printlogo


کد خبر: 227351تاریخ: 1400/1/18 00:00
گزارش و خبر

 کمک‌رسانی ربات به انسان در حمل مشعل المپیک

یک ربات در مراسم حمل مشعل المپیک به کمک یکی از حمل کنندگان مشعل آمد. مراسم حمل مشعل المپیک توکیو همچنان ادامه دارد و این مشعل در حال عبور از شهرهای مختلف ژاپن است تا در نهایت به توکیو، محل برگزاری سی و دومین دوره بازی‌های المپیک برسد. 
در شهر آنجو اتفاق جالبی در مراسم افتاد و یک ربات به کمک یکی از حمل کنندگان مشعل  آمد تا با هم مشعل را حمل کنند و این اتفاق بسیار مورد توجه قرار گرفت. 
سفر مشعل المپیک ۱۲۱ روزه است که تاکنون ۱۱ روز آن گذشته است. بازی‌های المپیک توکیو نیز اول مرداد آغاز می‌شود.
 
 
تصویر حاشیه‌ساز پوریا یلی در یک فروشگاه
عکس والیبالیست کرونایی قدیمی بود؟
یکی از حواشی مهم والیبالی یکی دو روز گذشته چه در فضای مجازی و چه رسانه‌ها، انتشار یک عکس جنجال‌برانگیز بود. 
عکسی که در ظاهر نشان می‌داد که یکی از بازیکنان ملی‌پوش والیبال که تست کرونایش در هفته گذشته مثبت شده، در یک فضای عمومی و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور دارد. عکسی که دست به دست چرخید و انتقاد خیلی از کاربران و رسانه‌ها را برانگیخت. 
واضح بود که در ظاهر حق با منتقدان است و این بازیکن جوان که کرونا دارد، نباید جایی به جز خانه و قرنطینه مطلق باشد و حضورش در یک فروشگاه عمومی آن هم بدون ماسک و رعایت فاصله اجتماعی عجیب‌ترین اتفاق ممکن است.
این اتفاق آنقدر عجیب بود که نیاز به بررسی داشته باشد که آیا پوریا یلی واقعاً در شرایطی که کرونا مثبت است به بیرون رفته و حتی ماسک هم نزده است؟
در نهایت اما این بازیکن به طور غیر رسمی مدعی شده که این تصویر اگرچه به تازگی منتشر شده اما مربوط به قبل از تعطیلات نوروز است. زمانی که شاید یلی به کرونا مبتلا بوده باشد اما هنوز تست نداده بوده و از مثبت یا منفی بودن آن خبر نداشته است.
با تمام اینها برخی رفتارهای نادرست از بازیکنانی از این دست همواره ممکن است لطمه‌هایی به تیم ملی برساند که در سال حساس المپیک جبران‌ناپذیر باشد.
 به عنوان نمونه مبتلا شدن همزمان یلی و مجرد آن هم در شرایطی که هر دو در روزهای منتهی به پایان سال و نوروز بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنار هم و میهمانی حضور داشتند، یکی از این همین رفتارهای پرخطر 
است.
اردوی تیم ملی والیبال در حالی آغاز شده که پنج بازیکن و یک مربی با مثبت شدن تست کرونای‌شان در قرنطینه به سر می‌برند و در آغاز اردوی تیم ملی حضور ندارند.
 بازیکنان دعوت شده به اردو در آغاز آن دو بار تست کرونا داده و می‌دهند و در صورت منفی بودن اجازه حضور در تمرینات را خواهند داد.

 


Page Generated in 0.0059 sec