printlogo


کد خبر: 228049تاریخ: 1400/1/30 00:00
امیدوار باش تراکتور
گروه مرگ؟ این‌بار نه!

میعاد نیک
 
شاید اگر تصمیم خلق‌الساعه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حذف تکنولوژی VAR از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هرگز شکل نمی‌گرفت، اکنون تیم تراکتور هم مانند ۳ تیم دیگر فوتبال ایران در آوردگاه مسابقات آسیایی به نخستین پیروزی خود دست یافته بود. AFC برای این‌که بتواند از پس انتخاب کشور میزبان مسابقات ACL۲۰۲۱ به‌راحتی بربیاید و موانع اصلی را از پیش روی کشورهایی همانند هندوستان و امارات برطرف کند، تکنولوژی VAR را از رقابت‌هایی که سال قبل در آن حضور داشت، مرخص کرد تا تبلور این تصمیم نابخردانه در تقابل تراکتور و الشارجه امارات عیان شود.
از این رفتار متناقض سران کنفدراسیون فوتبال آسیا که بگذریم، نوبت به ۹۰ دقیقه چکاچک شمشیر بین تبریزی‌ها و شارجه‌ای‌ها می‌رسد. تقابل رسول خطیبی با تیمی که سال ۲۰۰۶ در قامت یک بازیکن تجربه پوشیدن پیراهنش را داشته، حساسیت‌ها را ناخودآگاه افزایش می‌داد. تراکتور اما برخلاف ناتوانی‌اش در کسب حداکثر امتیاز، در تمام طول بازی یک سر و گردن از حریف اماراتی خود برتر بود و تنها برابر بدشانسی، بی‌دقتی و البته ناداوری تن به تساوی و تقسیم غنایم داد. تراکتوری‌ها در چارچوب رقابت‌های ACL۲۰۲۱ کاملاً متفاوت از مسابقات لیگ برتر نمایش می‌دهند و این مهم در دومین بازی آسیایی پرشورها هم تکرار شد. درخشش محمدرضا اخباری در قفس توری تیم تراکتور از یک سو و نمایش مناسب عادل الحوسنی در سنگر انتهایی تیم الشارجه امارات از سویی دیگر، مهم‌ترین فاکتورهای باز نشدن دروازه دو تیم و رضایت به نتیجه تساوی بود.
موقعیت‌هایی که بازیکنان دو تیم روی دروازه یکدیگر ساختند و پرداختند، اصلاً کم نبود اما وقتی نوبت به درخشش سنگربانان برسد و مهاجمان کاری از پیش نبرند، هیچ سازی به شادی نواخته نخواهد شد. تراکتور از ۲ بازی خود در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، به ۲ امتیاز بسنده کرده اما این موضوع به‌معنای برباد رفتن رؤیای صعود نیست. هنوز ۴ بازی و ۱۲ امتیاز پابرجاست و مأموریت رسول پاشا برای تحقق صعود تی‌تی‌ها ادامه دارد. خطیبی اگر با کلماتی مانند گروه مرگ و بازی‌های سخت فشار را بر اردوی تراکتور بیشتر نکند، قطعاً در جمع مربیان دور حذفی جای مناسبی خواهد داشت.

Page Generated in 0.0056 sec