printlogo


کد خبر: 228015تاریخ: 1400/1/30 00:00
خبر کوتاه

 دعوت ۹ بسکتبالیست به دومین اردوی زنان
اسامی بازیکنان دعوت شده به دومین مرحله اردوی تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان جهت حضور در مسابقات انتخابی المپیک توکیو اعلام شد. دومین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان برای حضور در مسابقات انتخابی کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ از ۳۱ فروردین تا ۴ اردیبهشت ماه زیر نظر «نیکا بیک لیک لی» در سالن دخانیات تهران برگزار می‌شود.
دلارام وکیلی، کیمیا یزدیان، ساغر آجیلی، یاسمن محمدی، نسرین فلاح، زهرا عدالت‌کار، نگین رسولی‌پور، شادی عبدالوند و معصومه اسماعیل‌زاده بازیکنان دعوت شده به این اردو هستند. تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان دو مسابقه مهم انتخابی المپیک پیش رو دارد و باید شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک توکیو امتحان کند.
اولین رویداد ۵ تا ۹ خرداد سال جاری به میزبانی اتریش برگزار می‌شود که ۴۰ تیم (۲۰ تیم زنان و ۲۰ تیم مردان) از ۳۶ کشور حضور دارند و ۳ سهمیه (در هر بخش مردان و زنان) توزیع می‌شود. ایران در گروه B با ژاپن، اوکراین، ترکمنستان و استرالیا همگروه است. دومین مسابقه هم ۱۴ تا ۱۶ خرداد با حضور ۶ تیم به میزبانی مجارستان برگزار و یک سهمیه توزیع می‌شود.
 
 
80 میلیارد، هزینه اعزام به رویدادهای سال جاری
کمیته ملی المپیک برای سال جاری توانسته 166 میلیارد تومان بودجه دریافت کند که از این مبلغ حدود 50 میلیارد تومان سهم فدراسیون‌ها می‌شود. اعلام این عدد از سوی رضا صالحی امیری، این سؤال را به وجود می‌آورد که بقیه بودجه کمیته صرف چه بخش‌هایی می‌شود که کمیته ملی المپیک درباره بخشی از این مبلغ توضیح می‌دهد. به گفته مسئولان مربوطه، کمیته ملی المپیک در سال 1400 چندین رویداد ورزشی را در پیش دارد که حضور کاروان‌های ایران در این مسابقات مستلزم تأمین هزینه‌های ارزی و ریالی است.
در همین راستا کمیته ملی المپیک برآوردی از میزان هزینه‌ها در این رویدادها داشته که تقریباً معادل 80 میلیارد تومان است که از این میزان باید 2/ 2 تا 5/ 2 میلیون دلار (بین 55 تا 60 میلیارد تومان) در بخش ارزی هزینه شود.
هزینه‌های مربوط به تهیه بلیت و اعزام، اسکان، ترانزیت، پرداخت پاداش پای سکو به قهرمانان، حقوق ورزشکاران و مربیان و تغذیه بخشی از این هزینه‌ها است که توسط کمیته ملی المپیک تأمین می‌شود. بخش عمده این هزینه‌ها مربوط به حضور کاروان ایران در المپیک توکیو است که از اول مرداد ماه آغاز می‌شود.
 
 
برگزاری مراسم بدرقه کاروان المپیک پای پرچم عباس‌آباد
مراسم بدرقه کاروان المپیک توکیو، در مجموعه اراضی عباس‌آباد تهران برگزار می‌شود. امین عارف‌نیا، رئیس ستاد فرهنگی المپیک ۲۰۲۰ با تأیید این خبر گفت: «آیین بدرقه کاروان اعزامی به توکیو در مجاورت مرتفع‌ترین برج پرچم جمهوری اسلامی ایران در اراضی عباس‌آباد تهران برگزار می‌شود.» برای نخستین بار در تاریخ، بدرقه کاروان در فضای روباز انجام می‌شود. البته زمان دقیق این مراسم هنوز اعلام نشده اما در تیرماه برگزار می‌شود که شرایط کرونا نوع برگزاری این مراسم را تعیین می‌کند.
 
 
ادامه توقف در ساخت ساختمان فدراسیون دوچرخه سواری
کار ساخت ساختمان نیمه کاره فدراسیون دوچرخه سواری همچنان متوقف مانده است تا پیمانکار جدید این پروژه انتخاب شود. پروژه احداث ساختمان جدید فدراسیون دوچرخه سواری در مجموعه ورزشی آزادی از دی ماه سال گذشته به دلیل نبود پول و پایان قرارداد همکاری با پیمانکار متوقف شده و هنوز ادامه روند ساخت آن آغاز نشده است. این در حالی است که بخش اداری فدراسیون نیز از اوایل سال گذشته همچنان در کمپ تیم‌های ملی دوچرخه سواری مستقر است و چند اتاق را به بخش اداری اختصاص داده‌اند. مدتی پیش از سوی وزارت ورزش مبلغ یک میلیارد به فدراسیون کمک شد تا مجدداً احداث ساختمان از سر گرفته شود هر چند که به نظر می‌رسد برای اتمام آن هزینه بیشتری نیاز است.
حسین رشیدیان، دبیر فدراسیون دوچرخه سواری درباره ادامه روند ساخت این پروژه می‌گوید: «هنوز کار شروع نشده است. دو، سه نفر از پیمانکارانی که معرفی شده‌اند هفته گذشته از پروژه بازدید کردند و پیشنهادات خود را برای شروع کار ارائه دادند. در حال بررسی هستیم و هر کدام که قیمت پیشنهادی‌اش برای ما مناسب‌تر باشد انتخاب می‌کنیم و کار را شروع می‌کنیم.»
 

Page Generated in 0.0057 sec