printlogo


کد خبر: 227366تاریخ: 1400/1/18 00:00
سیتی، بهترین تیم انگلستان
در اندیشه تحقق رؤیای خیس

مهرداد نیکان
 
شاید یکی از حساس‌ترین تقابل‌های هفته سی‌اُم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های انگلستان، صف‌آرایی منچسترسیتی و لسترسیتی مقابل یکدیگر بود. سیتی‌زِن‌ها که با پپ گواردیولا هر هفته به کسب جام زیبای قهرمانی پریمیرلیگ نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوند، برای تحکیم روند نتیجه‌گیری باثبات خود در آستانه هفته‌های پایانی رقابت‌های لیگ برتر به یک پیروزی قاطعانه مقابل یکی از تیم‌های بالانشین جدول رده‌بندی مسابقات نیاز داشتند که این مهم با شکست لسترسیتی به‌دست آمد.
آبی‌های شهر منچستر در آستانه تقابلی حساس و مهم با زنبورهای آلمانی در چارچوب دور یک‌چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، دیدار با لسترسیتی را به محلی برای مرور تاکتیک‌ها و تمرین سیستم خود تبدیل کردند تا هم آزمون و خطای پپ گواردیولا برای رویارویی با دورتموند در فاصله کمی از لیگ قهرمانان اروپا صورت بگیرد و هم این‌که تفاوت سطح تیم منچسترسیتی با سایر تیم‌های پریمیرلیگ بیشتر به چشم بخورد. سیتی‌زِن‌ها پس از قهرمانی سال گذشته لیورپول در لیگ برتر، هم‌قسم شدند تا جام را به شهر منچستر برگردانند و پپ از پس این مأموریت حساس تا امروز برآمده. چهارمین قهرمانی گواردیولا در لیگ برتر حالا در حال شکل‌گیری‌ است و این موضوع جوابی محکم به منتقدان نابغه اسپانیایی خواهد بود که سطح لیگ برتر را بالاتر از بوندس‎لیگا و لالیگا می‌دانستند.
بازیکنان منچسترسیتی در این تقابل هم نشان دادند که یک سروگردن از تمام تیم‌های لیگ برتر بالاترند و از همه برای بالا بردن جام قهرمانی لایق‌تر هستند. بازی‌های زیادی تا پایان لیگ برتر نمانده و شاید گواردیولا بخواهد در بازی‌های باقی‌مانده و پس از قطعی شدن قهرمانی آبی‌ها، تنها به لیگ قهرمانان فکر کند که هنوز در انگلستان موفق به فتح آن نشده. رقابت برای منچسترسیتی از الان شروع شده، قهرمان محتمل انگلیس فقط به جام نقره‌ای اروپا فکر می‌کند و امسال از هر سال دیگری حریص‌تر است.
 

Page Generated in 0.0050 sec