printlogo


کد خبر: 228035تاریخ: 1400/1/30 00:00
نوروزی: همه از من می‌پرسند چکار کردی اینطوری شدی؟
مهاجمان پرسپولیس جزو بهترین‌های ایران و آسیا هستند

مصاحبه
ناصرقراگزلو     
 
رضا نوروزی مهاجم اهوازی سابق پرسپولیس که سابقه آقای گلی با پیراهن فولاد خوزستان را در کارنامه‌اش دارد و یکی از بهترین گلزنان تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود چندی قبل برای اولین بار در اقدامی عجیب دست به چالشی جالب زد و در مسابقات فیتنس به رقابت پرداخت که دوم شد؛ اقدامی که در بین فوتبالی‌ها برای اولین بار اتفاق افتاد. درباره این اقدام و البته پرسپولیس با نوروزی گپ زدیم که می‌خوانید.
 
در مسابقات فیتنس شرکت کردی، اقدامی که در دنیای فوتبالیست‌های ایران سابقه نداشت. چطور به این فکر افتادی!
 از همان زمان که فوتبال بازی می‌کردم خیلی به تناسب‌اندام و روی فرم بودن بدنم اهمیت می‌دادم و همیشه دوست داشتم بدن فیت و قشنگی داشته باشم و خودمانی اگر بگویم خوش‌اندام باشم. این مسأله از ابتدا در ذهنم بود و یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایم محسوب می‌شد. از طرفی دوست نداشتم با آمپول و داروهای غیر مجاز بدنم را فیت نگه دارم که خوشبختانه در این بین ورزش فیتنس آمد و من با این ورزش آشنا شدم. دوست داشتم عضلات قوی و زیبایی داشته باشم، به همین دلیل به فیتنس بسیار علاقه‌مند شدم و تلاش کردم که خدا را شکر نتیجه‌اش را هم دیدم و از بدنی زیبا و خوب برخوردار شدم.
در این رابطه جنبه تبلیغاتی مسأله برایت مهم نبود چون بعضی‌ها فکر کردند به خاطر شکل تبلیغی موضوع یا قرارداد با شخص یا شرکتی تجاری دست به شرکت در مسابقات فیتنس زده‌ای؟
 نه اصلاً پای تبلیغات و مسائلی از این دست در میان نبود. من خودم به ورزش فیتنس شدیداً علاقه‌مند بودم و بعد از اینکه یکی از دوستانم پیشنهاد شرکت در مسابقات را با من مطرح کرد برای آزمایش یک آزمون و شرکت در چالشی جدید در مسابقات شرکت کردم که خدا را شکر بازخوردهای بسیار مثبت و خوبی در جامعه و بین مردم داشت و برای خودم هم بسیار جالب و مثبت بود.
در بین فوتبالیست‌ها هم اقدام شما خیلی جلب توجه کرد و جالب بود.
 بازیکنان ما اغلب به بدن‌شان خیلی اهمیت نمی‌دهند و نمی‌رسند و خصوصاً زمانی که فوتبال را کنار می‌گذارند بدن‌شان از فرم مطلوب و شکل زیبا و ورزشکاری خارج می‌شود. به همین دلیل خواستم با اقدامم در بین بازیکنان و حتی بازیکنانی که فوتبال را کنار گذاشته و بدن‌های‌شان از فرم افتاده انگیره‌ای جدید به وجود آورم تا آنها هم بیشتر به تناسب اندام خودشان و بدن‌های‌شان بپردازند.
قبلاً بازیکنی را می‌شناختی که مثل تو در این مسابقات شرکت کند و برای تو انگیزه‌ای به وجود آورد؟
 نه، کسی را نمی‌شناسم. من خیلی دوست داشتم یک الگوی جدید برای جوان‌ها شوم و کسی باشم که نوید دهنده انرژی مثبت برای ورزشی‌ها و جوان‌هایی باشم که می‌خواهند همیشه اندامی خوب و زیبا داشته باشند و ورزش سرلوحه کار و زندگی‌شان باشد که خدا را شکر همینطور هم شد.
مردم و جوان‌ها بعد از شرکت شما در مسابقات چه برخورد و صحبتی داشتند؟
 مردم و جوان‌ها در کوچه و خیابان خیلی از اقدامم استقبال کردند و انرژی مثبت فراوانی به من دادند و دائم از من سؤالاتی در مورد تغذیه‌ام داشتند و می‌پرسیدند چکار کرده‌ای که اندامت به این شکل خوب در آمده و از شرکتم در مسابقات به شدت ابراز خوشحالی و رضایت داشتند که برایم واقعاً خوب و لذتبخش بود و احساس غرور داشتم که در بین جوان‌ها انگیزه مثبتی به وجود آورده‌ام.
به شرایط تیم سابقت پرسپولیس بپردازیم. شرایط تکرار قهرمانی چهارم را برای پرسپولیس در لیگ جاری چقدر مهیا می‌دانی؟
 امسال سپاهان هم همراه پرسپولیس خودش را تیم خیلی خوبی نشان داده و مطرح کرده است و به نظرم قهرمانی امسال سخت‌تر از سال‌های قبل است و به عبارتی کوچکترین لغزش در راه کسب قهرمانی لطمه شدیدی به پرسپولیس خواهد زد و مدافع عنوان قهرمانی نباید امتیازی را از دست بدهد و تمام امتیازهای بازی‌های باقی مانده را کسب کند، کاری که پرسپولیس با پتانسیل تیم پر مهره‌اش و کادر فنی خیلی خوب و کاربلدی که دارد قادر به انجام آن است، به شرطی که گفتم دیگر امتیازی را از دست ندهد و از صدر فاصله نگیرد.
به عنوان یک مهاجم گلزن سابق که سابقه آقای گلی را هم با زدن بیشترین گل در تاریخ مسابقات در اختیار داری، چه توصیه‌ای به مهاجمان پرسپولیس داری؟
 باید به مهاجمان پرسپولیس بیشتر زمان داد و زود آنها را قضاوت نکرد. عیسی تازه از محرومیت طولانی‌اش برگشته و مغانلو هم دو سه بازی بیشتر در خط حمله حضور نداشته است، به همین دلیل من اطمینان دارم خط حمله پرسپولیس جزو بهترین خط حمله‌های ایران و آسیاست و قدرت برتری و گلزنی مقابل هر تیمی را دارد. همانطور که در بقیه خطوط هم پرسپولیس بازیکنانی دارد که سال‌هاست جزو بهترین‌های ایران و آسیا بوده‌اند و تحسین و افتخار فوتبال ایران و آسیا را همراه داشته‌اند.
دو بازی پرسپولیس مقابل الوحده و الریان را چگونه ارزیابی کردی؟
 بازی‌های خوبی را از پرسپولیس نظاره کردیم. دیداری که با خلق موقعیت‌های خوب از سوی پرسپولیس و انسجام تیمی خوب همراه بود و نشان داد پرسپولیس به عنوان مدعی اول صعود از گروهش مطرح است. سه امتیاز بازی اول بسیار مهم و شیرین و حیاتی بود و سرخ‌پوشان را به صدر رساند تا شروع و استارتی موفق در آغاز مسابقات داشته باشند که بسیار مهم و حائز اهمیت است. مقابل الریان هم که تیم عالی‌ای بود.
پرسپولیس فعلی مانند پرسپولیس زمان مربیگری برانکو توان سه گانه جام گرفتن را دارد؟
 چرا که نه، در خط حمله پرسپولیس و در بین عناصر تهاجمی بازیکنانی با خصوصیات فنی متفاوتی حضور دارند که مکمل‌های بسیار خوبی برای هم هستند و خیلی می‌توانند به هم کمک کنند، از همین رو پرسپولیس فعلی پرمهره‌ترین و بهترین تیم ایران است و قادر به کسب سه گانه و تکرار موفقیتی نظیر زمان برانکو هم هست و من چنین شخصیتی را نزد سرمربی فعلی و تک تک بازیکنان فعلی پرسپولیس می‌بینم.

Page Generated in 0.0060 sec