printlogo


کد خبر: 228022تاریخ: 1400/1/30 00:00
بزرگترین ستاره چلسی؟ توخل!

نزار کینسلا
 
تمام صحبت‌های پیش از بازی چلسی و منچسترسیتی در نیمه‌نهایی جام حذفی درباره این بود که سیتی می‌تواند در این فصل فاتح چهارگانه شود، اما وقتی سوت پایان زده شد چلسی ثابت کرد می‌تواند منچسترسیتی را ببرد.
همه اینها به یک نفر برمی‌گردد؛ توماس توخل. چلسی در این بازی با شایستگی با نتیجه یک بر صفر پیروز شد، اما این مربی آلمانی پیش‌تر نتوانسته بود گواردیولا را ببرد. این دو نفر در آلمان مربیگری کرده بودند، اما هرگز در دو تیم با سطح برابر قرار نداشتند؛ حتی زمانی که توخل از ماینس به بوروسیادورتموند رفت. هیچ تیمی نمی‌توانست بایرن‌مونیخ گواردیولا را متوقف کند. از آن هنگام توخل به تیم‌های بزرگتر رفته و دستاوردهای بیشتری داشته است. او پاری‌سن‌ژرمن را در سال گذشته برای اولین‌بار در تاریخش به فینال لیگ قهرمانان رساند، سپس جانشین فرانک لمپارد در چلسی شد. توخل در چلسی هم مانند پاری‌سن‌ژرمن منابع لازم برای رقابت با گواردیولا را در اختیار دارد و حالا ثابت کرده می‌تواند تأثیری بزرگ در فوتبال انگلیس بگذارد. او البته در استمفوردبریج تأثیر زیادی گذاشته و در 19 بازی نخست با چلسی تنها دوبار شکست خورده است. همین چند روز پیش او تیمش را به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رساند و به این ترتیب چلسی ممکن است بار دیگر به مصاف سیتی برود؛ آن هم در فینال اروپا. با توجه به آنچه در ورزشگاه ویمبلی دیدیم، چلسی از این دیدار استقبال خواهد کرد. آنها با شایستگی سیتی را بردند. چلسی در نیمه اول 5/49 درصد مالکیت توپ را داشت. توخل گفت: «اگر مقابل سیتی مالکیت توپ خوبی داشته باشید، شاید این بهترین روش برای دفاع کردن باشد. اما ما در آمار دفاعی هم خیلی قوی بودیم و این به‌خاطر شجاعت بازیکنان، هم به‌صورت فردی و هم به‌صورت تیمی است. ما بسیار بسیار فعالانه و جدی دفاع کردیم و انسجام فوق‌العاده‌ای داشتیم. همه باید حمله و دفاع کنند. این نکته کلیدی است.» توخل پس از بازی با پورتو در لیگ قهرمانان، ترجیح داد بازیکنانش در شهر سویل اسپانیا یک شب دیگر بمانند. آنها با هم بیرون رفتند و فرصت استراحت یافتند. البته آمدن توخل به سود همه نشده است. تامی آبراهام در بازی با سیتی در لیست تیم قرار نداشت، هرچند در جام حذفی می‌توان 9 نفر را روی نیمکت ذخیره‌ها نشاند. با این حال تردیدی نیست کای هاورتز و تیمو ورنر که در تابستان آمده‌اند، با توخل پیشرفت کرده‌اند و کریستین پولیشیچ هم به فرم خوبش برگشته است. چلسی از بازیکنان پرورش‌یافته خودش هم خوب استفاده می‌کند و میسون ماونت، کالوم هادسون-اودوی و ریس جیمز در تیم توخل نقشی پررنگ دارند. مسأله اصلی این است که توخل پس از تنها سه ماه و نیم حضور در چلسی نشان داده این تیم می‌تواند دوباره برای افتخارات بزرگ رقابت کند. توخل با این برد، اولین مربی آلمانی تاریخ شد که به فینال جام حذفی می‌رسد.
اینکه او با پیروزی مقابل گواردیولا توانسته این رکورد جالب را به دست بیاورد باعث می‌شود دستاورد او بزرگتر هم باشد. توخل پیش‌تر گفته بود چلسی می‌خواهد سیتی را تسخیر کند و حالا ثابت کرد که می‌تواند رقیب بزرگی برای سیتی باشد.
 

Page Generated in 0.0064 sec