printlogo


کد خبر: 228143تاریخ: 1400/2/1 00:00
واکنش طرفداران فوتبال اسپانیا به سوپرلیگ اروپا
خشم طرفداران رئال، دودستگی هواداران بارسلونا

مارکا، بزرگترین روزنامه ورزشی اسپانیا، علیه سوپرلیگ اروپا موضع گرفته است. روبرتو پالومار، نویسنده این روزنامه نوشت: «باشگاه‌های بالاتر دارند روی باشگاه‌های پایین‌تر آشغال می‌ریزند.»
او گفته برنامه سوپرلیگ اروپا «بوی گند بدترین نوع کاپیتالیسم» را دارد و باشگاه‌هایی که در آن حضور می‌یابند ریاکار هستند و دیگر حق ندارند خود را «باشگاه مردمی» بنامند.
او پرسیده است: «چرا تیمی حاضر شود در سیستم جوانان سرمایه‌گذاری کند، اگر قرار باشد تنها باشگاه‌های بسیار بزرگ را تغذیه کند و خودش همیشه در دسته دوم بماند؟» مارکا در مقاله دیگری نوشت: «تغییر سیستم فعلی به این شکل ناگهانی و بدون اجماع، نشان‌ می‌دهد سیستم فعلی ورزش را متزلزل ساخته‌اند. اثر این کار روی لیگ‌های ملی و لیگ‌هایی که تیمی در سوپرلیگ ندارند، ویرانگر خواهد بود. هرچند باشگاه‌های جدایی‌طلب می‌گویند هدف‌شان این است که در لیگ‌های داخلی خود بمانند، سخت بتوان تصور کرد این تحول بزرگ تأثیری روی لیگ‌های‌شان نگذاشته باشد و باشگاه‌ها و طرفداران اکثر تیم‌ها آسیبی سخت خواهند دید.» در پایان آن با اشاره به موفقیت سیستم فعلی آمده است: «این اصل که سری که درد نمی‌کند را دستمال نمی‌بندند را نادیده گرفته‌اند و حالا با شرایطی مواجه هستیم که نیاز به واکنش‌های فوری، ولی سنجیده دارد. این حرکت تیم‌های یاغی باید با مذاکره و توافق جواب داده شود. آینده در خطر است.» اما همه واکنش‌های مادریدی‌ها تا این حد انتقادی نبود. رسانه‌های نزدیک به فلورنتینو پرس از این پروژه حمایت کردند. برنامه تلویزیونی ال چیرینگیتو تهدید خاویر تباس، رئیس لالیگا در زمینه اخراج تیم‌های سوپرلیگ را مسخره کرد: «اگر این کار را بکنی، چطور می‌توانی برای لالیگا کسب درآمد کنی؟» این برنامه همچنین پرس را دعوت کرد تا درباره سوپرلیگ توضیح دهد. پرس هم در این برنامه، سوپرلیگ را به نفع فوتبال خواند و به بازیکنان گفت، آرام باشند چون یوفا نمی‌تواند آنها را از بازی‌های ملی حذف کند. در بارسلونا، طرفداران به دو دسته تقسیم شده‌اند. بسیاری از آنها خوشحالند، چراکه این کار باعث می‌شود آنها به درآمدی بسیار بالا برسند و به این ترتیب باشگاه از بحران مالی خود رهایی می‌یابد. از سوی دیگر، عنصر جدایی‌طلب بودن کاتالان‌ها باعث می‌شود آنها در صورت اخراج از لالیگا، اشکی نریزند. اما یک طرفدار عکسی از یوهان کرویف را توییت کرده و زیر آن نوشته: «شما به او خیانت کردید.» یکی هم نوشت: «پس شعار فراتر از یک باشگاه چه می‌شود؟» سؤالات زیادی هم درباره این مطرح شد که آیا خوان لاپورتا، رئیس باشگاه، پیوستن به سوپرلیگ را می‌تواند بدون موافقت 150 هزار عضو باشگاه انجام دهد؟ از سوی دیگر، اتلتیکومادرید هم به‌دلیل ویروس کرونا با مشکلات جدی مواجه شده است و دیگر خبری از گردشگری ورزشی در این باشگاه نیست. باید دید باشگاه‌هایی مانند والنسیا، سویا، بتیس و باشگاه‌های باسکی اتلتیک‌بیلبائو و رئال‌سوسیداد چه واکنشی نشان می‌دهند. آنها در حال حاضر موضوع سوپرلیگ را نادیده گرفته‌اند، هرچند برگزاری این رقابت‌ها می‌تواند آنها را نابود کند.
منبع: دیلی‌میل
 

Page Generated in 0.0056 sec