printlogo


کد خبر: 227375تاریخ: 1400/1/18 00:00
خبر و مصاحبه

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی:
لیگ برتر فوتبال تعطیل نمی‌شود
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی از پیگیری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال خبر داد. غلامرضا نوروزی، درباره برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با توجه به قرمز شدن برخی استان‌ها از جمله تهران تأکید کرد: «مسابقات لیگ برتر و اردوهای تیم‌های ملی، در هر شرایطی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و تعطیل نخواهد شد.»
او در این باره که هیأت فوتبال تهران دوشنبه شب، مسابقات فوتبال در تهران را در اطلاعیه‌ای رسمی تعطیل کرده است، توضیح داد: «آنها می‌توانند چنین کاری انجام دهند.»
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال و مسابقات فوتسال تعطیل شوند یا خیر، گفت: «این مسأله در اختیار ستاد مقابله با کرونا است و آنها می‌توانند در این باره تصمیم بگیرند. وزارت بهداشت از ابتدای کرونا مجوز برگزاری لیگ برتر را صادر کرده است.»
 
 
عزیزی خادم دلایل این انتخاب را بهتر از همه می‌داند
افشاریان: خورشیدی را نمی‌شناسم!
انتخاب مجتبی خورشیدی برای مدیریت فنی یا سرپرستی تیم ملی فوتبال، از روز دوشنبه تا کنون واکنش‌های زیادی را در پی داشته است. تعجب و غافلگیری ناشی از این اتفاق اما فقط محدود به جامعه فوتبال و کارشناسان این حوزه نیست. اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال هم از این انتخاب غافلگیر شده‌اند و برخی از آنها مثل خداداد افشاریان اعلام کرده‌اند که تا کنون نام شخصی به نام خورشیدی را هم نشنیده بودند.
افشاریان، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره انتخاب بحث‌برانگیز مجتبی خورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی فوتبال ایران گفت: «من ایشان را نمی‌شناسم!»
او به خبر انتخاب خورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی فوتبال ایران، این‌طور واکنش نشان داد: «این موضوع را می‌دانم ولی من برای اولین بار اسم او را شنیدم. این انتخاب توسط آقای عزیزی خادم صورت گرفته و خودش دلایل این انتخاب را بهتر می‌داند. حتماً رئیس فدراسیون قابلیت‌هایی را در آقای خورشیدی دیده که این انتخاب را انجام داده است.»
عضو هیأت رئیسه فدراسیون در پاسخ به این سؤال که آیا در خصوص این انتخاب مشورتی با اعضای هیأت رئیسه صورت گرفته یا خیر، تأکید کرد: «من هنوز آقای عزیزی خادم را ندیدم که در این زمینه با او صحبت کنم.»
 
 
مخالفت AFC با درخواست نامتعارف سعودی‌ها در لیگ قهرمانان
هیچ تیمی حق خروج از قرنطینه را ندارد
کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) خواهان قرنطینه کامل تیم‌های میزبان دیدارهای مرحله گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان شد.
به نقل از روزنامه الریاضیه عربستان، AFC از تیم‌های الهلال، الاهلی و النصر به عنوان میزبان‌های دیدارهای متمرکز مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا خواسته تا از شنبه آینده به جای اقامت در مرکز تمرینی خود در هتل‌های مشخص شده رقابت‌ها مستقر شوند.
این 3 باشگاه سعودی میزبان درخواست امتیاز ویژه کردند و خواستار این شدند تا در دوران مسابقات تیم‌ها و بازیکنانشان بتوانند در اوقات آزاد از هتل و قرنطینه خارج شوند.
کنفدراسیون فوتبال آسیا با این درخواست نامتعارف سعودی‌ها مخالفت کرد و اعلام کرد باید تمام تیم‌ها در قرنطینه کامل باشند و در جریان مسابقات حق خروج از هتل اقامتگاه خود را ندارد و تنها می‌توانند هتل را به مقصد زمین بازی یا تمرین ترک کنند.
مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از 25 فروردین آغاز می‌شود. الاهلی میزبان گروه استقلال است. فولاد در صورت برد مقابل العین امارات به گروه النصر صعود می‌کند و باید در ریاض بازی کند. تیم‌های تراکتور و پرسپولیس هم به ترتیب باید برای انجام بازی‌های خود در این رقابت‌ها به کشورهای امارات و هند سفر کنند.
بر اساس این گزارش، این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا در چارچوب اقدام‌های پیشگیرانه شیوع ویروس کرونا برای میزبان‌های دیدارهای متمرکز مرحله گروهی لیگ قهرمانان گرفته شده است. به ویژه اینکه تیم‌های عربستانی دارای سوابقی در این مورد هستند. البته تیم‌های الهلال، الاهلی و النصر در حال رایزنی با AFC جهت خروج بازیکنان از محل اردو در زمان‌های آزاد هستند.
 
 

Page Generated in 0.0047 sec