printlogo


کد خبر: 227367تاریخ: 1400/1/18 00:00
توپخانه ویران شده
منگنـــه آلمانـــی
بازیکنی که نقش محوری در نقشه‌های کلوپ را در تمامی طول ۹۰ دقیقه ایفا کرد، کسی نبود جز جیمز میلنر؛ حتی اگر دو گل از سه گل بازی به‌ نام کس دیگری ثبت شده باشد. تأثیرگذاری میلنر را می‌شد در همه‌ جای زمین مسابقه حس کرد

سام ستارزاده
 
در یکی، دو فصل اخیر فوتبال جزیره، میکل آرتتا یکی از گربه سیاه‌های یورگن کلوپ به شمار می‌رفت؛ سرمربی‌ای که همین فصل با توپچی‌های لندن رؤیای قهرمانی جام اتحادیه و کارابائو کاپ را از لیورپول دزدید و در چهار تقابل رودررو با آقای معمولی، تنها یک بار مچش نخوابیده بود. با این وجود، به زیر کشیدن قرمزهای شمال لندن در عصر شنبه برای قرمزهای بندر مرسی‌ساید کار چندان چالش‌برانگیزی نبود. لیورپولی‌هایی که به هالووی لندن سفر کرده‌ بودند، چنان بازی یک‌طرفه‌ای مقابل آرسنال ارائه دادند که گویا در آنفیلد پرونده سهمیه رقیبشان را زیر فشار منگنه آلمانی خود می‌بستند.
پرس بالای شجاعانه لک‌لک‌ها، انتخاب پرریسک کلوپ بود که جواب داد. به‌خصوص در نیمه دوم بازی، چهار مهره دفاعی آرسنال از یک‌سوم خودی توسط مانه، فیرمینو، تیاگو و صلاح مورد پرس قرار می‌گرفتند و حتی سدریک سوارس و کالوم چمبرز که دفاع‌های کناری توپچی‌ها بودند، توسط ترنت الکساندر – آرنولد و جیمز میلنر مهار شده بودند.
نتیجه چنین پرس شدیدی را آمار بازی به‌وضوح بیان می‌کند. امید گلزنی نازل 16/0 آرسنال در برابر عدد 44/2 که مقابل نام میهمانشان درج شد، فاصله معناداری با نتیجه بازی که پیروزی سه‌گله لیورپول بود، نداشت. بازیکنان لیورپول به ازای هر ۸ پاس رقیب یک واکنش دفاعی نشان می‌دادند؛ که این عدد برای آرسنال نزدیک به ۲۰ بود. پرس هدفمند پسران کلوپو هم مالکیت ۶۴ درصدی برای آنها به ارمغان آورد و هم نتیجه‌ای که کاملاً برازنده آنان بود.
بازیکنی که نقش محوری در نقشه‌های کلوپ را در تمامی طول ۹۰ دقیقه ایفا کرد، کسی نبود جز جیمز میلنر؛ حتی اگر دو گل از سه گل بازی به‌ نام کس دیگری ثبت شده باشد. تأثیرگذاری میلنر را می‌شد در همه‌ جای زمین مسابقه حس کرد. وی هم به‌موقع به محوطه جریمه توپچی‌ها اضافه می‌شد و برای استفاده از پاس‌های محمد صلاح تلاش می‌کرد و هم به‌موقع در کنار زوج کاباک – فیلیپس قرار می‌گرفت تا هم پرس از جلوی مارتین اودگارد و الکساندر لاکازت را بشکند و هم به رابرتسون امکان این را بدهد که با خیال آسوده‌تری بتواند از جناح چپ نفوذ کند. مشابه این کار را فابینیو در جناح مقابل و برای پوشش جای خالی الکساندر – آرنولد چند مرتبه انجام داد.
با وجود اثرگذاری محوری رابرتسون، تعویض وی با دیوگو جوتا در نیمه دوم تصمیم شجاعانه و صحیح کلوپ بود؛ انتخابی که هم باعث ‌شد میلنر با فراغ بال سمت چپ زمین را به دست بگیرد و هم امکان استفاده از فضای خالی که روبرتو فیرمینو با عقب‌کشیدنش در حوالی منطقه جریمه آرسنال ایجاد می‌کرد، فراهم گردد. دو گل ژوتا در ورزشگاه امارات، روی دو حرکت از جناح راست و با استفاده از همین فضا زده ‌شد. روی گل دوم ژوتا (سوم لیورپول)، به اشتباه افتادن دفاع میزبان به ‌وسیله پرس وحشتناک لیورپول کاملاً در چشم بود.
فیفادی ماه مارچ تا بدینجا برای طرف مرسی‌سایدی خوش‌یمن بوده‌. جدای از سه امتیازی که لیورپول را به کورس سهمیه باز می‌گرداند، بازی روی فرم سانه، صلاح، فیرمینو، ژوتا آرنولد و تیاگو، دل هواداران لیورپول را برای درخشش دوباره در فشل آتی بیشتر از بازگشت به کورس سهمیه اروپایی برای امسال گرم ساخت.
 

Page Generated in 0.0057 sec