشید و با انگشت به بازیکنانش نشان داد که به لیگ قهرمانان راه یافته‌اند اما دلیل صعود آنها، نتیجه دیدارشان مقابل استون ویلا نبود. چلسی این بازی را با یک پنالتی بیهوده که به حریف واگذار کرد و با کارت قرمز ابلهانه سزار آسپیلیکوئتا، با نتیجه دو بر یک باخت. همچنین ادوارد مندی، دروازه‌بان آنها هم مصدوم و بین دو نیمه تعویض شد. به این ترتیب مشخص نیست او به دیدار فینال لیگ قهرمانان برسد یا نه.
چلسی در حالی بازی را به پایان رساند که 23 ضربه به سمت دروازه ویلا زد و حریف تنها شش ضربه داشت. چلسی 71 درصد مالکیت توپ را هم در اختیار داشت. این نشان می‌دهد که آنها حاکم میدان بودند اما در هر دو محوطه جریمه اشتباهات زیادی داشتند.
توخل بعد از بازی گفت: «ما جنگیدیم و همه کاری کردیم اما فراموش کردیم که گل بزنیم.» حرف او دقیقاً نشان می‌داد که چرا چلسی در تابستان به دنبال جذب یک مهاجم است. اوضاع برای چلسی فاجعه‌بار بود اما زمان که بگذرد، توخل خوشحال خواهد شد که تیمی که از فرانک لمپارد تحویل گرفت را به لیگ قهرمانان رساند.
این باخت اولین شکست چلسی در خانه حریفان در لیگ برتر با توخل بود و تنها پنجمین باخت چلسی زیر نظر این مربی آلمانی بود. تامی آبراهام در این بازی به میدان نرفت. به نظر می‌رسد که دوران حضور او در چلسی رو به پایان است، به‌ویژه اگر کین بیاید.
البته کین ترجیح می‌دهد برای منچستر سیتی بازی کند اما در هر حال او با زدن یک گل و دادن یک پاس گل مقابل لستر، بی‌تردید نقشی کلیدی در صعود چلسی به لیگ قهرمانان داشت.
او به این ترتیب با یک گل بیشتر نسبت به محمد صلاح، کفش طلای لیگ برتر را از آن خود کرد. این سومین باری است که او به این عنوان می‌رسد. کاپیتان تیم ملی انگلیس که می‌خواهد از تاتنهام جدا شود، فصل را با 23 گل در 35 مسابقه به پایان رساند. صلاح در 37 بازی 22 گل زد. صلاح در سال‌های 2018 و 2019 کفش طلا را از آن خود کرده بود و در برد لیورپول مقابل پالاس هم تلاش بسیاری کرد تا گل بزند و با کین برابری کند.
در آن بازی، سادیو مانه دو گل زده بود و در یک صحنه می‌توانست گل سوم را به ثمر برساند اما صلاح ترجیح داد خودش شوت بزند و البته ضربه‌اش راهی به دروازه نیافت. حالا کین در کنار آلن شیرر، اسطوره بلکبرن و نیوکاسل قرار می‌گیرد؛ هر دو نفر سه بار کفش طلا را از آن خود کرده‌اند. رکورددار در این زمینه تیری آنری با چهار کفش طلا است.
منبع: ESPN
 

Page Generated in 0.0051 sec