printlogo


کد خبر: 228147تاریخ: 1400/2/1 00:00
مصاحبه

جنگ کلوپ و نویل
اختلاف نظر یورگن کلوپ سرمربی لیورپول و گری نویل ستاره سابق منچستریونایتد به‌خاطر تفاوت دیدگاه‌شان درباره سوپرلیگ اروپا منجر به یک جنگ لفظی تمام‌عیار بین این دو چهره پس از تساوی یک بر یک قرمزها در خانه لیدز (در هفته سی‌و‌دوم لیگ برتر) شد.
لیورپول یکی از شش باشگاه انگلیسی و 12 تیمی است که برای شرکت در سوپرلیگ اروپا اعلام آمادگی کرده. در پایان این بازی از کلوپ خواسته شد نظرش را درباره تورنمنت انحصاری که بزرگان فوتبال اروپا برای خودشان تشکیل داده‌اند، عنوان کند. سرمربی آلمانی که پیش از این هم مخالفتش را با شکل‌گیری سوپرلیگ اروپا اعلام کرده بود، هنوز هم پای حرف قبلی‌اش ایستاده اما چیزی که باعث شد او با نویل به‌عنوان مفسر شبکه اسکای اختلاف پیدا کند، اشاره طعنه‌آمیز نویل به شعار معروف لیورپولی‌ها «تو هرگز تنها قدم نخواهی زد» بود.
کلوپ به اسکای گفت: «گری نویل درباره «هرگز تنها قدم نخواهی زد» صبحت می‌کند. راستش را بخواهید این کار باید زودتر از اینها برای او ممنوع می‌شد، چون ما همه‌جوره حق داریم سرود تیم‌مان را بخوانیم. این سرود تیم ماست نه او، به هر حال او آن را درک نمی‌کند. دوست ندارم کسی از سرود ما علیه خود ما استفاده کند. واقعاً نمی‌خواهم وارد چنین موضوعاتی شوم چون واقعاً مناسب نیستند. من تمام حرف و حدیث‌‌هایی که درباره سوپرلیگ به وجود آمده است را درک می‌کنم و خودم هم آن را دوست ندارم اما من هیچ‌وقت به خودم اجازه نداده‌ام درباره سایر تیم‌ها به این شکلی که نویل صحبت می‌کند، اظهارنظر کنم. می‌دانم شما ممکن است احساساتی شوید اما من صمیمانه آرزو می‌کنم گری نویل روی صندل داغ مربیگری بنشیند نه اینکه همیشه آن جایی باشد که پول بیشتری هست. او در منچستریونایتد، اسکای و اینطور مکان‌ها بوده است. پس فراموش نکنید این مسائل به ما هیچ ربطی ندارد. ما هم در همان وضعیتی هستیم که همه شما هستید. به ما همان اطلاعاتی رسیده است که به شما، اما هنوز وظیفه‌مان این است که فوتبال بازی‌ کنیم.»
بعد از مصاحبه کلوپ، نویل از حرف‌هایش دفاع کرد و گفت: «چرا چیز‌هایی که گفتم مناسب نبوده؟ من در طول سالیان گذشته بارها به لیورپول توهین کرده‌ام اما حرف‌هایی که روز گذشته زدم هیچ نوع توهینی به لیورپول نبود. راستش را بخواهید نمی‌دانم که چرا اینقدر ذهن او را مشغول کرده‌ام و چه اتفاقی افتاده که او عصبانی شده است. من به‌طور کل درباره فوتبال ابراز نگرانی کردم و گفتم همان اندازه که از لیورپول ناراحت شدم از منچستریونایتد هم ناراحتم. پس نمی‌دانم مشکل او چیست. او از صندلی داغ حرف می‌زند در حالی که من 25 سال در منچستریونایتد و بعد از آن هم 11 سال در اسکای بودم و در هر دوی آنها سخت کار کرده‌ام. کسی به من این موقعیت‌ها را هدیه نداده و من هم هر جایی که پول بوده نرفته‌ام. من با کلوپ مشکلی ندارم. کارهایی که او در لیورپول انجام داده فوق‌العاده بوده است. من تیمش را دوست دارم اما واقعیت این است که او زود جوش می‌آورد و از دست کارفرمایان خودش ناراحت است چون او را زیر چرخ‌های اتوبوس انداخته‌اند. موضع من و او در مورد سوپرلیگ یکی است با این تفاوت که من می‌توانم راحت حرفم را بزنم و او نمی‌تواند. کلوپی که من می‌شناسم از هر آنچه خلاف عقیده‌اش باشد متنفر است.»
 
کلوپ: دوست دارم وستهم هم در لیگ قهرمانان باشد
یورگن کلوپ سرمربی لیورپول می‌گوید: «راستش را بخواهید اطلاعات‌مان زیاد نیست و اکثرش همان چیزهایی است که خود شما هم می‌توانید از گوشه و کنار بخوانید. باید صبر کنیم و ببینیم اوضاع چگونه پیش می‌رود. من 53 ساله‌ام و از زمانی که به‌صورت حرفه‌ای وارد فوتبال شدم، لیگ قهرمانان وجود داشته است. به‌عنوان یک مربی هم حضور در این رقابت‌ها همیشه جزو اهداف من بوده است. من لیگ قهرمانان را دوست دارم چون دارای فاکتور رقابت در فوتبال است. من اینکه تیمی مانند وستهم هم ممکن است شانس بازی در لیگ قهرمانان را به دست آورد دوست دارم، البته نمی‌خواهم این اتفاق بیفتد چون می‌خواهم تیم خودم به‌جای آنها به لیگ قهرمانان برود. اما اینکه وستهم هم شانس بازی در لیگ قهرمانان را دارد اتفاق خوبی است.»
 

Page Generated in 0.0059 sec