printlogo


کد خبر: 228069تاریخ: 1400/1/30 00:00
پیشرفت به سبک یحیی
طلسم بازگشت به بازی، شکست

رسول مجیدی     @Rasoulmajidi
 
پرسپولیس تهران حالا هم صدرنشین لیگ برتر است و هم صدرنشین گروهش در لیگ قهرمانان آسیا. آنها همین شنبه شب موفق شدند ۳ بر یک از سد الریان بگذرند که نتیجه بسیار خوبی بود و بالاخره پای شهریار مغانلو هم به گلزنی باز شد. 
پرسپولیس فعلاً در این فصل تنها یک شکست داشته و به غیر از آن بازی معروف در اراک مقابل آلومینیوم رسول خطیبی نه در لیگ داخلی و نه در مسابقات آسیایی باختی را تجربه نکرده. 
اتفاقی بسیار خوشایند و دلگرم‌کننده برای هواداران پرسپولیس. با این حال یک نکته عجیب در کارنامه یحیی گل‌محمدی وجود داشت که طلسمش تا همین شنبه شکسته نشده بود: «برگرداندن بازی» یا به قول گزارشگران تلویزیونی: «کامبک زدن». ‌یحیی گل‌محمدی تا همین شنبه‌ای که گذشت هرگز در یک سال و نیم گذشته با پرسپولیس موفق نشده بود تا بعد از دریافت گل اول بازی از حریف، بازی را با برد به پایان برساند.
آنها در این فصل ۳ بار از رقیب گل اول را دریافت کردند و هر ۳ بار موفق شدند بازی را به تساوی بکشند اما هیچ وقت بازی باخته را به برد تبدیل نکردند. نمونه بارزش شاید دربی تهران باشد. استقلال نیمه اول را خیلی خوب شروع کرد، جلو افتاد و شاید اگر از فرصت‌هایش در نیمه اول استفاده می‌کرد به یک پیروزی تاریخی می‌رسید اما در نیمه دوم یحیی موفق شد شکل بازی را کاملاً تغییر دهد. آنها از ابتدای شروع ۴۵ دقیقه دوم بهتر بازی کردند و خیلی زود ۲-۱ جلو افتادند اما در دقایق تلف شده دروازه‌شان باز شد تا کامبک پرسپولیس از بین برود.
یا مثلاً لیگ قهرمانان فصل پیش، پرسپولیس در نیمه نهایی از النصر عقب افتاد و گل مساوی را زد. اما نتوانست پیروز شود و در نهایت این ضربات پنالتی بود که سرخ‌ها را راهی بازی نهایی کرد.
خلاصه اینکه تیم یحیی ثابت کرده‌ها نباختن پس از دریافت گل اول را خیلی خوب بلد است اما رسیدن به برتری را نه!
پرسپولیس در۲  دربی قبلی با گل‌محمدی – چه دربی ۲۲ دی ماه در لیگ برتر و چه دربی ۵ شهریورماه در جام حذفی – ابتدا با گلی زودهنگام از استقلال عقب افتاده ولی بعد موفق شده بازی را به تساوی بکشاند و حتی گل پیروزی بخش را هم وارد دروازه رقیب کند اما در هر دو دیدار در دقایق تلف شده گل مساوی را دریافت کرده تا خیلی‌ها صحبت از نداشتن تمرکز در بین پرسپولیسی‌ها در دقایق پایانی چنین بازی‌هایی کنند.
یحیی شاید با درس گرفتن از همین بازی‌ها بود که در بازی شنبه مقابل رقیب قطری به تیمش دستور داد بازهم به حمله ادامه دهند و نتیجه‌اش هم شد زدن گل سوم بازی تا خیال هواداران پرسپولیس از بابت دقایق تلف شده بازی راحت باشد.
سرمربی پرسپولیس حالا با شکستن این طلسم شاید بهتر باشد روی نقطه ضعف بعدی تیمش کار کند: گل خوردن از روی ضربات ایستگاهی. پرسپولیس در این فصل ۱۱ گل دریافت کرده (۱۰ گل در لیگ و یک گل در لیگ قهرمانان آسیا) و چیزی نزدیک به هفتاد درصد آنها یعنی هفت‌تای‌شان از روی ضربات کاشته بوده. آخرین گلی که آنها از روی ضربات شروع مجدد خوردند همین گلی بود که الریان و نایف الحضرمی در بازی شنبه زد.
 

Page Generated in 0.0060 sec