printlogo


کد خبر: 228161تاریخ: 1400/2/1 00:00
گزارش و خبر

 پایان مسابقات جهانی بوکس جوانان بدون مدال برای ایران ناکامی در گام آخر
تیم بوکس جوانان ایران بدون کسب حتی یک مدال، به کار خود در مسابقات جهانی پایان داد. رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان در رده جوانان به میزبانی لهستان برگزار شد و تیم ملی بوکس جوانان هم در این رقابت‌ها به میدان رفت. تیمی که سال‌ها فرصت حضور در این رقابت‌ها را به سادگی از دست می‌داد؛ در دو سال اخیر راهی این مسابقات جهانی شده که حتماً دستاورد خوبی برای بزرگسالان دارد. البته در این دوره هم مانند دوره‌های قبل دست جوانان بوکس ایران از رسیدن به مدال بازماند اما عملکرد تیم به نوعی بود که تا یک قدمی مدال هم پیش رفت و می‌توانست این مهم را عملی کند. این مسابقات هنوز ادامه دارد اما با پایان مبارزات مرحله یک چهارم ‌نهایی در اوزان ۶۹ و ۹۱ کیلوگرم برای تیم ملی بوکس جوانان ایران به پایان رسید. در این مرحله دو بوکسور تیم ملی ایران در دو وزن ۶۹ و ۹۱ کیلوگرم به روی رینگ رفتند که با باخت مقابل حریفان، از دور رقابت‌ها کنار رفتند تا تیم ایران بدون کسب مدال به کار خود در این مسابقات پایان دهد. در نیمه نهایی روس‌ها جلوی تیم ایران در راه رسیدن به مدال را گرفتند.
فرهاد مرادی بوکسور ۶۹ کیلوگرم ایران که پیش از این مقابل بوکسورهای لتونی و مغولستان به برتری رسیده بود، این امید را به وجود آورده بود که با راهیابی به مرحله نیمه نهایی کسب مدال را قطعی کند اما در مرحله یک چهارم نهایی ۴ بر یک مقابل «آشالائف» از روسیه شکست خورد تا در دستیابی به مدال ناکام باشد.این مدال می‌توانست برای بوکس ایران بسیار مفید باشد و تحولی را در این رشته رقم بزند. بخصوص در آستانه اعزام به المپیک می‌توانست روحیه خوبی به تیم ملی بزرگسالان بدهد.
در وزن ۹۱ کیلوگرم هم سیدعلی سید صدری دومین بوکسور ایران بود که شانس رسیدن به جمع چهار نفر و کسب مدال را داشت اما او هم به حریف روس خود برخورد کرد. او پیش از این مقابل بوکسورهای کلمبیا و جمهوری چک به برد رسیده بود، در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف «دادائف» از روسیه رفت و با قبول شکست حذف شد.
به این ترتیب پرونده تیم بوکس جوانان ایران در این رقابت‌ها بدون کسب مدال بسته شد. تیم بوکس جوانان با هفت بوکسور در این مسابقات به روی رینگ رفتند اما بدون مدال ماندند.
 
 شکست خادم الشریعه مقابل مرد شماره یک شطرنج جهان
بانوی اول شطرنج ایران مقابل مرد شماره یک شطرنج جهان تسلیم شد. مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان تصمیم گرفت که چالش مسابقات برق آسا را برگزار کند. در این رقابت علاوه بر ستاره شطرنج جهان ۲۲ بازیکن دیگر شرکت کرده بودند.سارا خادم الشریعه بانوی یک شطرنج ایران هم به عنوان نماینده کشورمان در این رقابت‌ها حضور داشت. خادم الشریعه در این رقابت به مرد شماره یک جهان باخت. این شکست برای بانوی ملی‌پوش شطرنج ایران در حالی به دست آمد که او دارای ریتینگ ۲۴۹۴ بوده و کارلسن دارای ریتینگ ۲۸۴۷!
در این رقابت تنها دو شطرنج‌باز موفق شدند کارلسن را شکست دهند و یک شطرنج‌باز هم از مرد قدرتمند شطرنج جهان تساوی گرفت.این رقابت‌ها به صورت آنلاین کار خود را دنبال کرد.
 
تقدیر دبیر اجرایی پارالمپیک آسیا از آکادمی ملی پارالمپیک
دبیر اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا از آکادمی ملی کمیته پارالمپیک ایران به سبب ارائه موفق شش وبینار در حوزه اپیدمیولوژی آسیب‌های ورزشی و استراتژی‌های پیشگیری از آسیب، قدردانی کرد.
طارق سوئی، دبیر اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا از آکادمی ملی کمیته پارالمپیک ایران به سبب ارائه موفق شش وبینار در حوزه اپیدمیولوژی آسیب‌های ورزشی و استراتژی‌های پیشگیری از آسیب، قدردانی کرد. در متن نامه تقدیر که خطاب به دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک ارسال شده آمده است: «اینجانب از طرف APC از تلاش‌های چشمگیر جنابعالی و آکادمی ملی پارالمپیک ایران مبنی بر ارائه ۶ وبینار موفقیت آمیز در حوزه اپیدمیولوژی آسیب‌های ورزشی و استراتژی‌های پیشگیری از آسیب تشکر و قدردانی می‌نمایم. 
همانگونه که مستحضر هستید، ما در نظر داریم با برگزاری این وبینارها، وضعیت کووید ۱۹ را به یک فرصت برای آموزش و ارتقای مهارت‌های خانواده پارالمپیک آسیا تبدیل کنیم. وبینارهای شما برای شرکت کنندگان بسیار مفید بود و ما سعی خواهیم کرد که در آینده بازخوردهای مرتبط را با شما درمیان بگذاریم.
 از وقت و انرژی شما و تیم شما جهت آماده‌سازی و ارائه این وبینارها بسیار سپاسگزاریم و امیدوارم که شما نیز، از به اشتراک گزاری این اطلاعات در سراسر منطقه احساس رضایتمندی داشته باشید. مجدداً از شما تشکر نموده و مشتاقانه منتظر همکاری با شما در آینده هستیم.»

Page Generated in 0.0068 sec