printlogo


کد خبر: 227374تاریخ: 1400/1/18 00:00
ترومای شکست
درس بزرگ «بیگ سم»

سامان موحدی راد
 
اولین هفته بعد از تعطیلات طولانی بازی‌های ملی با یک پیروزی غیرمنتظره برای سم آلردایس و شاگردانش همراه شد. آنها که سه هفته قبلش را با شکست برابر اورتون و پالاس و تساوی برابر نیوکاسل پشت سر گذاشته بودند به یکباره در برابر تیم توخل نمایش متفاوتی داشتند. آنها با پنج گل شاگردان توماس توخل را تنبیه کردند تا اولین شکست توخل با چلسی یکی از سنگین‌‎‌ترین‌های آن باشد و فصل بد را برای چلسی بدتر هم بکند. این در حالیست که آنها در این هفته از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به مصاف پورتو هم بروند و چنین شکستی احتمالاً روحیه آنها را هم تضعیف کرده است.
گرچه شکست چلسی در دیدار با وست برومویچ را می‌توان به حرکت تیاگو سیلوا و اخراجش در نیمه نخست نسبت داد یا بازی‌های ملی و تأثیرش در خستگی بازیکنان را بهانه آورد اما همه اینها دلیلی بر شکست سنگین با پنج گل برابر تیمی که در نیمه پایینی جدول حضور دارد، نیست. وست برومویچ در یکی از مهم‌ترین مقاطع فصل یکی از بهترین و روحیه بخش‌ترین پیروزی‌ها را کسب کرد. آنها یکی از کاندیداهای سقوط هستند و همانطور که گفتیم در چند بازی اخیر مثل بسیاری دیگر از بازی‌های این فصل امتیازات زیادی از دست دادند. برای همین بیگ سم که مربی با تجربه‌ای در لیگ برتر است از فرصت تعطیلات طولانی بازی‌های ملی استفاده کرد تا در مهم‌ترین مقطع فصل برای تیمش جلوی سقوط آن را بگیرد. آنها با انگیزه فراوان به این بازی آمدند و با زدن پنج گل به یکی از متمول‌ترین تیم‌های لیگ برتر روحیه از دست رفته‌شان را احیا کردند تا امیدشان برای باقی ماندن در لیگ برتر افزایش پیدا کند. حالا اگر آنها در دوشنبه آینده از پس ساوتهمپتون برآیند، می‌توانند امیدوار باشند که از منطقه سقوط خارج شده‌اند. این اتفاق حاصل سال‌ها حضور و تجربه سم ‌آلردایس در سطح اول فوتبال انگلستان است. اینکه بدانی تیمی در سطح وست بروم هم در چه زمانی به برد روحیه بخش احتیاج دارد و اندک فرصت‌های احیای تیمت را از دست ندهی. همان چیزی که توخل از پسش برنیامد و در آستانه دیدار مهم تیمش در لیگ قهرمانان اروپا روحیه تیمش را تضعیف شده می‌بیند.
شکست چلسی البته خبر خوبی هم برای لیورپول، وستهم، تاتنهام و اورتون است. از آنجایی که منچستر سیتی با فاصله‌ای که از سایرین گرفته تقریباً شانس اول قهرمانی است پس سایر تیم‌ها برای حضور در جمع چهار تیم بالای جدول و کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا تلاش می‌کنند و از این جهت شکست چلسی که با توخل احیا شده بود برای‌شان از اهمیت بالایی برخوردار است. چلسی با از دست دادن لیگ شاید تنها به رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا فکر می‌کند. جایی که قرعه خوبی هم دارد و می‌تواند به صعود فکر کند اگر از پس ترومای بعد از شکست برآید.
 

Page Generated in 0.0056 sec