printlogo


کد خبر: 228152تاریخ: 1400/2/1 00:00
درباره ملاقات رئیس فدراسیون فوتبال با مسئولان دولتی
وظیفه، کار سیاسی یا اقدام بیهوده؟

صادق رئیسی کیا
 
اخیراً رئیس فدراسیون فوتبال ملاقات‌هایی با مقامات دولتی و شهرداری‌ها و بعضاً بنگاه‌های اقتصادی انجام می‌دهد که این ملاقات‌ها از جنبه بی‌فایده بودن یا سیاسی بودن مورد انتقاد بعضی از اهالی فوتبال قرار گرفته است.
بعضی از اهالی فوتبال نیز اساسأ اینگونه جلسات را به ‌طور کلی فاقد اهمیت می‌دانند.
فارغ از اینکه در ادبیات مدیریت، هر جلسه و ملاقاتی باید (متناسب با اختیارات و صلاحیت مقام ملاقات شونده باشد) یک دستور کار و هدف مشخص داشته باشد و جلسه و مذاکرات طرفین باید پیرامون دستور و هدف از پیش تعیین شده باشد، این پرسش مطرح است:
اساسأ ملاقات و تعامل رئیس فدراسیون فوتبال با مقامات و دستگاه‌های دولتی و عمومی و بنگاه‌های اقتصادی و اجتماعی از دیدگاه اساسنامه فدراسیون فوتبال چه جایگاهی دارد؟
پاسخ:
 برابر بند یک ماده ۳۸ اساسنامه فدراسیون فوتبال، رئیس فدراسیون فوتبال مقابل همه اشخاص و افراد، نماینده قانونی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران است.
برابر قسمت «د» بند ۲ ماده ۳۸ اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال، رئیس فدراسیون فوتبال ایران مسئول برقراری و حفظ ارتباط بین فدراسیون فوتبال و نهادهای سیاسی و غیرسیاسی به حساب می‌آید.
برابر بند یک ماده ۴ اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال، برقراری روابط دوستانه با مقامات رسمی کشور از جمله وظایف فدراسیون فوتبال، شناخته شده و همانطور که گفته شد برقراری این رابطه برابر ماده ۳۸ اساسنامه فدراسیون بر عهده رئیس فدراسیون فوتبال است.
بنابراین ملاقات‌ها و جلسات رئیس فدراسیون فوتبال با اشخاص دولتی و غیردولتی اعم از مقامات سیاسی، اداری، شهری، مذهبی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... در جهت برقراری و حفظ روابط دوستانه و سودمند بین فدراسیون فوتبال با دستگاه‌ها و مقامات یاد شده نه تنها هیچ ایرادی ندارد بلکه اگر این ملاقات‌ها و جلسات با دستور کار و هدف از پیش تعیین شده و برای تحصیل منافع فوتبال و برای رفع موانع توسعه فوتبال برگزار شود، بسیار لازم و الزامی است.

Page Generated in 0.0053 sec