printlogo


کد خبر: 228055تاریخ: 1400/1/30 00:00
چون وا نمی‌کنی گره‌ای، خود گره مشو

صادق رئیسی کیا
 
در خبرها آمده است که فدراسیون فوتبال ایران سرانجام بعد از ۳ سال تأخیر، پاداش تیم ملی فوتسال زنان را پرداخت کرد و از پرداخت انجام شده ۱۰ درصد را بابت مالیات، کسر کرده است.
از سوی اهالی فوتبال چند گونه برخورد با این اقدام صورت گرفته است:
۱- بعضی از اهالی فوتبال ایران، گویی هیچ جنبه مثبت یا خیری در این اقدام ندیده‌اند و آن را به سخره گرفته‌اند.
۲- بعضی دیگر از اهالی فوتبال، کسر مالیات از پرداخت انجام شده را سرزنش کرده و نادرست پنداشته‌اند.
۳- بعضی از اهالی فوتبال نیز به نادیده گرفتن تورم در پرداخت اشاره کرده و با اشاره به تفاوت بسیار زیاد نرخ ارز در سه سال پیش و اکنون، عدم توجه به این مسأله را مورد نقد قرار داده‌اند.
۴- و بعضی دیگر نیز این اقدام را شایسته دانسته و از آن دفاع کرده‌اند.
اولاً پرداخت مالیات در موارد قانونی یک تکلیف است. اگر مدیران فدراسیون فوتبال، اطمینان حاصل کرده‌اند که این پرداخت، مشمول مالیات موضوع تبصره ۱ ماده ۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم بوده و باید از آن مالیات، کسر می‌شده است دیگر جای بحثی باقی نمی‌ماند. نهایت تأکیدی که می‌توان نسبت به مدیران فدراسیون فوتبال کرد، این است که مشمول بودن یا نبودن این پرداخت با موازین ماده ۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم را مورد بررسی مجدد قرار دهند.
 ثانیاً با توجه به گذشت حدود 3 سال از تاریخ مقرر برای پرداخت پاداش زنان فوتسالی، لزوم توجه به کاهش ارزش پول و نرخ تورم و درخواست برای افزایش مبلغ پرداختی به زنان فوتسالی، سخن حقی است که بنده هم بر آن تأکید و از آقای عزیزی خادم و هیأت رئیسه و دبیرکل محترم فدراسیون تقاضای مؤکد می‌کنم به آن توجه فرمایند و پرداخت جبرانی به زنان عزیز فوتسالی را در دستور کار خود قرار دهند.
ثالثاً درباره عزیزانی که در این مورد به تمسخر رو آوردند، آرزو می‌کنم که‌ ای کاش به جای تمسخر و طعنه، مقداری انصاف، مقداری خیراندیشی و مقداری درایت به خرج دهند.
امیدوارم از زن فوتسالی که سه سال در پرداخت پاداشش تأخیر شده و به تمسخر و خودبرتربینی و تخریب همه چیز، پناه نبرده است بیاموزند که تخریب و سخره گرفتن همه چیز و همه کس، کار زشتی است. با این تمسخر هیچ حمایت مؤثر یا خدمتی به فوتسال و به زنان فوتسالی نکردند. فقط نمک به زخم آنان پاشیدند. بزرگان هیچ صنعتی، برای حمایت از سایر همکاران و همراهان خود در آن صنعت، رو به مسخرگی نمی‌آورند. حقوق آنها را بدرستی مطرح و دنبال می‌کنند. این عزیزان هم می‌توانستند به جای تمسخر، پرداخت مبالغ بیشتر به زنان فوتسالی در جهت جبران خسارت نرخ تورم را درخواست کنند و روی آن تأکید کنند.
اکنون هم دیر نشده است. مطمئناً در‌های فدراسیون فوتبال و راه‌های ارتباط با رئیس و هیأت رئیسه و دبیرکل فدراسیون فوتبال به روی این عزیزان باز است. کمی به خود زحمت بدهند و به جای تمسخر با مسئولان فدراسیون تماس بگیرند و از آنها بخواهند برای جبران خسارت ناشی از تأخیر در پرداخت، در نخستین فرصت ممکن اقدام کنند.
چون وا نمی‌کنی گره‌ای، خود گره مشو

Page Generated in 0.0054 sec