printlogo


کد خبر: 229862تاریخ: 1400/3/4 00:00
تکرار سرنوشت کیهانی برای اینچه درگاهی
رد صلاحیت رئیس نافرمان!

اتفاقی که خیلی‌ها انتظارش را می‌کشیدند بالاخره افتاد. از همان زمانی که ماه‌های پایانی مدیریت اینچه درگاهی در ژیمناستیک فرا رسید، واضح بود که بدنه وزارت ورزش موافق ادامه یافتن حضور او در این فدراسیون نیست و حالا با رد صلاحیت‌اش، تسویه حساب اتفاق‌های گذشته به طور کامل انجام شد. 
ریشه این مشکلات هم به ماجرای دبیر وقت ژیمناستیک در دو سال پیش بر می‌گردد که اصرار اینچه درگاهی به نگه داشتن او، فشارهای زیادی را به او وارد کرد. یکی از معدود رئیس‌های فدراسیون ورزش ایران اما در مقابل همه این فشارها ایستاد، حتی به طور غیر رسمی پای نهادهای بین‌المللی را هم به میدان کشیدند تا بر سر کار بماند. او جای پای خود را آنقدر سفت کرد که وزارت ورزش هم ترجیح داد تا تسویه حساب و کنار گذاشتن او را به آینده موکول کند. این آینده گویا امروز سر رسیده. روند تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاب فدراسیون ژیمناستیک و اینچه درگاهی که به عنوان نامزد انتخابات، باید از فیلترها گذر می‌کرد. روز گذشته بود که اعلام شد این اتفاق نیفتاده و فیلترهای وزارت ورزش یا نهادهای نظارتی اجازه حضور این رئیس سابق فدراسیون در انتخابات را نداده‌اند.
 
تأیید تنها دو کاندیدا
ثبت‌نام از کاندیداهای پست ریاست فدراسیون‌ ژیمناستیک از ۷ اردیبهشت‌ماه آغاز شد و به مدت ۱۰ روز کاری تا ۲۱ اردیبهشت ماه ادامه داشت.
پس از بررسی کارنامه مدیریتی کاندیدا‌ها مشخص شد که تنها دو نفر تأیید صلاحیت مدیریتی شدند. «حبیب نوظهوری» و«حامد جولایی»، دو کاندیدایی هستند که صلاحیت مدیریتی آنها از سوی وزارت ورزش تأیید شده است.
در زمان 10 روزه روند ثبت‌نام، 13 نفر ثبت‌نام کردند که از میان آنها احمد سعادتمند صرف همین یکی دو روز گذشته و پیش از اعلام اسامی نهایی، انصراف خود را اعلام کرد. شاید او هم می‌دانست که نامش در میان تأیید صلاحیت شده‌ها نیست اما به هر ترتیب پیش از اعلام نفرات تأیید شده انصراف داد.
 
نسخه مشابه با دو و میدانی
اتفاقی که برای اینچه درگاهی افتاد، درست مثل ماجرایی بود که در روند انتخابات دو و میدانی افتاد. جایی که مجید کیهانی که رئیس فدراسیون بود، برای انتخاب مجدد ثبت‌نام کرد اما تأیید صلاحیت نشد و اجازه این را پیدا نکرد که در انتخابات شرکت کند. در آن زمان هم وزارت ورزش به شکل آشکار مخالف آمدن کیهانی بود و اصرار او به آمدن در نهایت منجر به این شد که رئیس فدراسیون که چهار سال پیش تأیید صلاحیت شده بود، پس از چهار سال ریاست رد صلاحیت شد.
حالا درباره اینچه درگاهی هم درست همین اتفاق افتاده و رئیس سابق فدراسیون ژیمناستیک برای حضور دوباره در انتخابات رد صلاحیت شده است.

Page Generated in 0.0053 sec