printlogo


کد خبر: 228609تاریخ: 1400/2/9 00:00
برای خرید باشگاه
ونگر: من هم کمک می‌کنم

 چند وقتی هست که لبخند و امید به میان هواداران آرسنال برگشته است. دلیلش هم این است که یک مشتری جدید برای تیم‌شان پیدا شده است که می‌خواهد با همکاری تعدادی از ستاره‌های سابق آرسنال پیشنهادی برای خرید توپچی‌ها ارائه کند.
تیری آنری، دنیس برگکمپ و پاتریک ویه‌را سه ستاره سابق آرسنال هستند که برای کمک به دانیل اِک میلیاردر سوئدی مالک شرکت نرم‌افزاری     Spotify در ارائه پیشنهاد 8/1 میلیارد پوندی‌ بر استن کروئنکه، مالک فعلی باشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند اما کروئنکه با انتشار بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه تأکید کرد که از هیچ پیشنهادی برای فروش باشگاه استقبال نمی‌کند. در این میان اما آرسن ونگر سرمربی سابق توپچی‌ها می‌گوید به هر شیوه‌ای که بتواند به این گروه برای تصاحب مالکیت آرسنال کمک خواهد کرد.
ونگر 71 ساله که اکنون به عنوان رئیس مرکز توسعه جهانی فوتبال در فیفا فعالیت دارد، سال 2018 پس از 22 سال مربیگری در آرسنال بازنشسته شد. او به شبکه beIN Sports گفت: «من از اینکه اعضای سابق باشگاه مدیر آن شوند استقبال می‌کنم. در دنیای فوتبال ما دو نمونه داریم. یکی باشگاه‌هایی مانند بایرن مونیخ که توسط بازیکنان سابقش (اولیور کان و کارل هاینتس رومنیگه) اداره می‌شوند. یکی هم باشگاه‌هایی مانند منچسترسیتی که سرمایه‌داران بزرگ آن را می‌خرند. من به شخصه به عنوان یک آدم فوتبالی دوست دارم که بازیکنان سابق آرسنال اداره باشگاه را به دست بگیرند و برای آنها هم یک توصیه دارم. برای اجرای یک پروژه بهترین قراردادها آنهایی هستند که بدون آنکه کسی از آنها مطلع شود، بسته می‌شوند و هیاهویی درباره‌شان به وجود نمی‌آید چون به محض اینکه اعلام شوند شما یک کوه مقابل خود خواهید دید که باید از آن صعود کنید. پس بهتر است که کارتان را انجام دهید و قراردادتان را ببندید و وقتی که همه چیز تمام شد، بیاید و اعلام کنید و افرادی که می‌خواهید را به کار بگیرید.» 
ونگر ادامه داد: «من همیشه طرفدار آرسنال خواهم بود و اگر بتوانم به آرسنال کمک کنم به هر شکلی که باشد این کار را انجام خواهم داد. بعد از آن هم من همانقدر از زندگی‌ام راضی خواهم بود که الان هستم. زمانی که سرمربی آرسنال بودم هم همیشه آن را مقدم بر همه چیز دانستم. من بهترین سال‌های حرفه‌ام را وقف کمک به این باشگاه کردم حتی برای ساختن یک استادیوم جدید و بازپرداخت هزینه‌های احداثش بدون قرض گرفتن پول از هیچ کسی. ما نرفتیم جایی بگوییم که پول لازم داریم. کارمان را با درایت انجام دادیم و باشگاه را در اوج نگه داشتیم. از من انتقاد هم شد که البته وقتی در یک چنین شغلی هستید باید آن را قبول کنید اما هیچ کسی نمی‌توانست این واقعیت را زیر سؤال ببرد که من این کارها را خالصانه و با تمایل خودم به صلاح باشگاه انجام دادم. البته من مرتکب اشتباهاتی هم شدم و منکرش نمی‌شوم.»

Page Generated in 0.0056 sec