printlogo


کد خبر: 228605تاریخ: 1400/2/9 00:00
پیش بازی

 منچستریونایتد- رم، نیمه‌نهایی لیگ اروپا؛ ساعت 23:30
سرنوشت این فصل را روشن کن
منچستریونایتد شانس اول قهرمانی لیگ اروپا در بازی رفت نیمه‌نهایی میزبان رم است در حالی که این بازی نقش مهمی در عملکرد فصل دو تیم دارد. یونایتد از سال گذشته به پنج نیمه‌نهایی رسیده اما در چهارتای قبلی به فینال نرفته. تیم ایتالیایی هم در شرایطی به اولدترافورد می‌آید که از هفت بازی آخرش در لیگ تنها یک برد به دست آورده.
تیم اوله گونار سولشر که این هفته با لیدزیونایتد بدون گل مساوی شد، در مراحل حذفی لیگ اروپای این فصل، رئال سوسیداد، میلان و گرانادا را برده اما بعد از سال 2017 که با ژوزه مورینیو قهرمان این رقابت‌ها شد، دستش به جامی نرسیده. یونایتد البته در 17 بازی خانگی‌اش در لیگ اروپا باخت نداشته و 13 برد و 4 تساوی به دست آورده. منبع الهام‌بخش تیم هم در این رقابت‌ها برونو فرناندز است که در 30 بازی در لیگ اروپا برای یونایتد و اسپورتینگ لیسبون 17 گل زده و 11 گل ساخته است. یونایتد بین دو بازی با رم که برای عبور از آن و رسیدن به فینال مصمم هستند، یک دیدار مهم در خانه با لیورپول دارد.
اما تیم پائولو فونسکا بعد از شروع مرحله حذفی لیگ اروپا در داخل افت کرده که اوجش باخت 3 بر 2 این هفته مقابل کالیاری کاندیدای سقوط بود یک هفته بعد از آنکه به دیگر تیم در تقلای بقا یعنی تورینو باختند. مربی 48 ساله پرتغالی خیلی خوب می‌داند تنها راه حفظ شغلش ارائه عملکرد قابل قبول در اروپا است. رم که در رده هفتم لیگ است و شانس زیادی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان از این طریق ندارد، به دنبال نخستین فینال اروپایی بعد از 29 سال است.کریس اسمالینگ مشتاق است که برابر تیم سابقش، منچستریونایتد بازی کند و این خبر خوبی برای فونسکا محسوب می‌شود که یکی از مدافعان میانی اصلی تیم، جانلوکا مانچینی را به خاطر محرومیت در اختیار ندارد. لئوناردو اسپیناتزولا و استفان الشعراوی هم به نیمکت تیم برگشته‌اند. نیکولو زانیولو هنوز بهبود نیافته و هنریخ مخیتاریان که در این فصل 11 گل و 11 پاس گل داشته، می‌تواند مقابل تیم سابقش به میدان برود.
 
 
ویارئال- آرسنال، نیمه‌نهایی لیگ اروپا؛ ساعت 23:30
«متخصص» انتقام می‌گیرد؟
 اونای امری متخصص قهرمانی در لیگ اروپا امشب برابر تیم سابقش، آرسنال قرار می‌گیرد و به دنبال یک نتیجه اطمینان‌بخش برای ویارئال است. زیردریایی زرد با برد 3 بر یک مقابل دیناموزاگرب به این مرحله رسید و توپچی‌ها با برتری 5 بر یک در دو دیدار برابر اسلاویاپراگ در جمع 4 تیم برتر جای گرفت.
امری با وجود دستاوردهای قابل توجه قاره‌ای با سویا، در آرسنال کار خاصی نکرد و در فینال سال 2019-2018 لیگ اروپا 4 بر یک به چلسی باخت تا دوران تلخش با آرسنال به پایان برسد. مربی سابق پاری‌سن‌ژرمن در ویارئال حرفه خود را احیا کرده و در این فصل از 12 بازی در لیگ اروپا 11 برد به دست آورده از جمله شش پیروزی در شش بازی خانگی که در آنها حداقل دو گل زد هرچند ویارئال بعد از دو باخت در لیگ مقابل آلاوس و بارسلونا به این بازی می‌آید.
میکل آرتتا هم بعد از حواشی سوپرلیگ اروپا و اعتراض به مالکیت باشگاه، یک باخت خنده‌دار خانگی مقابل اورتون متحمل شد تا هفته سختی را روی نیمکت توپچی‌ها داشته باشد. او که تیمش برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان از طریق لیگ شانسی ندارد، احتمالاً موفقیت قاره‌ای را به لیگ ترجیح می‌دهد. ویسنته ایبورا هافبک تأثیرگذار ویارئال غایب بزرگ این دیدار است. ستاره خط حمله هم جرارد مورنو است که در رقابت‌های مختلف این فصل 26 گل زده از جمله شش گلی که در پنج بازی آخر تیمش در اروپا به ثمر رسانده.
الکساندر لاکازت احتمالاً به این بازی نمی‌رسد اما مارتین اودگارد شرایط بازی را به دست آورده. پیر امریک اوبامیانگ در بازگشت از مالاریا شاید نتواند در ترکیب اصلی باشد ضمن اینکه داوید لوییز و کایران تیرنی نیز به بازی رفت نمی‌رسند.

 


Page Generated in 0.0059 sec