printlogo


کد خبر: 228604تاریخ: 1400/2/9 00:00
خبر

 تیم ملی تکواندو زنان برای انتخابی المپیک بسته شد
رقابت مهلا مؤمن‌زاده و ناهید کیانی در اردن
مسابقات تکواندو کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا طی روزهای 31 اردیبهشت و یکم خردادماه به میزبانی «امان» اردن برگزار می‌شود که با اعلام سازمان تیم‌های ملی تکواندو، مهلا مؤمن‌زاده در وزن 49- کیلوگرم و ناهید کیانی در وزن 57- کیلوگرم به عنوان نمایندگان کشورمان به مصاف رقبای خود می‌روند. هدایت این نفرات برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و فاطمه صفرپور به عنوان مربی است.
براساس برنامه اعلام شده، رقابت‌های روز نخست در اوزان 49- و 67- کیلوگرم زنان و 68- و 80- کیلوگرم مردان انجام می‌شود که در روز نخست مهلا مؤمن‌زاده نماینده ایران است. مسابقات روز دوم نیز در اوزان 57- و 67+ کیلوگرم زنان و 58- و 80+ کیلوگرم مردان برگزار خواهد شد که ناهید کیانی تکواندوکار کشورمان به مصاف رقبایش می‌رود.
تکواندو ایران تاکنون موفق به کسب دو سهمیه بازی‌های المپیک توسط آرمین هادی‌پور و میرهاشم حسینی شده و در بخش زنان نیز به دنبال به دست آوردن دو سهمیه است.
رقابت‌های تکواندو در بازی‌های المپیک قرار است طی روزهای 2 تا 5 مردادماه به میزبانی «توکیو» ژاپن برگزار شود.  
 
 
برگزاری اردوی پارالمپیکی با 6 غایب
لژیونرهای بسکتبال با ویلچر، تیرماه به اردو می‌رسند
تیم ملی بسکتبال با ویلچر که اردوهای آماده‌سازی خود برای بازی‌های پارالمپیک توکیو را دنبال می‌کند، تا تیرماه و اردوی چهارم بدون حضور لژیونرها تمریناتش را ادامه می‌دهد.
مرحله دوم اردوی آماده سازی تیم ملی بسکتبال با ویلچر که از ۲۷ فروردین ماه آغاز شد، کماکان زیر نظر عباس آقاکوچکی در حال پیگیری است. اردونشینان این تیم بعد از انجام مرحله دوم واکسیناسیون، محل اردو را ترک می‌کنند تا به صورت غیر متمرکز و طبق برنامه میان اردویی، تمرینات‌شان را دنبال کنند.
مرحله سوم اردوی این تیم اواخر اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و به مدت ۱۵ روز ادامه دارد. پس از آن اردونشینان تیم ملی بسکتبال با ویلچر از ابتدای تیرماه اردوی چهارم خود را آغاز می‌کنند که از این اردو لژیونرها به جمع سایر ملی‌پوشان اضافه می‌شوند.
وحید غلام آزاد و وحید سعادت‌پور که به ترتیب در لیگ آلمان و اسپانیا بازی می‌کنند، همراه مرتضی عابدی، حسن سیاری، مرتضی ابراهیمی و محسن طلوعی که بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ ترکیه هستند، به خاطر حضور در رقابت‌های باشگاهی فعلاً شرایط حضور در اردوی تیم ملی را ندارند اما بلافاصله پس از اتمام دیدارهای خود به ایران برمی‌گردند تا به ترکیب اضافه شوند.
بعد از ملحق شدن لژیونرها به ترکیب اردونشینان تیم ملی بسکتبال، آقاکوچکی در رابطه با ترکیب اعزامی این تیم به بازی‌های پارالمپیک توکیو تصمیم می‌گیرد.
تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران آذرماه سال ۹۸ از حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه موفق به کسب مجوز لازم برای شرکت در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو هم شد. این سهمیه به واسطه صعود به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات به دست آمد ضمن اینکه ملی‌پوشان بسکتبال با ویلچر ایران در همین رقابت‌ها به عنوان سوم دست یافتند.

 


Page Generated in 0.0061 sec