printlogo


کد خبر: 228148تاریخ: 1400/2/1 00:00
خبر

قدردانی ارتش از جامعه فوتبال
معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای از جامعه فوتبال در برگزاری آیین بزرگداشت بیست و دومین سالگرد شهادت صیاد شیرازی قدردانی کرد. به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ فوتبال ایران، سرتیپ دوم، شاهین تقی خانی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی نامه‌ای به عبدالحمید احمدی، معاون وزیر ورزش و جوانان از برگزاری با شکوه آیین بزرگداشت بیست و دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی و نامگذاری هفته بیستم لیگ برتر فوتبال به نام این شهید عزیز از معاون فرهنگی وزارت ورزش، فدراسیون، سازمان لیگ فوتبال ایران و تمامی باشگاه‌ها و هیأت‌های فوتبال قدردانی کرد.
 
فدراسیون فوتبال اشتباهش را اصلاح کرد
پسر کالدرون کارشناس اکوسیستم فوتبال ایران
فدراسیون فوتبال درباره خبر منتشر شده با مضمون بازگشت کالدرون به فوتبال ایران توضیحاتی ارائه داد و خبر منتشر شده را اصلاح کرد. به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، با توجه به خبر منتشر شده در روز دوشنبه (سی‌ام فروردین) با تیتر «بازگشت کالدرون به فوتبال ایران» به اطلاع می‌رساند در نامه ارسال شده به فدراسیون فوتبال نام GABRIEL CALDERON قید شده و ریاست محترم کمیته جوانان بر همین اساس نام ایشان را طبق نامه دریافتی، اعلام کرده است. با توجه به اصلاح این موضوع از سوی گابریل کالدرون، سرمربی سابق پرسپولیس، با بررسی مجدد مشخص شد گابریل کالدرون پیگرینو (PELLEGRINO) پسر گابریل کالدرون به نمایندگی از فیفا به عنوان کارشناس فنی، مسئول پروژه تجزیه و تحلیل اکوسیستم فیفا و رشد استعدادها در فدراسیون فوتبال ایران انتخاب شده است. او دارای مدرک دکترای علوم ورزشی از دانشگاه پلی تکنیک مادرید است. او در گذشته رئیس آکادمی رئال بتیس بوده و در حال حاضر مربی آکادمی فوتبال رئال مادرید است و به عنوان مدرس تخصصی در حوزه آکادمی و جوانان، مسئولیت نظارت بر مربیان جوان ایرانی را خواهد داشت. وی همچنین سابقه مربیگری در باشگاه‌های الوصل امارات، الهلال عربستان، رئال بتیس و تیم زیر 18سال ختافه را دارد. در قالب این طرح، فیفا مسئولیت چند کشور را به یک مدرس واگذار می‌کند. این انتخاب از سوی فیفا، و مبتکر این پروژه در جهان آرسن ونگر است.
 
سایت ویتنامی: ایران به جام جهانی فوتسال صعود کرد
پرهیزکار: نشست AFC هنوز برگزار نشده است
 یک رسانه ویتنامی از قطعی شدن حضور ایران در جام جهانی فوتسال خبر داد؛ هرچند رئیس کمیته فوتسال گفت که هنوز جلسه AFC برای اتخاذ تصمیم نهایی برگزار نشده است. سایت ویتنامی «بونگدا پلاس» دیروز ادعا کرد که کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) تصمیم گرفته که تیم‌های ملی فوتسال ایران، ژاپن و ازبکستان به صورت مستقیم به جام جهانی لیتوانی 2021 اعزام شوند. این سایت همچنین نوشت که دو سهمیه باقیمانده قاره کهن با دیدار پلی‌آف میان تایلند، ویتنام، لبنان و عراق مشخص خواهد شد. داود پرهیزکار، رئیس کمیته فوتسال درباره وضعیت سهمیه‌های قاره آسیا در جام جهانی فوتسال لیتوانی به تسنیم گفت: «با توجه به عدم برگزاری بازی‌های آسیایی، قرار است کمیته فوتسال و هیأت‌رئیسه AFC در خصوص سهمیه‌های آسیا تصمیم بگیرند که جلسه آنها هنوز برگزار نشده است. با این حال مطابق برنامه‌های موجود، ایران جزو تیم‌های اعزامی به جام جهانی خواهد بود و به احتمال فراوان، ژاپن و ازبکستان هم به جام جهانی صعود می‌کنند.»
 
شمسایی: زنان قدردان باشند
زنان فوتسال: شما مالیات می‌دهید؟
تیم ملی فوتسال زنان ایران در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ برای دومین دوره پیاپی قهرمان جام ملت‌های زنان آسیا شد، که در پی این قهرمانی مقرر شد ۲۲ میلیون تومان به عنوان پاداش به ملی‌پوشان و کادر فنی پرداخت شود. پس از حدود سه سال تأخیر و وعده‌های فراوان، در ۲۸ فروردین سال جاری این پاداش با کسر مالیات، ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت شده است که با دلخوری برخی ملی‌پوشان همراه شد. وحید شمسایی بازیکن پیشین تیم ملی فوتسال ایران و سرمربی - بازیکن تیم گیتی پسند در تازه‌ترین اظهارنظرش پس از کسر مالیات از پاداش قهرمانی ۲۰۱۸ تیم ملی فوتسال زنان گفته بود: «به زنان فوتسالیست خسته نباشید عرض می‌کنم اما بهتر بود آنها از رئیس جدید حمایت و تشکر می‌کردند، فردی جدید وارد فدراسیون شده و کمتر از پنجاه روز به قول خود عمل کرده، با توجه به اینکه سه سال از این موضوع می‌گذرد کار فدراسیون جدید باید مورد حمایت قرار می‌گرفت و امیدوارم فدراسیون از فوتسال زنان حمایت ویژه‌ای کند تا باز هم شاهد افتخارآفرینی آنان باشیم.» این اظهارات شمسایی واکنش بعضی از زنان فوتسالیست را به همراه داشت. مهسا کمالی با انتشار پیامی نوشت: «آقای شمسایی شما از قراردادهای میلیاردی مالیات خود را کم می‌کنید؟ از پاداش پیروزی‌هایتان چطور؟ من اگر جای شما بودم حتماً تشکر می‌کردم. لباس مارک شما برابر است با حقوق یک فصل بسیاری از زنان فوتسالیست.» نسترن مقیمی دیگر ملی‌پوش والیبال هم در واکنش نوشت: «آقای شمسایی شما دو بار درباره فوتسال زنان نظر دادید هر دوبار هم منفی بود. اگر حمایت نمی‌کنید قبول اما حداقل واقع‌بین باشید.»

Page Generated in 0.0056 sec