printlogo


کد خبر: 227381تاریخ: 1400/1/18 00:00
امروز حریف اول پرسپولیس در هند مشخص می‌شود
کادر فنی منتظر الوحده

در فاصله حدود یک هفته تا نخستین بازی آسیایی پرسپولیس کادر فنی این تیم اطلاعاتی از حریفان همگروهی خود جمع آوری کرده‌اند اما نخستین حریف سرخ‌ها تیمی است که از پلی‌آف می‌آید. امروز مسابقه پلی آف گروه E بین دو تیم الوحده امارات و الزورا عراق در ورزشگاه آل نهیان امارات برگزار خواهد شد و کادر فنی پرسپولیس احتمال می‌دهد که تیم اماراتی به مرحله گروهی برسد.
 
الزورا و تنها یک باخت در ده بازی اخیر
الزورا که حدود 25 سال قبل در جام باشگاه‌های آسیا دو بار مقابل پرسپولیس قرار گرفت در حال حاضر و در پایان هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر عراق که با حضور 20 تیم انجام می‌شود، با 48 امتیاز بعد از نیروی هوایی عراق (59 امتیاز) و پلیس عراق (49 امتیاز) در مکان سوم جدول قرار دارد. آنها در 26 مسابقه، 30 گل زده‌اند و تنها 13 گل دریافت کرده‌اند.
در آخرین بازی این تیم که هفته گذشته انجام شد، الزورا مقابل نفت بصره به پیروزی دو بر صفر دست پیدا کرد و 4 پیروزی، 5 تساوی و یک شکست حاصل کار این تیم در ده بازی اخیر بوده است.
الزورا در سال 1969 با نام المواصلات تأسیس شد و نام آن در سال 1972 به الزورا تغییر کرد. این تیم در بغداد مستقر است و اسب بالدار نشان و نماد این باشگاه به حساب می‌آید. مدیریت این باشگاه هم در حال حاضر در اختیار فلاح حسن جاسم، بازیکن نامدار و پیشین فوتبال عراق است.
آنها در اولین روزهای سال 2021، راضی شنیشل سرمربی اسبق تیم ملی عراق را به خدمت گرفتند که بعد از این تغییر سه پیروزی توأم با کلین شیت به وضعیت‌شان در جدول لیگ برتر عراق سر و سامان داد.
 
تن کاته با خاطره سوپرمن ایرانی می‌آید
الوحده امارات که اخیراً سرمربی خود را به دلیل نتایج ضعیف تغییر داد، در 10 مسابقه اخیر خود به 4 پیروزی، دو شکست و 4 تساوی دست پیدا کرده است. الوحده در روز معرفی هنک تن کاته، سرمربی هلندی و 68 ساله خود الظفره را با سه گل مغلوب کرد که البته بیشتر حاصل عملکرد ووک رازوویچ صرب و برکنار شده بود. پیرورزی دو بر صفر مقابل الجزیره صدرنشین و شکست یک بر صفر از الاتحاد کلبا نتایج الوحده در بازی‌های بعدی بود. الوحده در حال حاضر با 35 امتیاز از 23 بازی در رده هفتم جدول قرار دارد. 41 گل زده و 25 گل خورده حاصل عملکرد الوحده در این رقابت‌ها تاکنون بوده است.
گفتنی است تن کاته دستیار سابق فرانک رایکارد در بارسلونا که سرمربی فعلی الوحده به حساب می‌آید در سال 97 به عنوان سرمربی الجزیره امارات در مرحله یک هشتم پایانی مقابل پرسپولیس قرار گرفته بود.
او قبل از بازی برگشت در حالی که پیروزی 3 بر 2 در خانه را اندوخته تیمش می‌دید، در کنفرانس خبری قبل از بازی گفته بود: «من از اروپا آمده‌ام و وقت کشی در خونم نیست» که آن زمان وقتی این حرفش به برانکو منتقل شد، پروفسور لبخند زد.
همچنین وقتی درباره سیدجلال از او پرسیدند تن کاته گفت مگر این بازیکن سوپرمن است که در نهایت گل دقیقه 90 همین سوپرمن ایرانی باعث حذف تیمش و صعود پرسپولیس شد.
 
الریان در فاصله بیست امتیازی السد
الریان قطر دیگرحریف پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 که اتفاقاً مهم‌ترین و قدرتمندترین حریف سرخ‌ها در این گروه به شمار می‌آید قبل از سفر به هند، دو بازی دیگر در چارچوب دیدارهای لیگ ستارگان قطر انجام خواهد داد.
الریان بعد از چهار پیروزی در لیگ ستارگان و جام ستارگان، در دو بازی اخیر خود شکست خورده است. آنها در فینال جام ستارگان مقابل السیلیه با نتیجه 2 بر صفر شکست خوردند و در بازی هفته بیستم لیگ ستارگان قطر نیز 3 بر 2 مقابل ‌ام‌صلال مغلوب شدند.
الریان در حال حاضر با 34 امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد و دیشب مقابل السدی قرار گرفت که با 20 امتیاز اختلاف نسبت به آنها صدرنشین است.
همچنین طبق برنامه لیگ ستارگان قطر، الریان باید به فاصله سه روز در 20 فروردین نیز مقابل الخور به میدان برود.
این تیم قطری که در فصل 2017 لیگ قهرمانان آسیا هم با پرسپولیس همگروه بود جدا از اینکه هدایتش را به لوران بلان فرانسوی سپرده بازیکنانی مثل شجاع خلیل‌زاده، یاسین براهیمی، گابریل مرکادو، فرانک کوم و یوها بولی دارد که البته از بین نفرات غیر از شجاع که سهمیه آسیایی‌شان است یک نفر از لیست لیگ قهرمانان الریان خط خواهد خورد.

Page Generated in 0.0062 sec