printlogo


کد خبر: 228009تاریخ: 1400/1/30 00:00
هفته بیست‌و‌یکم لیگ یک
فینال اول

هفته بیست‌و‌یکم لیگ یک امروز و فردا در حالی پیگیری می‌شود که بیشتر اتفاقات و حواشی آن پیرامون درگذشت نادر دست‌نشان سرمربی رایکای بابل است. تنها بازی فردا تقابل رایکا با قشقایی شیراز خواهد بود که تیم بابلی به احترام سرمربی فقیدش سیاه‌پوش می‌شود. اما امروز مهم‌ترین و حساس‌ترین بازی در شیراز برگزار خواهد شد؛ جایی که فجرسپاسی با ۱۰ هفته شکست‌ناپذیری، از مس کرمان پذیرایی می‌کند. فاصله دو تیم بالای جدول چهار امتیاز است. اگر مس برنده از زمین خارج شود این اختلاف را به عدد هفت می‌رساند که شرایطش فوق‌العاده خوب می‌شود، اما اگر فجر سه امتیاز را در شیراز نگه دارد، آن وقت بازی‌های لیگ در ادامه برای مدعیان حساس‌تر خواهد شد. در این میان استقلال خوزستان ۳۴ امتیازی هم که دربی اهواز را با هم‌نام ملاثانی‌اش برگزار می‌کند، چشم به بازی شیراز دارد. شاید مساوی در آن بازی برای‌شان بهترین نتیجه باشد تا در صورت پیروزی‌شان به یکی، دو امتیازی صدرنشین برسند. البته استقلال ملاثانی هفته گذشته در خانه مقابل خیبر شکست خورد و حالا به فکر جبران آن شکست است.
اما بادران که آرمان‌گهر سیرجان را در بازی قبلی با دو گل شکست داده امروز برای کمتر کردن فاصله‌اش با مدعیان باید از شهرداری آستارا امتیاز بگیرد؛ تیمی که بعد از جدایی پایان رأفت و کادر فنی‌اش، شرایط سختی را تجربه می‌کند. تقابل آنها هم می‌تواند یکی از مهم‌ترین بازی‌های این هفته باشد که مساوی‌اش به درد هیچ‌کدام‌شان نمی‌خورد. آرمان‌گهر هم میزبان ملوانی است که هفته گذشته رایکا را با یک گل در انزلی شکست داده است. هوادار هم بعد از تساوی مقابل قشقایی با خوشه‌طلایی روبه‌رو می‌شود. تیم شهر ساوه در میانه جدول قرار دارد اما رضا عنایتی و شاگردانش برای بازگشت به جمع مدعیان آن هم در خانه، فقط دنبال سه امتیاز هستند. تیم قعرنشین نود ارومیه هم باید در بوشهر به مصاف شاهین برود. برای آنها تساوی هم می‌تواند نتیجه خوبی باشد اما شاهینی‌ها که همچنان خودشان را یکی از مدعیان صعود می‌دانند فقط به سه امتیاز بازی فکر می‌کنند. بازی گل‌ریحان البرز و چوکای تالش هم در نوع خود جالب است. اولی دو هفته پیش سرمربی‌اش را برکنار کرد و چوکا هم بعد از باخت خانگی هفته گذشته مقابل استقلال خوزستان با استعفای علی لطیفی موافقت کرد. این بازی شش امتیازی تیم‌های ته‌جدولی است و کسب امتیاز کاملش می‌تواند برای تیم برنده تا حدود زیادی امیدهایش را برای بقا زنده نگه دارد.
تیم خیبر خرم‌آباد هم که پس از مدت‌ها دو هفته‌ای است که روی نوار موفقیت گام می‌بردارد و دو پیروزی متوالی را به دست آورده و همین شش امتیاز آنها را تا رده دهم جدول بالا کشیده، میزبان پارس‌جنوبی جم است. پارسی‌ها هفته قبل گل‌ریحان را ۳ بر یک شکست دادند. برای میزبان سه امتیاز بازی اهمیت زیادی دارد تا بتواند حاشیه امنیت مناسبی برای خودشان ایجاد کنند.
 
دوشنبه 30/1/1400
آرمان‌گهر سیرجان ملوان بندر انزلی
ساعت ۱۹:۴۵
داور: مسعود حقیقی؛ کمک‌ها: بهزاد پناهی، عباس سعادت
 
فجرسپاسی شیراز مس کرمان، ساعت ۲۰:۰۰
داور: امیر ایار؛ کمک‌ها: سجاد نجفی‌نژاد، علی معصومی
 
شاهین بوشهر نود ارومیه
ساعت ۲۰:۰۰
داور: مجتبی افرا؛ کمک‌ها: سیاوش باقرنژاد، شهرخ دانشور
 
هوادار تهران خوشه‌طلایی ساوه
 ساعت ۲۰:۱۵
داور: حسین زیاری؛ کمک‌ها: مرتضی سلمان‌نژاد، احد طوسی
 
شهرداری آستارا بادران تهران
 ساعت ۲۰:۱۵
داور: مهدی جبرئیلی؛ کمک‌ها: حمیدرضا کنعانی، علیرضا شهری 
 
گل‌ریحان البرز چوکای تالش
ساعت ۲۰:۱۵
داور: معین ایزدی؛ کمک‌ها: پوریا زحمتی، ابراهیم امتنانی 
 
خیبر خرم‌آباد پارس‌جنوبی جم
ساعت ۲۰:۱۵
داور: محمدعلی صلاحی؛ کمک‌ها: ولی کاوسی، محسن حکیم
 
استقلال خوزستان استقلال ملاثانی
 ساعت ۲۰:۱۵
داور: مهدی سیدعلی؛ کمک‌ها: جلیل شعرانی، علی احمدی
 
سه‌شنبه ۳۱/۱/۱۴۰۰
رایکای بابل قشقایی شیراز
 ساعت ۲۰:۰۰
داور: فرزاد منصوری؛ کمک‌ها: هیمن نوربخش، ساسان مصری

Page Generated in 0.0046 sec