printlogo


کد خبر: 229863تاریخ: 1400/3/4 00:00
لیورپول چگونه به لیگ قهرمانان رسید؟

 لیورپول با نتیجه دو بر صفر کریستال پالاس را شکست داد. حالا راحت می‌توان پرسید که چرا آن همه سر و صدا بر سر راهیابی لیورپول به لیگ قهرمانان به پا شده بود. این تیم در 10 بازی اخیر خود در لیگ، 8 برد داشت و پنج بازی آخر خود را هم با پیروزی پشت سر گذاشت. به این ترتیب آنها سوم شدند و با سه امتیاز فاصله با تیم رده پنجمی لستر سیتی، به لیگ قهرمانان رسیدند.
اما به 7 مارس برگردیم، زمانی که لیورپول به فولام باخت و ششمین شکست خانگی پیاپی خود را ثبت کرد. مردان یورگن کلوپ در آن هنگام در رده هشتم جدول بودند و 10 بازی تا پایان فصل مانده بود.
لستر که با شکست چهار بر دو مقابل تاتنهام، لیگ قهرمانان را برای دومین سال پیاپی از دست داد، در 7 مارس 10 امتیاز بیشتر از لیورپول داشت (لستر در دو فصل گذشته، 93 درصد روزهای لیگ، یعنی 567 روز را در جمع چهار تیم برتر بوده و هر دو فصل هم به لیگ قهرمانان نرسیده است). 
احیای لیورپول در انتهای فصل، به همراه عملکرد ضعیف لستر (5 باخت و تنها 4 برد در 10 بازی پایانی)، باعث شد قهرمان فصل گذشته بتواند جای تیم برندان راجرز را در بالای جدول بگیرد. البته لستر فصل را دست خالی به پایان نمی‌رساند. آنها برای اولین بار در تاریخشان فاتح جام حذفی شدند.
لیورپول مقابل پالاس بازی را بد شروع کرد و ویلفرید زاها و اندروس تاون‌سند موقعیت‌های آشکار گلزنی را مقابل دروازه لیورپول از دست دادند اما زمانی که سادیو مانه در دقیقه 36 از فاصله‌ای نزدیک گل اول را زد، لیورپول دیگر حاکم میدان شد. گل دوم مانه در دقیقه 74 به معنای پیروزی آسان لیورپول در روزی بود که این تیم تنش نداشت. حالا دیگر مسأله این بود که لیورپول چه زمانی بردش را قطعی می‌کند.
یورگن کلوپ بعد از بازی گفت: «به عملکردمان در 10، 15 بازی اخیر بسیار افتخار می‌کنم. واکنش تیم در روزهای بد عالی بود. امسال، سال قهرمانی ما نبود. من واقعاً از رده سوم جدول راضی‌ام.»
لیورپول کار سخت را انجام داد و در خانه منچستر یونایتد، وست‌ بروم و برنلی پیروز شد. لستر هم تنها خودش را باید مقصر بداند. آنها مقابل تاتنهام در کینگ پاور دو بار پیش افتادند. چلسی در خانه استون ویلا شکست خورد و لستر با پیروزی می‌توانست فصل را در رده چهارم به پایان برساند اما گل هری کین که کفش طلای او را قطعی کرد و دو گل گرت بیل و یک گل‌به‌خودی کسپر اشمایکل باعث شد دو گل جیمی واردی از روی نقطه پنالتی به کار نیاید و لستر فصل را در رده پنجم به پایان برساند.
راجرز پس از شکست گفت: «من فقط به تیمم افتخار می‌کنم. مالک باشگاه از من حمایت فوق‌العاده‌ای داشته است. بازیکنان هر روز با جان و دل کار می‌کنند. من بسیار ناراحتم که نتوانستیم از خط پایان عبور کنیم. ما نیاز به یک دوره زمانی داریم تا برویم و کمی استراحت کرده و خود را بازیابی کنیم. مربیگری در لیگ برتر بسیار پرفشار است. ما کارهای زیادی باید انجام دهیم تا تیم را تقویت کنیم و در ماه جولای، با انگیزه بازگردیم.»
لستر در 10 بازی آخر خود تنها 13 امتیاز کسب کرد اما لیورپول در همین بازه زمانی 26 امتیاز به دست آورد و به همین دلیل است که لیورپول به لیگ قهرمانان می‌رسد و لستر یک فصل دیگر را باید در لیگ اروپا بگذراند.
منبع: ESPN
 

Page Generated in 0.0061 sec