printlogo


کد خبر: 227377تاریخ: 1400/1/18 00:00
ادامه دفاعیه‌های خورشیدی از انتخابش به عنوان سرپرست
قرعه کار به نام من دیوانه زدند!

 انتخاب مجتبی خورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی یا مدیرفنی تیم ملی، در همان روز اول، واکنش منتقدان را به همراه داشت. او البته همان دوشنبه در دفاع از خود گفت که انتخاب او جفا در حق تیم ملی نبوده است و به نشانه تسلیم مقابل منتقدان تأکید کرده بود که بهترین انتخاب برای این سمت نبوده است.
این اما کافی نیست و طبیعی است که انتخاب او همچنان انتقادهایی را در پی داشته باشد. نکته جالب اما مصاحبه دیگری است که خورشیدی در دفاع از خود بیان کرده و با مطرح کردن رزومه کاری خود که شامل «حضور در تیم جوانان پرسپولیس، نوجوانان راه‌آهن و بزرگسالان ژاندارمری» است سعی دارد انتخابش را موجه جلوه کند.
او حتی تأکید کرده که جزو اولین کسانی بوده که در فوتبال ایران مدرک مربیگری گرفته است و آخرین برگ برنده در رزومه کاری‌اش را با اشاره به فعالیت یک سال و نیمه‌اش در کنار کاظم اولیایی در مدیریت باشگاه استقلال در سال 75 رو کرده است!
موضوعی که کاظم اولیایی درباره آن گفته است: «زمانی که من در باشگاه استقلال بودم خورشیدی به ما کمک می‌کرد و حتی برای ما برنامه نوشت. یادم است او به عنوان معاون اجرایی یا در یک سمت دیگر مشغول به فعالیت بود، هر چند او را برای مباحث فنی آورده بودیم اما اینکه دقیق بگویم او چه مدت در باشگاه استقلال حضور داشته را باید از همکارانم سؤال کنم.»
موضوع مهمی که درباره سرپرست تیم ملی مطرح می‌شود، تجربه کار بین‌المللی است که در رقابت‌های جام جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است. خورشیدی در این رابطه می‌گوید: «زبان من خوب است و می‌توانم خوب صحبت کنم. کسی که می‌خواهد پستی را در این سطح بگیرد باید تجربه، تحصیلات و جوانی داشته باشد. یک زمانی سرپرست تیم ملی را با 70 سال سن انتخاب می‌کردند اگر چه آن عزیزان همه به گردن ما حق دارند ولی سرپرستی نیاز به جوانی دارد. الان تحصیلات من مرتبط است و دانشجوی فوق لیسانس تربیت بدنی هستم. آیا سرپرستان دیگر که با تیم‌هایشان به خارج اعزام می‌شوند تجربه بین‌الملی دارند؟ الان کارها تعریف شده و فیفا اعلام می‌کند که تیم‌ها چه زمانی باید چه کاری انجام بدهند و همه طبق همان قوانین فیفا عمل می‌کنند. مطمئناً ما اجازه نمی‌دهیم مشکلی به وجود بیاید.»
خورشیدی در خصوص اینکه آیا اگر خودش رئیس فدراسیون بود فردی به نام خورشیدی را سرپرست تیم ملی می‌کرد یا خیر، می‌گوید: «می گویند ما لابی کرده‌ایم، وقتی از فدراسیون با من تماس گرفتند و به آنجا رفتم مسائلی را دیدم که قبل از این در دوران مدیریتی گذشته ندیدم. فدراسیون در انتخاباتش بسیار بسیار حساس است و آنها فیلترهای زیادی را برای انتخاب گذاشتند. به غیر من 5-6 گزینه دیگر هم بودند و به قول شاعر قرعه کار به نام من دیوانه زدند.»
سرپرست جدید تیم ملی تأکید می‌کند: «یکی از رسانه‌ها نوشته بود آیا خورشیدی می‌تواند با سردار آزمون مدارا کند اما قرار نیست من به سردار آزمون بگویم که پاس تو در بدهد یا مثلاً فلان کار تاکتیکی را انجام بدهد. شرح وظایف من مشخص است. گوشی تلفن من همیشه باز است و همیشه هر نقدی را می‌شنوم. هر کسی قصد کمک به تیم ملی دارد با کمال میل می‌پذیرم.»
اما اینکه او دلیل نقد به انتخابش را کوبیدن فدراسیون بداند و خود را قربانی خصومت شخصی عده‌ای با مسئولان فعلی فدراسیون فوتبال معرفی کند، موضوعی است که چندان با منطق جور در نمی‌آید. چنانکه می‌گوید: «یک عده می‌خواهند فدراسیون را بکوبند به خورشیدی گیر می‌دهند. الان هر فردی انتخاب شود یک ایراد می‌گیرند.»
کاظم اولیایی که در راستای صحبت‌های خورشیدی پایش به این بحث کشیده شده است با کنایه‌ای به بی‌خبری اعضای هیأت رئیسه و کمیته فنی از این تصمیم، درباره انتخاب سرپرست جدید می‌گوید: «‌قبل از این انتخاب‌ها همه چیز باید در هیأت رئیسه مطرح و روی آن بحث و جدل شود. در نهایت اعضا به یک جمع‌بندی می‌رسند و اگر هم انتخابی صورت بگیرد، صدای ناهمگون از هیأت رئیسه خارج نخواهد شد اما اینگونه فردی مثل مجتبی خورشیدی توسط دوستان نصیحت و توسط دشمنان مورد تهاجم قرار می‌گیرد. همه صحبت من این است که کارها باید تحت اساسنامه فدراسیون پیش برود. به عنوان یک شهروند از مسئولان فدراسیون فوتبال می‌خواهم که منافع عمومی را در نظر بگیرند چون فوتبال به منافع عمومی مردم گره خورده و حتماً باید در تصمیم‌گیری‌هایشان از پیشکسوتان کاربلد نظرسنجی داشته باشند.»

Page Generated in 0.0068 sec