printlogo


کد خبر: 228158تاریخ: 1400/2/1 00:00
بررسی هفته بیست‌و‌یکم لیگ یک
مس سودای صعود دارد

حامد حسینی  
 
هفته بیست‌و‌یکم لیگ یک که تنها بازی باقی‌مانده‌اش روز گذشته انجام شد با نتایچ بسیار قابل توجهی همراه بود. همانطور که پیش از این هم گفته بودیم بیشتر نگاه‌ها به شیراز معطوف خواهد بود؛ جایی که دو مدعی صعود رودرروی هم قرار می‌گیرند. مس کرمان با توجه به فاصله  امتیازی‌اش با تیم دوم خیالش راحت بود که صدر را از دست نمی‌دهد، اما فجر فقط باید برنده خارج می‌شد تا به یک‌قدمی صدر برسد. اما این شاگردان رضا مهاجری بودند که به گل رسیدند و با دوندگی زیاد از تک‌گل شش امتیازی باارزش‌شان حفاظت کردند و بیش از گذشته به صعود امیدوار شدند.
بادران هم فوق‌العاده نتیجه گرفت و با پیروزی 3 بر صفر در زمین شهرداری آستارا دوباره به جمع مدعیان برگشت. حالا با این نتیجه حساسیت در بالای جدول چند برابر شده است. تیم شمالی بعد از جدایی پایان رأفت و کادر فنی‌اش شرایط مناسبی ندارد.
اما در تهران هوادار شکست سنگینی را متحمل شد. معلوم نیست چه اتفاقی برای تیم خوب رضا عنایتی افتاده که از شرایط آرمانی ابتدای فصلش دور است. آنها 3 بر یک در خانه‌شان مغلوب خوشه‌طلایی شدند و تک‌گل هوادار هم گل به خودی مدافع میهمان بود.
مازیار زارع و شاگردانش که بعد از سه برد پیاپی مقابل رایکای بابل، قشقایی شیراز و چوکای تالش پا به سیرجان گذاشته بودند تا شرایط را برای حضور در جمع مدعیان بیش از گذشته فراهم کنند، تن به شکست مقابل آرمان‌گهر دادند. این اتفاق در حالی رخ داد که تا چندی پیش زمزمه‌هایی مبنی بر کنار گذاشتن قاسم شهبا سرمربی آرمان‌گهر شنیده می‌شد. اما آنها این‌بار با شکست ملوان مدعی شرایط را برای فرار تیمش از جمع مدعیان سقوط فراهم ساختند تا یک برد ارزشمند را در پایان هفته بیست‌و‌یکم به نام خود کنند. ملوان در حالی بازی را 2 بر یک باخت که ابتدا با گل دقیقه 15 از میزبانش پیش افتاده بود.
مهدی پاشازاده هم در اولین حضورش روی نیمکت چوکا یک امتیاز از گل‌ریحان در کرج گرفت تا امیدهای این تیم برای بقا همچنان زنده بماند. با این تساوی گل‌ریحان در انتهای جدول ماند. البته نود ارومیه هم توانست در بوشهر یک امتیاز از شاهین بگیرد تا فاصله‌اش با تیم کرجی حفظ شود. به هرحال تساوی سه تیم ته‌جدولی کار را برای خودشان در بازی‌های باقی‌مانده سخت‌تر می‌کند.
در خرم‌آباد هم تیم خیبر سومین پیروزی متوالی‌اش را به دست آورد. شاگردان عبدالله ویسی در شبی که محمد نصرتی سرمربی پارس‌جنوبی به‌دلیل ابتلا به کرونا همراه تیمش نبود با نتیجه 3 بر یک میهمان‌شان را بدرقه کردند. به گفته پزشکان، نصرتی می‌بایست حداقل دو هفته را در قرنطینه سپری کند و بعد از تست مجدد می‌تواند در تمرینات تیمش حاضر شود. بدین ترتیب نصرتی قادر به همراهی تیمش در دیدار مقابل فجرسپاسی در هفته بیست‌ودوم رقابت‌های دسته اول و دیدار جام حذفی مقابل گل‌گهر سیرجان همراه فجرسپاسی نخواهد بود. خیبری‌ها با اینکه حداکثر امتیاز را از سه بازی اخیر به دست آورده‌اند در نیم‌فصل اول آنقدر امتیاز از دست دادند که هنوز نتوانسته‌اند خودشان را به بالانشین‌ها نزدیک کنند.
در آخرین بازی هم که به‌دلیل قطعی برق با تأخیر انجام شد استقلال خوزستان در مصاف با استقلال ملاثانی به برتری 3 بر یک رسید. با این پیروزی آنها 37 امتیازی شده و به رتبه دوم رسیدند.
به هر حال با نتایجی که در این هفته رقم خورد کاملاً قابل پیش‌بینی است که هفته به هفته بازی‌های لیگ یک حساس‌تر می‌شوند و شاید تا روز پایانی هم باید منتظر تعیین‌تکلیف تیم‌های صعود و سقوط‌کننده بود.
 
جمشیدیان سرمربی شهرداری آستارا شد
احمد جمشیدیان بازیکن سابق تیم ملی ایران و سرمربی سابق پاس همدان با عقد قراردادی رسمی هدایت شهرداری آستارا را بر عهده گرفت. جمشیدیان اهل همدان است و سابقه بازی در تیم‌های ملوان، سپاهان و استقلال را در کارنامه دارد. محمد میرترابی مربی سابق تیم‌های پاس، سپیدرود رشت، رایکای بابل و نساجی مازندان و سجاد بیگی مربی سابق تیم پاس همدان دستیاران جمشیدیان در شهرداری آستارا خواهند بود. شهرداری آستارا بعد از استعفای پایان رأفت از سرمربیگری تیم، شرایط خوبی نداشت و سه شکست متحمل شد که در نهایت احمد جمشیدیان هدایت این تیم را بر عهده گرفت.
 

 


Page Generated in 0.0061 sec