printlogo


کد خبر: 228030تاریخ: 1400/1/30 00:00
روزهای سخت مربی اسپانیایی السد در ریاض
ژاوی از این گرداب نجات پیدا می‌کند؟

آرمن ساروخانیان
 
السد به عنوان یک مدعی جدی قهرمانی قدم به لیگ قهرمانان گذاشت. تیم ژاوی لیگ ستارگان قطر را بدون حتی یک شکست و با 19 برد در 22 بازی فتح کرد تا برای رقیبانش در آسیا هم خط و نشان بکشد. مربی 41 ساله اسپانیایی پیش از شروع این مسابقات گفت: «تورنمنت خیلی سختی در انتظار ماست، ولی ما در دوره‌ای عالی به سر می‌بریم و کاملاً آماده‌ایم.» با این حال اوضاع برای السد خوب پیش نرفته و با تنها یک امتیاز از دو بازی حتی خطر حذف در مرحله گروهی را احساس می‌کند. این تیم بعد از النصر عربستان، فولاد و حتی الوحدات اردن در رده چهارم گروه D ایستاده و برای زنده نگه داشتن بخت صعودش دیگر حق اشتباه ندارد.
در بازی اول پیش‌بینی می‌شد السد برای فولاد که از پلی‌آف به مرحله گروهی رسیده بود شب سختی رقم بزند، ولی بازی کاملاً پایاپای پیش رفت و حتی فولاد در دقایقی تیم برتر زمین بود. شاگردان نکونام توانستند در نیمه دوم پیش بیفتند و بدشانس بودند که در دقایق آخر گل تساوی را دریافت کردند.
ژاوی بعد از این تساوی گفت: «از نتیجه‌ای که مقابل فولاد به دست آوردیم راضی نیستم. هدف ما کسب پیروزی بود. ما مقابل تیم دشوار و مؤثری بازی کردیم و به شدت با آنها جنگیدیم. ما اکرم عفیف را که بهترین بازیکن قطر و آسیا است، به دلیل مصدومیت در اختیار نداریم اما این بهانه‌ای برای ما نیست. ما باید در مسابقه بعدی پیشرفت کنیم و بهتر بازی کنیم.»
در مسابقه دوم اما پیشرفتی در کار نبود. السد شنبه شب در برابر النصر که روی کاغذ جدی‌ترین رقیب این تیم برای سرگروهی است، سه بر یک شکست خورد. جالب اینکه دو تیم فصل قبل هم همگروه بودند که بازی رفت در عربستان با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید و دو تیم در بازی برگشت به تساوی یک بر یک رسیدند. در نهایت النصر توانست سرگروه شود و السد به عنوان تیم دوم صعود کرد، ولی در فصل جدید صعود تیم‌های دوم تضمین شده نیست و امتیازات از دست رفته در این دو بازی ممکن است برای تیم ژاوی گران تمام شود.در تقابل جدید دو تیم ژاوی تنها چهره مشهور روی نیمکت‌ها نبود. هدایت النصر در این بازی به عهده مانو منزس، سرمربی سابق تیم ملی برزیل بود که تنها یک هفته از حضورش در ریاض می‌گذرد. با این حال او توانست با اصرار روی «نظم تاکتیکی» برنده این بازی مهم باشد.
السد با حملاتی که طراحی‌اش به عهده سانتی کاسورلا، هافبک سابق آرسنال بود تلاش می‌کرد دفاع حریف را تسلیم کند، در حالی که النصر روی ضدحملات برق‌آسایش با همکاری نوردین امرابات و عبدالرزاق حمدالله، زوج مراکشی‌اش حساب کرده بود. در نهایت این تیم در دقیقه 37 به یک ضربه پنالتی رسید و با ضربه مهارنشدنی حمدالله پیش افتاد.حملات السد در نیمه دوم بیشتر شد و در دقیقه 59 با ضربه ایستگاهی دیدنی کاسورلا به گل تساوی رسید. با این حال دفاع این تیم توان مهار مهاجمان سریع النصر را نداشت و در اواخر بازی دو بار دیگر تسلیم شد. عبدالمجید الصلیهم در دقیقه 79 و خالد الغانم در دقیقه 90 گل‌های بعدی النصر را زدند؛ دو بازیکنی که منزس در نیمه دوم به زمین فرستاده بود.
برای ژاوی که به تازگی نامش به عنوان گزینه هدایت بارسا مطرح بود، این نتایج خوبی نیست و اگر السد نتواند از این گروه صعود کند، ممکن است تردیدهای زیادی درباره توانایی‌های او مطرح شود.
او بعد از بازی به برخی از اشتباهات تیمش اعتراف کرد و گفت: «بازی سختی بود و باید با تساوی به پایان می‌رسید. ما در نیمه اول اشتباهاتی داشتیم که به النصر کمک کرد به گل اول برسد. در نیمه دوم بهتر شدیم و توانستیم به گل تساوی برسیم، ولی النصر به لطف ضدحملات سریعش دو گل زد. با این حال معتقدم که ما شایسته نتیجه بهتری بودیم.»
ژاوی ادامه داد: «ما تمرین کرده بودیم که کناره‌های النصر را ببندیم، ولی این تدابیر را به کار نگرفتیم و مرتکب اشتباهاتی شدیم که به آنها اجازه داد حمله کنند و گل بزنند. النصر نشان داد که یکی از بهترین تیم‌های حاضر در این تورنمنت است، ولی ما شایسته شکست نبودیم.» 
قهرمان قطر در دو بازی بعدی با تیم الوحدات اردن روبه‌رو می‌شود و برای جبران باید از این دو بازی شش امتیاز بگیرد. الوحدات هرچند در این تورنمنت تازه‌وارد است، ولی در روز اول توانست النصر عربستان را متوقف کند و حریف آسانی نخواهد بود. آیا السد می‌تواند سه‌شنبه در برابر این تیم به اولین برد در این تورنمنت برسد و ژاوی کمی از بحران فاصله بگیرد؟

Page Generated in 0.0066 sec