printlogo


کد خبر: 229856تاریخ: 1400/3/4 00:00
خبر

پتروپارس شیراز قهرمان لیگ مجازی ووشو
طبق اعلام سازمان لیگ فدراسیون ووشو، تیم پتروپارس قدرت شیراز به عنوان قهرمان مسابقات لیگ ‌مجازی ووشو در رده‌های سنی مختلف معرفی شد.
با اعلام سازمان لیگ فدراسیون ووشو، لیگ مجازی ووشو در دو بخش زنان و مردان در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار شد که با معرفی تیم‌ ‎ووشوکاران برتر به پایان رسید. طبق نتایج اعلام شده، تیم شرکت پترو پارس قدرت شیراز موفق شد در رده سنی بزرگسالان مردان و زنان در مجموع دو بخش ساندا و تالو عنوان قهرمانی را به دست آورد.
 
 
رئیس فدراسیون کاراته:
به دنبال گرفتن چهارمین سهمیه المپیکی کاراته هستیم
رئیس فدراسیون کاراته در آستانه اعزام تیم ملی مردان و زنان این رشته به رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان پاریس، برای ارتقای سهمیه‌های المپیکی این رشته در بازی‌های المپیک 2021 توکیو تأکید دارد که او و کادرهای فنی کاراته در هر دو بخش مردان و زنان امیدوارند سهمیه‌های کاراته برای المپیک 2021 بیشتر از 4 سهمیه شود.
حسن طباطبایی، رئیس فدراسیون کاراته که در نشست محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور با رؤسای فدراسیون‌های المپیکی در خانه کشتی مجموعه ورزشی آزادی تهران حضور داشت، در خصوص شرایط کاراته درمسیر المپیک گفت: «کاراته ایران ظرفیت خوبی دارد، همین ظرفیت کمک کرد که در دو بخش مردان و زنان صاحب دو سهمیه شده و در مجموع ٤ سهمیه المپیک داشته باشیم. ضمن اینکه ما خیلی امیدواریم که بچه‌های کاراته در توکیو شگفتی‌ساز المپیک برای کاروان ورزش ایران باشند.»
طباطبایی معتقد است: «برای حضور در المپیک، نمایندگان کاراته ایران در مجموع در 20 رویداد شرکت کردند، و آخرین رویداد هم نیمه دوم خرداد ماه برگزار می‌شود که امیدواریم در این مسابقات هم سهمیه بگیریم.»
رئیس فدراسیون کاراته در پایان با بیان این مطلب که ایران در کنار بزرگان کاراته جهان بیشترین سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک را کسب کرده است، گفت: «کاراته ایران تا امروز بعد از ترکیه و در کنار ایتالیا بیشترین سهمیه را در اختیار دارد. به همین دلیل خیلی به این تیم و بچه‌های کاراته خوشبینم تا به امید خدا بتوانند در توکیو پرچم پرافتخار کشورمان را بارها به اهتزار درآورند. فقط ما در این مسیر حساس و سرنوشت‌ساز برای کاروان ورزش کشور نیاز به حمایت بیشتر داریم.»
 
 
کمیته بین‌المللی پارالمپیک اعلام کرد
زهرا نعمتی در میان برترین چهره‌های پارالمپیک توکیو
در فاصله سه ماه تا شروع بازی‌های توکیو ۲۰۲۰، کمیته بین‌المللی پارالمپیک، آلبوم منتخب ورزشکاران توکیو ۲۰۲۰ را با هدف ایجاد شور و نشاط در میان مخاطبان خود در شبکه‌های اجتماعی، رونمایی کرد.
در این آلبوم که تکمیل آن تا تاریخ ۳۱ جولای (۹ مرداد) به طول خواهد انجامید، طرفداران و مخاطبان IPC می‌توانند با مراجعه به اکانت‌های پارالمپیک در پلتفرم‌های فیسبوک، اینستاگرام و توئیتر، به دو ورزشکار (یک زن و یک مرد ) از هر رشته ورزشی رأی دهند و ورزشکارانی که بیشرین رأی را کسب کنند در این آلبوم قرار می‌گیرند.
این آلبوم با هشتگ #ParalymmpicAlbum در تاریخ ۱۷ مه ‌(۲۷ اردیبهشت) به عنوان بخشی از فعالیت‌های -هفته ورزش- راه‌اندازی شده است. در همین راستا، کمیته بین‌المللی پارالمپیک محتوایی روی شبکه‌های دیجیتالی خود تولید و بارگذاری می‌کند تا آموزش‌ها و اطلاعات مربوط به ۲۲ رشته ورزشی بازی‌های پارالمپیک توکیو را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.
رشته‌های پارا تیروکمان و پارا دوومیدانی هفته ورزش را آغاز کردند و مارکوس رم از آلمان، امارا دورند از کوبا در رشته دوومیدانی و مت استاتمن آمریکایی به همراه زهرا نعمتی، ورزشکار پرافتخار کشورمان، در رشته تیروکمان توانستند با کسب بیشترین آرا به عنوان ورزشکاران منتخب در این آلبوم قرار گیرند. این هفته نیز رشته‌های بوچیا و پارا بدمینتون ورزشکاران منتخب خود را می‌شناسند.

Page Generated in 0.0058 sec