printlogo


کد خبر: 228050تاریخ: 1400/1/30 00:00
کم تجربگی مشکل تراکتور
فرصت را از دست نده

سامان موحدی راد
 
بعد از یک نمایش شجاعانه در روز اول رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در گروه B و تساوی پرگل برابر پاختاکور انتظار می‌رفت تراکتور اولین پیروزی آسیایی‌اش را بعد از دوری طولانی مدت از رقابت‌های آسیایی کسب کند اما نمایش آنها برابر الشارجه به کلی ناامیدکننده بود. اگرچه روی کاغذ و با اعداد و ارقام بعد از بازی تراکتوری‌ها یک برتری نصفه و نیمه داشتند اما در نهایت نتوانستند دروازه حریف اماراتی را باز کنند تا با دو امتیاز به رده سوم جدول سقوط کنند. اگرچه هنوز 4 بازی دیگر از مرحله گروهی رقابت‌ها باقی مانده است اما از دست دادن همین 4 امتیاز موجب می‌شود تا نگرانی‌هایی برای صعود آنها در دل هواداران ایجاد شود.
شاید مهم‌ترین دلیلی که برای این از دست رفتن فرصت‌ها در دو بازی اخیر بتوان عنوان کرد بی‌تجربگی آنها در میدان آسیایی باشد. فاصله چند ساله میان حضور آنها در لیگ قهرمانان آسیا موجب شده تا هم با روزهای رقابت‌های بین‌المللی فاصله داشته باشند و هم بازیکنان و مربی جوان این تیم کمی بی‌تجربه باشند. اگرچه حضور ستاره‌هایی چون اشکان دژاگه و مسعود شجاعی (که البته غایب بود) کمی این بهانه را هم کمرنگ می‌کند.
در میان 4 تیم ایرانی رقابت‌های آسیایی هم تراکتور تنها تیمی است که هنوز موفق به کسب پیروزی نشده است. آنها در گروه آسانی هم قرار دارند و بازی برابر تیمی مثل شارجه از فوتبال امارات می‌توانست فرصت مناسبی برای جهش شاگردان خطیبی باشد. رسول خطیبی بعد از بازی گفت که تیمش شایسته شکست دادن شارجه بود و در این راه بدشانسی مانع کسب سه امتیاز شد. روی کاغذ آنها 11 شوت به سمت دروازه حریف زدند که البته اگرچه تنها 3 شوتش در چارچوب بود اما به هر حال آنها را در موقعیت برتری نسبت به الشارجه با 10 شوت و تنها دو شوت در چارچوب قرار می‌دهد. ضمن اینکه آنها برتری مالکیت توپ را هم در اختیار داشتند. تراکتوری‌ها 53 درصد توپ را در اختیار داشتند و الشارجه‌ای‌ها کمتر از نیمی از مالکیت توپ را بر عهده داشتند.
از سویی تعداد پاس‌های رد و بدل شده بین بازیکنان این تیم 485 پاس بود که 83 درصد از پاس‌های ثبت شده صحیح بود در حالی که بازیکنان تیم شارجه 443 پاس به هم دادند. نکته جالب اینکه تراکتور در دیدار با شارجه صاحب 6 موقعیت کرنر شد اما تیم اماراتی تنها یک کرنر زد. همچنین بازیکنان تیم شارجه در جریان بازی 15 بار برای متوقف کردن بازیکنان تیم تراکتور مرتکب خطا شدند اما تیم ایرانی تنها 8 بار خطا کرد.
حریف بعدی تراکتور نیروی هوایی عراق است. خطیبی باید به خوبی فرصت باقیمانده را غنیمت بشمارد و امتیازات از دست داده را جبران کند. آنها همچنان می‌توانند یکی از شانس‌های صعود از این گروه باشند. تی‌تی‌ها برای صعود کار سختی پیش رو دارند. اگر این تیم در بازی اول خود سه امتیاز را به دست می‌آورد، اکنون وضعیت بهتری داشت اما هنوز هم چهار بازی دیگر باقی مانده و همه باید خوشبین باشیم با به نمایش گذاشتن بازی‌های قابل قبول‌تر بتواند از مرحله گروهی صعود کند.

Page Generated in 0.0055 sec