printlogo


کد خبر: 228164تاریخ: 1400/2/1 00:00
نصرالله سجادی: از هر کشور 10 نفر در رژه حضور دارند
پاداش رشته‌های تیمی کامل پرداخت می‌شود

در جریان نشست صالحی امیری با خبرنگاران، سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو هم مواردی را مطرح کرده و برخی ابهام‌ها را رفع می‌کند. او درباره موضوع پاداش پای سکو و شرایطی که برای رشته‌های تیمی به وجود آمده، توضیحاتی می‌دهد: «روال گذشته بر این بود که وقتی ورزشکاران مدال می‌گیرند، بلافاصله همان روز در مراسم کوچکی پاداشی به آنها اهدا شود. این پاداش مصوب هیأت اجرایی است و در این دوره تصویب شد که برای طلایی‌ها ۱۰ هزار دلار، نقره ۵ هزار دلار و برنز ۳۵۰۰ دلار اهدا شود.
 این پاداش‌ها براساس شرایط اقتصادی و اجتماعی موجود تعیین شد. در المپیک ریو همین پاداش‌ها بود اما قیمت ارز آن موقع ۳۵۰۰ تومان بود و الان حدود ۲۵ هزار تومان است. بنابراین از لحاظ ریالی چند برابر شده است.»
او ادامه می‌دهد: «در بازی‌های المپیک قبلی تصویب شد در صورتی که تیم والیبال روی سکو برود پاداش پای سکو را هر کدام کامل دریافت می‌کنند بنابراین در المپیک توکیو هر رشته تیمی مدال بگیرد، اعضای تیم پاداش کامل دریافت می‌کنند.»
سجادی در مورد گلایه محمد موسوی و اینکه نگران نیستند حاشیه‌ای که والیبال در المپیک ریو رقم زد، دوباره تکرار شود، می‌گوید: «ما تقریباً هر روز یکسری دستورالعمل‌های جدیدی را از کمیته برگزاری دریافت می‌کنیم. ما جلسه‌ای را با کادر سرپرستی داریم. آخرین مسأله که آمده، این است که مراسم رژه با تعداد زیاد برگزار نمی‌شود. در رژه کاروان‌ها سهمیه می‌دهند و آخرین خبر این است که از هر کشور 10 نفر در مراسم حضور دارند.»
سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو در مورد واکسیناسیون اعضای کاروان هم مواردی را مطرح می‌کند تا به برخی ابهام‌ها پاسخ بدهد: «در هفته گذشته نامه‌ای به فدراسیون‌ها زدیم و سهمیه واکسن برای آنها و افرادی که در کاروان امکان حضور دارند، شامل کادر اجرایی، داوران و مربیان را تعیین کردیم. ما اسامی را جمع‌بندی و کنترل کردیم و اسامی به وزارت ورزش ارسال شد و از طریق آنها به وزارت بهداشت اعلام شده است. برای واکسیناسیون 4 نفر حضور داشتند که 3 نفر از کادر پزشکی و یک نفر از حراست بود و کارت ملی افراد را دریافت می‌کردند، حتی کارت ملی من را هم چک کردند.»
او در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسد در اعلام اسامی پنهان کاری صورت گرفته و گفته شده روابط عمومی یا عضو هیأت رئیسه فدراسیونی هم واکسن زده است، می‌گوید: «پیش داوری نکنیم بهتر است ضمن اینکه پنهان کاری هم در کار نبوده است. ما سهمیه به فدراسیون‌ها داده‌ایم و اگر کسی عضو هیأت رئیسه است، ممکن است سرپرست تیم باشد. در مجموع به 167 ورزشکار، 83 کادر سرپرستی و خبرنگاران اعزامی برای واکسیناسیون سهمیه دادیم. تعدادی مانده‌اند که ظرف روزهای آینده واکسینه می‌شوند.» 
سجادی در مورد سهمیه جودو و این نکته که ممکن است باز هم شیطنتی از سوی فدراسیون جهانی صورت گیرد، می‌گوید: «سهمیه‌ها زمانی از نظر کمیته ملی المپیک رسمیت دارد که فدراسیون جهانی و کمیته بین‌المللی المپیک به ما ابلاغ کنند. هنوز درباره جودو تا این لحظه چیزی به ما ابلاغ نشده است.»
سجادی در مورد بازی‌ها و نحوه اعزام کاروان هم توضیحات کاملی را مطرح می‌کند: «مدت زمان بازی‌ها 17 روز است و تاکنون 59 سهمیه کسب کرده‌ایم و برنامه زمان‌بندی تیم‌ها تنظیم شده است. هیچ رشته‌ای زودتر از پنج روز نمی‌تواند در ژاپن حاضر شود و افراد بعد از 48 ساعت از اتمام مسابقه خود موظف هستند، ژاپن را ترک کنند. پیش بینی ما 9 گروه پروازی برای رفت و هشت گروه پروازی برای برگشت است. از الان اقدامات لازم برای رزرو جا در پرواز‌ها انجام می‌دهیم. تا امروز همه صحبت‌ها بر برگزاری بازی‌های المپیک توکیو است. امیدوارم بتوانیم کاروان خوبی را به بازی‌ها اعزام کنیم.»

Page Generated in 0.0054 sec