printlogo


کد خبر: 227350تاریخ: 1400/1/18 00:00
صالحی امیری در دیدار با رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام:
آمادگی کامل برای برگزاری رقابت‌های بین‌المللی را داریم

رافائل سانتونخا، رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی که به ایران سفر کرده، با وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک ایران به صورت جداگانه دیدار کرد. در این دیدارها که با حضور عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی ایران نیز برگزار شد، دو طرف بر گسترش همکاری ایران و این نهاد بین‌المللی تأکید کردند. در نخستین برنامه رافائل سانتونخا با رضا صالحی امیری و جمعی از مسئولان کمیته ملی المپیک دیدار کرد. رئیس کمیته ملی المپیک در این دیدار گفت: «ما به تجربه و سابقه شما در زمینه آموزش در مجموعه فدراسیون ایران نیازمندیم. بدنسازی و پرورش اندام و سایر رشته‌های زیرمجموعه آن در ایران سابقه تاریخی دارد و در جامعه ما به شکل‌های متفاوتی از استانداردهای جهانی به شکل بومی وجود دارد و ادبیات پهلوانی، قهرمانی و قوی‌ترین مردان نیز ادبیاتی است که در کشور ما از گذشته وجود داشته است.»
رئیس کمیته ملی المپیک همچنین تأکید کرد: «با توجه به ظرفیت گسترده ایران در بدنسازی و فعال بودن این رشته در 31 استان کشور و همچنین برنامه وزارت بهداشت و ستاد عالی کرونا برای واکسیناسیون نیمی از ایران در سال ،2021 از فدراسیون جهانی خواستاریم تا در رویدادهای بدنسازی و پرورش اندام میزبانی را به ایران واگذار کنند چراکه ما آمادگی کامل برای برگزاری مسابقات در سطح استانداردهای بین‌المللی را داریم.»
رئیس کمیته ملی المپیک با تأکید بر جایگاه قهرمانان بدنسازی ایران در آسیا و جهان از رافائل سانتونخا رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام خواست تا ایران کرسی‌های جهانی داشته باشد.
در ادامه این دیدار رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام خطاب به دکتر صالحی امیری گفت: «دیدار با شما افتخار بزرگی است و بسیار خرسندم که در جمع خانواده ورزش ایران حضور دارم، بابت احداث موزه ملی ورزش بسیار تبریک می‌گویم چرا که این کار با ارزش نه تنها ابعاد قهرمانی بلکه ابعاد انسانی بسیاری دارد.»
او ادامه داد: «از اینکه نیروی جوان و باانگیزه‌ای در ریاست فدراسیون بدنسازی ایران  حضور دارد و از آنجایی که ایشان عضو هیأت اجرایی آسیایی نیز هست و حمایت‌ها و روحیه ورزشی شما در رأس کمیته ملی المپیک را دارد مطمئنم که بهترین اتفاقات برای این ورزش در ایران و جهان رقم خواهد خورد.»
در دیدار با وزیر ورزش هم مسعود سلطانی‌فر ضمن خوشامدگویی به رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی به جمعیت بالای علاقه‌مند و تعداد باشگاه‌های فعال این رشته در ایران اشاره کرد.
وزیر ورزش و جوانان گفت: «ایران این آمادگی را دارد که میزبانی مسابقات مختلف پرورش اندام و بدنسازی را در سطح بین‌المللی داشته باشد. وزارت ورزش و جوانان از درخواستی که فدراسیون ایران برای میزبانی مسابقات آسیایی و جهانی داده، کاملاً حمایت می‌کند.»
رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی نیز در این دیدار ضمن تشکر از حمایت‌های دکتر سلطانی‌فر از این رشته، سخنان وزیر ورزش و جوانان ایران در توسعه باشگاه‌های ورزشی بدنسازی عاری از هرگونه داروی انرژی‌زا را مورد توجه قرار داد.
رافائل سانتونخا با بیان اینکه روابط خوبی بین فدراسیون ایران و فدراسیون جهانی وجود دارد، ادامه داد: «تعامل گسترده مسئولان ایرانی در این رشته با فدراسیون جهانی به رشد آن در جهان کمک‌های بسیاری کرده است.»
نصیرزاده نیز اظهار امیدواری کرد که با حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان بتوانیم برای اولین بار در تاریخ این رشته میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۲ و مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ را در کشورمان داشته باشیم.
 

Page Generated in 0.0049 sec