printlogo


کد خبر: 228018تاریخ: 1400/1/30 00:00
تاکتیک اشتباه دلیل حذف بسامی از گردونه آسیایی
ناکامی دختران وزنه‌برداری در قدم اول

ایران ورزشی - پوپک بسامی اولین نماینده تیم بانوان ایران در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا بود که روز گذشته در تاشکند ازبکستان روی تخته رفت اما ناکام و مغلوب با حذف از گردونه مسابقات آسیایی در این دوره از مسابقات به کار خود خاتمه داد. قطعاً با نیم‌نگاهی به نحوه و نوع طراحی رکوردی این وزنه‌بردار برای حضور در رقابت دسته 55 کیلوگرم بانوان به وضوح می‌توان فهمید که این ملی‌پوش در تاشکند اسیر سوءتدبیر و تاکتیک غلط فنی شد که از سوی کادرفنی تیم بانوان برای انتخاب وزنه‌های او صورت گرفته بود.
پوپک بسامی دختر ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا در حرکت یکضرب دسته 55 کیلوگرم به خاطر اینکه کادرفنی بی‌توجه به شرایط بدنی و رکوردی این وزنه‌بردار قبل از اعزام به تاشکند، طوری برای او رکورد ورودی در نظر گرفته بود که این وزنه‌بردار بتواند در گروه A مسابقات برای کسب احتمالی سکو و امتیاز بالاتر با رقبایش مصاف کند اما قانون استاندارد ثبت حداقل 20 کیلوگرم زیر رکورد ورودی برای اولین حرکت یکضرب او موجب شد تا پوپک بسامی که بدنش به گفته مشاور فنی تیم بانوان اصلاً برای رفتن زیر وزنه 71 کیلوگرم مهیا نبود، از پس این وزنه و انتخاب‌های بعدی کادرفنی برنیامده و با سه بار ناکامی در حرکت یکضرب از گردونه رقابت‌های آسیایی حذف شود!
مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی مردان و بانوان 2021 بزرگسالان آسیا از ابتدای هفته جاری (شنبه 28 فروردین ماه) به میزبانی تاشکند ازبکستان آغاز شد. برهمین اساس، پس از اعزام گروه نخست از کاروان وزنه‌برداری کشورمان به این دوره از رقابت‌ها روز گذشته پوپک بسامی اولین ملی‌پوش وزنه‌برداری کشورمان در دسته 55 کیلوگرم بود که روی تخته رفت. بسامی در گروه B دسته 55 کیلوگرم با سه وزنه‌بردار این گروه رقابت کرد و در نهایت در حرکت یکضرب ابتدا دو بار در مهار وزنه‌ 71 کیلوگرم ناکام بود و سپس یک بار هم وزنه 73 کیلوگرم را درانتخاب آخرش از دست داد تا نخستین ناکام و وزنه‌بردار اوتی ایران در تاشکند لقب بگیرد. بسامی از شش حرکت خود در یکضرب و دوضرب، فقط توانست وزنه 91 کیلویی در اولین حرکت دوضرب خود را به ثبت برساند. حالا باید منتظر ماند و دید که چه سرنوشتی در روزهای آتی برای نماینده‌های بعدی وزنه‌برداری ایران در تاشکند رخ می‌دهد.

Page Generated in 0.0055 sec