printlogo


کد خبر: 227382تاریخ: 1400/1/18 00:00
دردسر شیرین یحیی؛ کدام 18 بازیکن در لیست باشند
شجاعی، شریفی و مهدی‌خانی به نیمکت هم نمی‌رسند؟

گزارش
محمدقراگزلو    
 
پرسپولیس شاید نه به اندازه سپاهان اما قطعاً به عنوان یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های فعلی لیگ برتر شناخته می‌شود و حتماً در جدول رده‌بندی این آیتم یکی از سه تیم برتر مسابقات است.
شاید درنیم فصل نخست و به جهت کمبود مهاجم شاخص نمی‌شد روی پرسپولیس به عنوان تیمی پرمهره انگشت گذاشت اما با اضافه شدن بازیکنانی مثل مهدی ترابی، شهریار مغانلو و عیسی آل‌کثیر اوضاع خط حمله این تیم سر و سامان یافت و حالا پرسپولیس به اندازه کافی مهاجم دارد.
در عین حال با اضافه شدن فرشاد فرجی به عنوان سومین خرید نیم فصل حالا شرایط نیمکت پرسپولیس هم بهتر شده هر چند یادمان نرود بازیکنانی مثل احسان حسینی، سعید حسین‌پور و محمد انصاری از جمع سرخ‌ها جدا شدند.
با این حال در آستانه بازی با نساجی و پیش از رفتن به هند برای مسابقات لیگ قهرمانان یحیی تمام بازیکنانش را در اختیار دارد و ترافیک بازیکن بخصوص در فاز حمله باعث شده کار سختی برای چیدن ترکیب اصلی تیمش در این بازی‌های مهم داشته باشد.
در مصاف با نفت مسجدسلیمان که خریدهای زمستانی به تیم تزریق شده بودند پرسپولیس هنوز عیسی آل کثیر را در اختیار نداشت و مقابل پدیده سیامک نعمتی محروم بود اما برای بازی فردا با نساجی کادر فنی تمام بازیکنانش را در اختیار دارد و خبری از مصدوم و محروم نیست.
 
سرگیجه برای 6 نفر جلوی زمین
از آنجایی که تکلیف خط دفاع و دروازه روشن است و ترکیب 5 نفر عقب زمین بعید است تکان بخورد آنچه مورد ابهام قرار گرفته ارنج 6 نفر جلوی زمین شامل چهار هافبک و دو مهاجم است که انتخاب گزینه‌های نهایی از جمع بازیکان فعلی کار دشواری به نظر می‌رسد.
اگر تصور کنیم بعد از استراحتی که کادر فنی به احمد نوراللهی و وحید امیری دو ملی‌پوش تیم در مشهد داد، آنها را به ارنج اصلی برگرداند احتمالاً کمال کامیابی‌نیا و احسان پهلوان از ارنج خارج خواهند شد ضمن اینکه بعید است سیامک نعمتی هم شانس بازی کردن در ارنج اولیه را داشته باشد.
در واقع محتمل‌ترین ارنج برای ترکیب چهار نفره خط میانی حضور وحید امیری در سمت چپ و مهدی ترابی در سمت راست است که از سوی میلاد سرلک و احمد نوراللهی در میانه میدان حمایت می‌شوند. برای خط حمله محتمل‌ترین ترکیب استفاده دوباره از زوج عالیشاه – مغانلو است که البته در مشهد جواب نداد؛ مغانلو در آن مسابقه گرفتار یارگیری مدافعان حریف شد و عالیشاه که از دروازه دور بود یکی دو موقعیت خوب را از دست داد.
در عین حال اگر قرار باشد این زوج در خط حمله به میدان بروند عیسی آل‌کثیر باز هم باید بازی را از روی نیمکت شروع کند و برای حضور در میدان و اولین بازی با پیراهن پرسپولیس در ورزشگاه آزادی بی‌تابی کند هر چند با غیبت تماشاگران دز این بی‌تابی کاسته خواهد شد.
چنانچه عیسی در ترکیب باشد برای اولین بار از زوج امیدوار کننده خط حمله رونمایی خواهد شد و دو گلزن برتر فصل قبل لیگ برتر در نوک پیکان تهاجمی تیم قرار خواهند گرفت و برای بازی‌های لیگ قهرمانان تست می‌شوند.
 
تکلیف لیست ذخیره‌ها چه می‌شود؟
اما با ارنج یازده نفره‌ای که ابتدا درباره‌اش صحبت شد ترکیب نیمکت پرسپولیس حسابی سنگین خواهد شد و غیر از رادوشویچ بازیکنانی مثل احسان پهلوان، سیامک نعمتی، کمال کامیابی‌نیا، مهدی عبدی، عیسی آل کثیر، محمد شریفی، علی شجاعی و مهدی مهدی‌خانی در لیست ذخیره‌ها قرار خواهند گرفت. در عین حال چنانچه شرایط فرشاد فرجی برای بازگشت به لیست اوکی شود و مسأله تست دوم او به گونه‌ای باشد که مجوز حضورش در لیست را بدهند پرسپولیس ده بازیکن دیگر در اختیار خواهد داشت و حداقل نام دو بازیکن باید از لیست بیرون بیاید. از آنجایی که مدافعی در لیست ذخیره‌ها نیست فرجی در صورت اوکی کادر پزکشی حتماً در لیست قرار خواهد گرفت - هر چند کمال کامیابی‌نیا و سیامک نعمتی قابلیت حضور در دفاع میانی را دارند – که در این صورت احتمال بیرون ماندن مهدی‌خانی، شجاعی یا شریفی از لیست بیشتر از بقیه به نظر می‌رسد.
از سوی دیگر آنچه در مورد نیمکت نشینان پرسپولیس جالب است اینکه هیچ بازیکن جوانی دیگر روی نیمکت دیده نمی‌شود و جوان‌ترین بازیکن مهدی عبدی خواهد بود که 22 سال و چهار ماه سن دارد هر چند اگر محمد شریفی در لیست باشد این عنوان به او خواهد رسید چرا که حدود دو هفته است که شمع 21 سالگی را فوت کرده.
 
نیمکتی خالی از بازیکن جوان
در نیم فصل نخست معمولاً گلر جوان تیم امیرمحمد یوسفی، احسان محمد حسینی، سعید حسین پور و بعضاً سینا مهدوی مدافع چپ تیم در لیست ذخیره‌ها قرار می‌گرفتند اما حالا خبری از آنها نیست و جوان‌ترین بازیکنان تیم غیر از یکی (مهدی عبدی) بقیه جوان‌ترها یعنی شجاعی، شریفی و مهدی خانی که البته خیلی هم جوان نیستند باید از لیست بازی بیرون بروند.
در واقع حالا انتخاب لیست 18 نفره برای یحیی گل محمدی و کادرش یکی از دشوارترین امور مربوط به آنهاست چرا که بازیکنان جوان و بی‌تجربه زیادی در کادر نفرات تیم حضور ندارند و تقریباً همه نفرات داعیه حضور در ترکیب را دارند اما حتی سه چهار نفرشان به لیست بازی فردا و بازی‌های بعدی لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا نخواهند رسید.
البته اگر پرسپولیس بازیکنانی با سن جوانان در اختیار داشت می‌توانست لیست بازی‌های لیگ برتری‌اش را با 20 نفر ببندد اما در بازی با پدیده لیست 19 نفره داد که حالا با اضافه شدن سیامک نعمتی و احتمالاً فرشاد فرجی مجبور است دو بازیکن را بیرون بگذارد که احتمالاً این انتخاب از بین مهدی مهدی‌خانی، علی شجاعی و محمد شریفی خواهد بود و دو نفر از این جمع حتی به نیمکت بازی با نساجی نخواهند رسید و شرایط برایشان سخت‌تر از قبل می‌شود.
 

Page Generated in 0.0051 sec