printlogo


کد خبر: 228014تاریخ: 1400/1/30 00:00
سوژه

اسدی: تراکتور باید شارجه را شکست می‌داد
مرتضی اسدی کاپیتان پیشین تراکتور ایران معتقد است با توجه به اینکه سطح فوتبال ایران از امارات و دیگر کشورهای حوزه خلیج‌فارس بالاتر است انتظار می‌رفت تراکتور مقابل شارجه به پیروزی برسد: «انتظار می‌رفت تراکتور پس از تساوی مقابل پاختاکور در بازی با شارجه هم عملکرد بهتری داشته باشد و هم نتیجه بهتری کسب کند، اما متأسفانه هنوز بازیکنان این تیم با شرایط لیگ قهرمانان آسیا هماهنگ نشده‌اند و البته بسیاری از آنها تجربه حضور در این مسابقات را هم ندارند. از طرفی به نظر می‌رسد تفکرات رسول خطیبی تاکنون در تراکتور جا نیفتاده است. رسیدن به این عوامل هم نیاز به زمان دارد.» اسدی درباره احتمال صعود تراکتور از مرحله گروهی می‌گوید:‌ «تراکتور کار سختی پیش‌رو دارد. اگر این تیم در بازی اول خود سه امتیاز را به دست می‌آورد، اکنون وضعیت بهتری داشت اما هنوز هم چهار بازی دیگر باقی مانده و همه باید خوشبین باشیم با به نمایش گذاشتن بازی‌های قابل‌قبول‌تر بتواند از مرحله گروهی صعود کند. سطح فوتبال ایران از امارات و کشورهای حوزه خلیج‌فارس خیلی بالاتر است و انتظار داشتم این تیم مقابل شارجه به پیروزی برسد. این انتظار هم بیجا نیست چون سه تیم دیگر ایرانی تاکنون نتایج خوبی به دست آورده‌اند و تراکتور هم با توجه به پتانسیل خود می‌تواند اتفاق‌های بهتری را در ادامه مسابقات رقم بزند.» کاپیتان پیشین تراکتور درباره غیبت مسعود شجاعی در دو بازی تراکتور در لیگ قهرمانان توضیح می‌دهد: «دلیل این موضوع را نمی‌دانم. شاید مصدومیت و تفکرات کادر فنی تیم سبب شده شجاعی تاکنون یک دقیقه هم بازی نکرده باشد اما به نظر من بازیکنان باتجربه‌ای مثل او خیلی می‌توانند به تیم کمک کنند. بسیاری از بازیکنان فعلی تراکتور برای اولین‌بار در این مسابقات شرکت کرده‌ و بی‌تجربه هستند، به همین دلیل باید از نفرات باتجربه بیشتر استفاده کرد. تراکتور مقابل پاختاکور بازی 2 بر صفر برده را در کمتر از 15 دقیقه 3 بر 2 عقب افتاد و این مسائل فقط هم به بازیکن برنمی‌گردد و باید مدیریت کادر فنی هم خیلی کمک‌حال تیم باشد. آنها باید در لحظه بهترین تصمیم را بگیرند که در این دو بازی چنین اتفاقی نیفتاده است. امیدوارم با باتجربه‌تر شدن بازیکنان و تدابیر کادر فنی در ادامه مسابقات بازی‌های قابل‌قبول‌تر همراه با کسب نتایج خوب را از تراکتور ببینیم.»
 
 
AFC: تراکتور و شارجه به بن‌بست خوردند
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به تساوی تراکتور و شارجه در بازی دوم خود در لیگ قهرمانان واکنش نشان داد. شنبه‌شب گذشته در چارچوب بازی دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، تراکتور و شارجه به تساوی بدون گل رضایت دادند. AFC نوشت: «تراکتور پس از تساوی پرگل مقابل پاختاکور چشم به اولین پیروزی خود در آسیا مقابل شارجه داشت؛ تیمی که در اولین بازی خود از سد نیروی هوایی عراق گذشته بود و قصد داشت به صدرنشینی خود با پیروزی تداوم بخشد. اما این بازی به بن‌بست خورد و هیچ تیمی نتوانست در طول 90 دقیقه به دیگری گلزنی کند.»
کنفدراسیون فوتبال آسیا از خط دفاعی شارجه صحبت کرد که در طول 180 دقیقه در لیگ قهرمانان هیچ گلی دریافت نکرده است. در دیگر بازی گروه هم پاختاکور مقابل نیروی هوایی عراق به تساوی بدون گل رسید و باعث شد هفته دوم این گروه با تساوی به پایان برسد. در جدول گروه B شارجه با چهار امتیاز صدرنشین، تراکتور با دو امتیاز دوم،‌ پاختاکور با دو امتیاز سوم و نیروی هوایی عراق با یک امتیاز چهارم است. فرداشب تراکتور به مصاف نیروی هوایی عراق می‌رود تا اولین برد خطیبی در این رقابت به‌دست آید.
 
 
بیاتی‌نیا: 
دستیارانم باتجربه‌تر از من خواهند بود
محسن بیاتی‌نیا سرمربی موقت سایپا درباره انتخابش به‌عنوان سرمربی نارنجی‌پوشان می‌گوید: «چند ماهی است در بخش آکادمی و تیم‌های پایه در خدمت سایپا هستم. ابراهیم صادقی اسطوره این باشگاه بوده و سال‌ها برای سایپا زحمت کشیده است. پس از بازی آخرشان استعفانامه‌‌ای داد که بنا به هر دلیلی مورد قبول قرار گرفت. با صحبت‌های انجام‌شده، به من پیشنهاد دادند با حفظ سمت آماده‌سازی تیم را بر عهده بگیرم. خوشحالم از اینکه وقتی وارد مجموعه بزرگسالان سایپا شدم، دیدم جوان‌های زیادی دارد. شاید تنها دو، سه نفر از بچه‌ها بالای 30 سال باشند اما سایرین پایین‌تر از این سن دارند و تیمی است که می‌تواند جایگاه خوبی به دست آورد.» بیاتی‌نیا درباره اینکه آیا تا پایان فصل در کنار تیم خواهد بود؟ توضیح می‌دهد: «در کنار سایپا خواهم بود. سایپا هم متعلق به همه ماست و همه دست به دست هم دادیم تا از این شرایط بیرون بیاید. صحبت و حرف و حدیث زیاد است اما با این مجموعه همکاری کرده و تا جایی که بتوانم زحمت می‌کشم. تا جایی که بتوانم کمک می‌کنم و اگر نبودم، هرجا باشم به سایپا کمک خواهم کرد. متأسفانه بعد از جدایی صادقی،‌ دوستانی که همکار او بودند استعفا کردند. ان‌شاءالله در روزهای آینده همکاران خود را انتخاب خواهم کرد. با برخی مربیان جلسه گذاشتیم. می‌خواهم افرادی را انتخاب کنم که تجربه بیشتری از من دارند.»
 

Page Generated in 0.0049 sec